Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: CogJ
kan være trykkskade.. Hvis du har trakket feil eller det er lenge siden du har trent..
jeg hadde det etter en laaang marsj i militæret, var så vondt at jeg gråt foran alle[:o] haha, men hadde det i begge da[:-]Akkurat som om du går på tusen nåler?
ORIGINAL: Kal-El
Sikkert en muskel du ikke har brukt på 12 år som har blitt aktivert.
Hvis du har strukket en muskel, sprer det seg lett til andre nærliggende muskler fordi man automatisk kompenserer ved å bruke musklene rundt mer, noe som kan føre til overbelastning av de musklene også. Dermed opplever man gjerne at det "sprer" seg.
ORIGINAL: fomle 83
ORIGINAL: lykkeligemeg
sånn hadde jeg da jeg hadde beinhinnebetennelse ogdajeg hadde senebetennelse mye av de samme symptomene! kommer av overbelastning..!
ka måtte du gjøre da?
Tok veldig i på trening i dag, så kan jo kanskje være det.
variere skobruken veldig og ha foten i grønnsåpevann.. Evt kjøpe smertelindrenekrem til leggen[:)]
Ja, da skal man være hoven[:)] Tror det skal være en forskjell på to cm ellerno..
Jeg var høygravid og hovnet plutselig opp i ene leggen.. kaaanonvondt i trakke ned.. iling som du sier..
(kom på det nå når du nevnte blodpropp) Mamma sendte meg rett på legevakten og de sendte meg rett på haukeland.. måtte ta masse prøver og ultralyd av foten.. Men utover natten så forsvant hevelsen og foten ble bra igjen..
Fant ut det måtte ha vært et insektbitt[:-] Men skal jo mye til i ditt tilfelle i denne kulden da [>:] er det fortsatt vondt i morgen kan du jo høre med fastlegen om h*n har ledig time[:)] Tror ikke det er noe verre enn en belastningskade[:)]
ORIGINAL: CogJdet trekker ut betennelse fra sår, men har litt vondt for å tro at det klarerå trekke det ut gjennom huden fra muskler og senefester og sånn[:)] men hva vet jeg, jeg er bare en skarve kvinne heri dette land og har ikke vært i militsen engang! hihi
sånn hadde jeg da jeg hadde beinhinnebetennelse ogdajeg hadde senebetennelse mye av de samme symptomene! kommer av overbelastning..!
ka måtte du gjøre da?
variere skobruken veldig og ha foten i grønnsåpevann.. Evt kjøpe smertelindrenekrem til leggen[:)]
grønnsåpevann? men dette er ikke et sår liksom? hmmm... fænsi! det har jeg aldri hørt! hehe. jeg måtte bare holde meg heeeeeelt i ro helst og fikk betennelsesdempende, bekstra og brexidol! men an god t også være som kal el sier!
mener vi gjorde det i militæret.. for det trakk ut betennelsen? (???) Syns og det høres rart ut, men det hjalp nå[:-] Eller var det mot gnagsåret? hahaha... Ble en del turer på saniteten, så roter nok[8D]
Variert skobruk er hvertfall viktig.. gode sko, helst joggesko[:)][:)]
men uansett, sitt i grønnsåpevann og masser leggen/foten etterpå.. Det hjelp hvertfall her.. Trenger ikke grønnsåpe i, bare varmt vann..
hvis du drar fingrene nedover leggen og kjenner små klumper der, så er det nok betennelse[X(]
fra lommelegen: Dette gir smerter langs skinnebeinet ved belastning (særlig løping). Ofte vil det i begynnelsen bare være ”murrende” smerter og ubehag som kommer etter relativt kraftige påkjenninger, men etter hvert reduseres terskelen for hvor mye belastning man tåler før smertene kommer. Det vil også være vondt å trykke langs skinnebeinet (særlig nede på leggen mot ankelen), og strekking og vridning av ankelen vil ofte gi smerter. Noen blir hoven over beinet der det er ømt, og hvis tilstanden varer lenge er det er ikke uvanlig at man kan kjenne ømme knuter langs benet – slik du forteller om.
men uansett, sitt i grønnsåpevann og masser leggen/foten etterpå.. Det hjelp hvertfall her.. Trenger ikke grønnsåpe i, bare varmt vann..
hvis du drar fingrene nedover leggen og kjenner små klumper der, så er det nok betennelse[X(]
fra lommelegen: Dette gir smerter langs skinnebeinet ved belastning (særlig løping). Ofte vil det i begynnelsen bare være ”murrende” smerter og ubehag som kommer etter relativt kraftige påkjenninger, men etter hvert reduseres terskelen for hvor mye belastning man tåler før smertene kommer. Det vil også være vondt å trykke langs skinnebeinet (særlig nede på leggen mot ankelen), og strekking og vridning av ankelen vil ofte gi smerter. Noen blir hoven over beinet der det er ømt, og hvis tilstanden varer lenge er det er ikke uvanlig at man kan kjenne ømme knuter langs benet – slik du forteller om.
jess sånn var det! og veldig vondt å stå rett opp og ned og å gå osv..fikk også senebetennelse under foten av alle steder, så veldig vondt å bøye foten i gå-bevegelsen liksom! no ordentlig driiit! hehe
kan være begynnelse på det.. Lurt å bare få det undersøkt det så fort så mulig, så utelukker du hvertfall sånne "farlige" ting.. Er ikke gøy å ha det vondt uansett hva det er [:)][:)]
hadde helt nye sko i dag. kan det ha nå å si tru?
ORIGINAL: Kal-El
Sikkert en muskel du ikke har brukt på 12 år som har blitt aktivert.
Hvis du har strukket en muskel, sprer det seg lett til andre nærliggende muskler fordi man automatisk kompenserer ved å bruke musklene rundt mer, noe som kan føre til overbelastning av de musklene også. Dermed opplever man gjerne at det "sprer" seg.
hehe så lenge som 12 år sia æi trente e det kanskje ikke[:D] kanskje hellere et halvt år eller nå sånt....[:)]
men hvis man har strekt en muskel, skal det ikke da gjøre vondt når æi tar der? Det gjør det ikke no.
ka måtte du gjøre da?