Hjeeelp!!!

loveyoubaby

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Har det så utrolig vanskelig akkurat nå.. Vurderer å gå fra min samboer, vi har vært sammen i 3 år med opp og nedturer. Jeg ville selvfølgelig at det skal fungere men ci har prøvd så lenge at jeg føler det ikle er mer å gjøre :-( angrer på at jeg ikke tok abort med engang for var egentlig klar over dette.. Men vil jo også beholde barnet.. Nå er det ikke tvil hva jeg skal gjøre når jeg er 14 uker på vei.. Men et utrolig vanskelig valg og ta likevel.. Han bidrar ikke med noen ting hjemme, ingenting!!! Likevel klager han og kjefter på at jeg ikke rydder osv.. Er så drit lei og plutselig fikk jeg nok... Han har villet gått fra meg før pga vi kanskje er litt forskjellig, men jeg har prøvd og prøvd for å få det til å fungere :'( nå vet jeg virkelig ikke hva jeg skal gjøre.. Trengte bare få ut litt frustrasjon her..

Så kjedelig når det blir sånn. Har dere prater sammen om det? Menn trenger å få ting inn med t-skje noen ganger. Ikke bra for babyen eller deg at du føler det sånn. Det må noen få han til å forstå! Men husk at du har mye hormoner i kroppen også nå, så ville nok prøvd å snakke med han. :-)

Det har jeg prøvd i lang stund... Virker som han bare er sånn person som ikke hjelper til med noe..

Og det kjenner jeg at jeg ikle klarer å leve med lenger:( syns ikke det er så mye å be om å kunne få litt hjelp hjemme akkurat.. han kommer ikke til å bli bedre når babyen kommer

Huff. Så slitsomt.
Du har ingen du kan dra til å være hos i noen dager da? Prøv å få litt avstand til situasjonen. Kanskje han tenker seg litt om da, og at det blir forandring?

Tenkt på det i hele natt:( ikke fått sovet.. Har lite gode venner rundt meg og syns det er så flaut og vondt å snakke om:(

Uff, så trist at noen gutter er så tafatte! Spesielt når det er en bebi på vei! Jeg ville gått fra han jeg og sagt at jeg ikke orka mer, for jeg hadde ikke tolerert sånt! :( jeg vêr hvor mye jobb det er med en bebi og uten en mann som gidder å hjelpe må du nok innfinne deg på å gjøre alt selv! Husk at mange forhold sliter litt i perioder etter at barnet er født! Det er en stor utfordring og hvis du allerede nå ser at han ikke kommer til å gidde å bidra, da hadde jeg gjort det aleine! Girl Power!!!

Jeg skal finne ut av dette.. skal ta en prat til med han ... Så får vi bli enig.. Høres bare så grusomt ut å bli alene allerede før babyen er født..føler meg ubrukelig

Jeg skal finne ut av dette.. skal ta en prat til med han ... Så får vi bli enig.. Høres bare så grusomt ut å bli alene allerede før babyen er født..føler meg ubrukelig

Skjønner deg såå godt! Men igjen så er det bedre at du er alene fra starten av, OM det viser seg at det ikke blir noe bedre mellom dere. Heller det, enn å få en baby oppi kaoset samtidig som dere ikke har d bra med hverandre... Snakk med han, fortell alvoret og konsekvensene av dette! Dette klarer du! Jeg heier på deg ;-)

Ja jeg tenker også det er bedre å gjøre det nå.. Må prate med han ja.. Har så lyst å kunne glede meg over babyen i magen og kose meg, men klarer ikke det nå og det er så vondt..

Tenk på deg selv og babyen !! Du er sterk som klarer å stå for det som er best for deg! Skulle ønske jeg hadde vært flinkere sånn, da hadde nok jeg vært alene med baby i magen nå..Det valget du velger er uansett rett !

Uff, ingen fin situasjon! Ta en ordentlig prat sammen. Kan godt hende dere har godt av en pause fra hverandre for å se hva dere kan miste.. Lykke til :)

Jeg anbefaler deg å tenke på deg selv oppi dette her! Jeg gikk fra barnefaren til sønnen min i svangerskapet.. Jeg kan fortelle deg det at det er bedre å være alene med en baby og være lykkelig enn å være med en barnefar som ikke hjelper til, som du må rydde opp etter, lage mat til osv.. Han trenger å se hvordan det er å være alene! Og at han skal være litt alene med babyen og se hvordan det er! Barnefaren til sønnen min fikk virkelig kjenne på det! Han hadde hatt det altfor lett med meg som gjorde alt for han! Det er tøft å være alene med en baby, men det er værre når du skal passe på et voksent menneske også.. Lykke til med valget. Tenk på deg selv så finner du ut hva som er det beste for deg :)

Takk alle sammen..<3 jeg tenker så mye.. Og syns dette er forferdelig!! Er så sliten og lei også.. Men tror forholdet kommer til å ende på et tidspunkt uansett, for jeg orker ikke å måtte gjøre alt mer...

Lykke til med valget, og den vanskelige situasjonen. Håper du har en person du kan åpne deg for, så du slipper å stå i det alene ♡

Takk alle sammen..<3 jeg tenker så mye.. Og syns dette er forferdelig!! Er så sliten og lei også.. Men tror forholdet kommer til å ende på et tidspunkt uansett, for jeg orker ikke å måtte gjøre alt mer...
Om du allerede nå vet at det kommer til å ende, vil jeg tro det er bedre å gjøre det slutt nå, enn midt oppi fødsel etc..

Uff.... jeg får så vondt av og lese om hvordan du har det:(
Jeg tror det er viktig og skrive ned hvordan du føler det, og la gjerne han få lese det.... er han ikke villig til og endre seg hadde jeg latt han kjenne på hvordan det hadde vært og miste deg... han fortjener ikke deg hvis han ikke er villig til og møte dine behov, men pass på og hør hva han ønsker og føler også.
Ønsker deg masse lykke til!

Jeg forstår det er vondt å tenke på å dra fra han.. Men jeg vil tro du får det værre om du ikke gjør det! De fleste mannfolk forandrer seg ikke.. Å når du får en liten bebi å ta deg av,vil du fort se at du ikke finner deg i å rydde opp etter han å gjøre som han sier. Jeg har vært igjennom dette selv,men jeg ventet til datteren vår var over 1år. Tenker tilbake på hvor mye jeg faktisk måtte finne meg i.. Rydde,lage mat,husarbeid,klesvask,ordne med papirer og alt drittarbeid! Jeg er veldig glad jeg fikk barn,kan ikke forestille meg et liv uten henne. Og etter jeg flyttet ut av huset vi bygget sammen,hadde jeg det syyyyykt godt!!!! Aldri hatt det bedre. Etter mange år med klaging,klaging å klaging var jeg endelig fri!!! Ingen andre å forholde seg til.. Kunn meg og datteren! Det beste valget jeg noen gang har tatt! Så for all del, tenk på deg selv og barnet!!! Du vil få det veldig bra alene :) Jeg var også redd for å dra,men hoppet bare ut i d :)

Vet veldig godt hvordan du har det. Samboer og jeg har også hatt mye opp og nedturer. Og han gjør svært lite husarbeid. Vi har mange granger tenkt å gøre det slutt. Vi har vært sammen i snart 3 år og det har blitt bedre. Men fortsatt noen utforforfringer. Dette er et valg som du må ta selv. Det er ikke noe godt å ha en liten baby i magen og ikke kan føle man kan glede se. Veldig trist og blir kjempe lei meg. Jeh håper kjæredten din kan ta seg sammen og ikke bare tenkte på seg selv. Hvis ikke så fortjener du noe som er mye bedre!

Jeg har ikke mye mer å si enn det som allerede er sagt. Er enig med de andre jentene. Det er bedre å gå fra han nå, enn senere i svangerskapet. Eller etter babyen er født. Tenk på deg selv, har ikke du det bra, så vil ikke babyen heller få det bra.

Det er en tøff avgjørelse å ta og ja det gjør vondt. Men av og til er det for det beste.

Back
Topp