Hjelp! Blødning uke 7

Håper alt står bra til [emoji173]

Hvordan gikk det?? [emoji738]

Tusen takk alle sammen!<3

Vi dro, som nevnt, til legevakten i går kveld. Sykepleieren som tok telefonen da mannen min ringte sa at der kunne de finne ut av ting, og vi måtte komme inn. Jeg trodde jo da selvfølgelig at jeg skulle få tatt innvendig ultralyd. Istedet ble vi møtt av en tilsynelatende uerfaren, og merkelig lege. SIkkert turnuslege. Han foretok en keitete GU og kom tilbake med svar om at det var 90% sjanse for at jeg hadde spontanabortert. Han ba meg gå hjem og la kroppen ta seg av det, for så å oppsøke fastlege og få tatt hcg-prøve på tirsdag -for da ville testen være negativ.

Jeg syns dette er veldig merkelig. Jeg har ikke blødd noe mer enn det lille jeg gjorde da jeg var på do litt før kl 17 i går ettermiddag. Jeg har heller ikke noen smerter som er synonyme med mens/abort. Er det vanlig at en SA kan starte med litt blod på papiret og en koagel, for så å ikke blø noe mer på nesten et døgn? Jeg er veldig usikker rundt det hele. Vet ikke hva jeg skal tro. Vil helst bare på UL med èn gang. Det er kjempeskummelt hver gang jeg skal tisse, noe som jo er veldig ofte, kjemperedd for at jeg skal blø mer.
Men det er vel ikke stort annet å gjøre enn å ta tiden til hjelp og se hva som skjer. Kommer uansett til å kontakte fastlegen i morgen, og få tatt blodprøve. Kanskje vi også bestiller en privat UL.

For en forferdelig situasjon [emoji17] jeg ville absolutt bestilt privat ul i morgen hvis du har mulighet til det, da får du svar umiddelbart for hjertet skal jo slå i uke 7. Masse lykke til, jeg håper blødningen din var helt uskyldig.

Ifølge retningslinjene ser legen etter "abortprodukter" fra cervix, men han skulle vitterlig ha utført både hcg-måling (for å sammenligne med noen dager senere hvis senkning) og innvendig ultralyd i tillegg for å være sikker. Sukk... Jeg håper virkelig alt er ok og er enig med Alma30. Kan jo hende fastlegen din også har UL? [emoji4] Lykke til!!!

Tusen takk, igjen :)

Ja, fastlegen har UL-apparat på kontoret, men hun er ute i permisjon og vikaren hennes kan ikke å bruke det. Men tenker vi kanskje kan bli henvist til sykehuset. I verste fall bestiller vi bare en privat:)

Heiii:hello
Fikk komme inn til privat UL kl 11.45 i dag, og der fikk vi se et BANKENDE hjerte!:love7 Alt så helt normalt og fint ut, og hun trodde ikke blødningen hadde noen sammenheng med selve livmoren å gjøre. Men at det heller kanskje kom fra en blødning i skjeden.
Litt merkelig at legen på legevakten lørdag sa at han hadde sett åpning i mormunnen og graviditetsrester der. Han sa til og med at han hadde sett INN I livmoren. Alt han sa og foretok seg var bare helt.. feil. Menmen, godt å få gode nyheter i dag:happy:

Så bra!!! Så glad på deres vegne og gratulerer med bankende hjerte [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Hurra[emoji173]

Fikk komme inn til privat UL kl 11.45 i dag, og der fikk vi se et BANKENDE hjerte!:love7 Alt så helt normalt og fint ut, og hun trodde ikke blødningen hadde noen sammenheng med selve livmoren å gjøre. Men at det heller kanskje kom fra en blødning i skjeden.
Litt merkelig at legen på legevakten lørdag sa at han hadde sett åpning i mormunnen og graviditetsrester der. Han sa til og med at han hadde sett INN I livmoren. Alt han sa og foretok seg var bare helt.. feil. Menmen, godt å få gode nyheter i dag:happy:
Godt å høre at alt ser bra ut [emoji4]

Du burde kanskje sende inn en tilbakemelding på han på legevakten. Høres ut som du fikk ganske dårlig behandling der.

Back
Topp