Hjeelp :)

Mammatil2:)

Blir kjent med forumet
Er det noen der som har erfaring med emmaljunga edge med understell som har svinghjul fremme? Er d ok på vinterføre?

Hadde nok ikke velgt det selv. Kan vell låses, men føler ikke det tåler like mye.

Jeg hadde det til nr 1 :) var ikke noe problem på vinterføre, vi skal ha Emmaljunga nå også med svingbare lufthjul :D gleder meg til vogna er i hus ;)

Jeg var nesten helt bombesikker på at det var edge med duo s understell jeg ville ha (med svingbare lufthjul). Men etter mange samtaler med andre, og observasjoner på vinterføret og testkjøring. Så falt valget på edge med classisk understell med lufthjul. De på butikken sa egentlig noe veldig lurt; Hva skal du bruke den til mest? I mitt tilfelle har jeg to hunder, og bor landlig til, med grusveier, og dårlig måkte veier. Selvfølgelig vil jeg bruke vogna i butikken og på senter, men dette er noe jeg ikke gjør mest av. Hadde jeg gått mye på senter, og bodd i byen, ville jeg nok valgt svingbare. Jeg ville heller ikke hatt rammer på de svingbare da snøen fester seg lettere til disse. Men jeg har også sett svingbare hjul som låser seg helt pga at det kommer snø mellom hjulet og festet.

Man må ta avgjørelsen selv, det er mange som har velmenende råd, men i bunn og grunn får du kjenne på følelsen selv. Jeg har nå bestilt edge, og kommer nok til å vøre litt redd for at jeg kommer til å angre på at jeg ikke tok svingbare hjul, men følte det var mer sikkert med låste:)

Lykke til med valget:)

Takk takk for fine svar :) Jeg har nå bestilt edge duo med svingbare lufthjul :) Her vi bor er det bare asfalt,ingen grusvei å slikt så håper jeg blir fornøyd. Bor i nordland da,men satser på at kommune folkene er flinke å brøyte neste vinter :D:p

Er det noen der som har erfaring med emmaljunga edge med understell som har svinghjul fremme? Er d ok på vinterføre?
Sniker fra januar:)

Jeg har det, fungere kjempebra og er veldig fornøyd:)
Har ikke trengt å låse hjulene heller:)
Her er vogna vår:ImageUploadedByBV Forum1427633770.800905.jpg

Fine vogner:) jeg håper å få kjøpt en emmaljunga vogn av søstra mi, den er pent brukt.. er jo mitt 3barn, så orker ikke å kjøpe ny vogn.

Vi har Emmaljunga CityCross med fire faste hjul, den kjøpte vi da vi ventet storesøster som nå er tre og et halvt. Etterhvert så vi også behovet for en enklere og lettere vogn, og kjøpte da først en billig en med to svingbare forhjul og så når hun var halvannet en paraplytrille. Nå tenker vi å kvitte oss med de to jallavognene og heller kjøpe en Babyjogger City Mini 4-hjuls som kan bo i bilen med adapter til bilsete. Så kan den brukes når vi kjører steder eller reiser bort, mens CityCross'en kan brukes på trilleturer siden den takler dårlig underlag bedre.

Ja den er heeelt nydelig. Ja stoffet heter Dallas,det er ikke glatt men kanskje litt sånn røft ja :) Også understelle med lufthjul ja :) D var visstnok en veldig populær vogn med den fargen :)

Back
Topp