Hipp Fruktpurè - galt av meg?

*mammatil2*

Gift med forumet
Min lille begynte å reagere på det grøtpulveret han fikk, så han har fått smake hipp fruktpurè noen ganger nå, og han bare ELSKER det! [:)]
Bruker sånn fra 4 mnd, har noen av dere prøvd sånt?
Er det fælt av meg å gi han sånn en mnd for tidlig..?

Her kan dere se at han koser seg ihvertfall [;)]

eg har latt ho prøvesmake den eg og så viss du har gjort nåke gale så har eg og[:)] eg lar ho bare smake ett par veldig små skjeier [:)]

ka grøt type har du prøvd? da finnes jo forskjellige [:)]

Kasper her fekk sviskesaft frå han var 3,5mnd - uten problem. Han digga det, og det hjelp på avføringa.
Fruktpurè og eplemos står klart som neste prøveprosjekt :D
Godt med litt nye smakar!

Sviskesaft har han fått noen uker nå, siden han har hatt så problemer med magen..
Har kun prøvd hipp, vil gjerne holde meg til den serien..
Kan hende at jeg brukte for mye, eller han fikk for mye som gjorde at han reagerte, så får nesten prøve meg fram litt til [:)] Men inntil videre får han kose seg med fruktpurèen sin [:D]

Jeg gir bolla mi enten 75 ml kokt vann avkjølt til 50 grader hvor jeg har oppi ca 1 spiseskje hipp grøtpulver. Dette eeelsker hun.. å så får hun ca 60 ml mm etterpå [:)]

Eller på kvelden så får hun 100 ml kokt avkjølt vann og 1 1/2 ss med hipp grøtpulver... funker veldig fint her i hvertfall.

Fruktpure har vi ikke prøvd ennå.

Men sviskesaft får hun nå på flaske... ca 50 ml en gang innimellom. Funker effektift på magen hennes i hvertfalll.

Min er 14 uker i morgen[:)] syns ikke du gjør noe gale!

ammer dere eller? Lurer på om de ikke vil ha pupp når man beynner med mye annet godt? [:)]

Her får hun både pupp flaske ååå skje....hehe ingen tegn til at hun ikke vil ha verken det ene eller det andre[;)]

Kan hende dere blir skikkelig irriterte på meg nå, men jeg kan ikke forstå hvorfor man på død og liv må prøve ut all slags før de er store nok? Særlig når årsaken til at man ikke anbefaler det før 4 mnd er på grunn av underutviklet tarmsystem. Jeg forstår at noen må gi velling på grunn av dårlig vektoppgang, men hvis det er fordi 'h*n liker det så godt' eller 'h*n sove bedre om natten' så er jeg ikke enig at det er det beste å gjøre for barna sine.

...når det er sagt er vi jo alle voksne oppegående mennesker som kan ta egne beslutninger for barna våre, og slett ikke alltid trenger å være enige med en gjeng på et forum [:)]

ORIGINAL: Vakle

Kan hende dere blir skikkelig irriterte på meg nå, men jeg kan ikke forstå hvorfor man på død og liv må prøve ut all slags før de er store nok? Særlig når årsaken til at man ikke anbefaler det før 4 mnd er på grunn av underutviklet tarmsystem. Jeg forstår at noen må gi velling på grunn av dårlig vektoppgang, men hvis det er fordi 'h*n liker det så godt' eller 'h*n sove bedre om natten' så er jeg ikke enig at det er det beste å gjøre for barna sine.

...når det er sagt er vi jo alle voksne oppegående mennesker som kan ta egne beslutninger for barna våre, og slett ikke alltid trenger å være enige med en gjeng på et forum [:)]

jeg må si meg enig med deg!! snuppa her vil sikkert også like både grøt/velling og pure, men så lenge hun går bra opp i vekt kommer jeg til å vente med å introdusere noe annet til hun er 4mnd. Joda hadde sikkert vært moro å prøvd, men da blir det vel mer for å tilfredstille mine behov enn hennes....
[;)]

ORIGINAL: HappyBaby!

Syns man skal gjøre som man føler for.. [:D]

Tarmsystemet utvilker seg forskjellig.. akkurat som matvaner og matbehov..
Jeg spurte noen om dette.. fordi jeg syns tarmene til lillegutt fungerer så mye bedre,
og det var sannsylig at de var bra utvilket nå.

...men din baby er jo bare 2,5 mnd. Får han også mat annet enn melk?

ORIGINAL: *NinaOgVesla*

:)

AMEN! har tenkt akkurat det samme... snuppa her er kjempefornøyd med melka hu får fra meg, så jeg vil ikke introdusere andre ting før jeg ikke er "god nok" og hun trenger mer...

Jeg legger meg ikke opp i hva andre gjør, ser jo ut som det fungerer for mange å gi grøt/purè[:)]

Syns man skal gjøre som man føler for.. [:D]

Tarmsystemet utvilker seg forskjellig.. akkurat som matvaner og matbehov..
Jeg spurte noen om dette.. fordi jeg syns tarmene til lillegutt fungerer så mye bedre,
og det var sannsylig at de var bra utvilket nå.

...men din baby er jo bare 2,5 mnd. Får han også mat annet enn melk?

Nei.. han har ikke behov for det..:) men syns alle skal få velge selv hva de gjør med sine unger..
Jeg venter så lenge som mulig [:D]

joda, er greit nok at folk får velge selv hva de gjør med ungene sine, men når man spør på et forum om det er galt eller ikke, må de som syns det var unødvendig få lov til å si det også[;)] Og for å være ærlig syns jeg det blir ekstra teit å gi babyer som allerede sliter med magen slike ting...godt eller ei..er vel en grunn til at de anbefaler det fra 4mnd...

Her får hun kun mm. Hun kommer heller ikke til å få noe annet så lenge hun legger fint på seg, før hun er ca 6 mnd. Hver mor får bestemme for sitt barn, men jeg synes mm er greit så lenge hun ikke har fysisk behov for noe annet [:)]

Her har jeg fullammet alle til de har vært ca 5 mnd, dette pga at jeg er en sånn multi allergiker og eldstemann har selvfølgelig fått det. Har alltid hatt mengder med melk så det har holdt med mm i 5 mnd. Har begynt tilvenning til mat veldig gradvis fra 5mnd og da har det gått i mm på falske med bittelitt mais eller risgrøt oppi...Vet ikke engang om disse finnes lengre[&:] Har ikke begynt å gi middag og gluten produkter før ca 7mnd. Dette har funket for mine barn!

Funker fruktpure for deg og Sander så er jo det bra! Så lenge ungene er fornøyde så :))

http://www.helsedirektoratet.no/ernaering/spedbarnsern_ring/fast_f_de/

Signerer denne jeg også.
Her fullammer jeg, og det har ikke falt meg inn å prøve å gi han noe annet så lenga han legger fint på seg. Jeg er også oppe flere ganger hver natt og ammer.

Er så enig med Vakle og de som sier at dette er unødvendig.. Som tidligere nevnt er det grunner til at det anbefales fra 4 mnd alder.

Skjønner ikke hvorfor man skal dytte i de andre matvarer når de får alt de trenger gjennom melken! Spesielt ikke når de sliter med magen fra før...

Uansett modent tarmsystem eller ikke er det vel ingen poeng i å ta noen sjanser???
De kommer uansett tidsnok til å dytte i seg unødvendigheter når de blir større så jeg for min el venter så lenge jeg kan !

Hørte en gang om en dame som syntes så synd på babyen sin fordi den bare fikk melk så hun lot barnet få smake på alt mulig rart innen det var tre mnd. Barnet døde!!
Det kan dere tenke litt på dere som mener det er greit og utfordre små mager!

ORIGINAL: Angel78

Er så enig med Vakle og de som sier at dette er unødvendig.. Som tidligere nevnt er det grunner til at det anbefales fra 4 mnd alder.

Skjønner ikke hvorfor man skal dytte i de andre matvarer når de får alt de trenger gjennom melken! Spesielt ikke når de sliter med magen fra før...

Uansett modent tarmsystem eller ikke er det vel ingen poeng i å ta noen sjanser???
De kommer uansett tidsnok til å dytte i seg unødvendigheter når de blir større så jeg for min el venter så lenge jeg kan !

Hørte en gang om en dame som syntes så synd på babyen sin fordi den bare fikk melk så hun lot barnet få smake på alt mulig rart innen det var tre mnd. Barnet døde!!
Det kan dere tenke litt på dere som mener det er greit og utfordre små mager!

Syntes det er litt usmakelig å si det da! Den mora som gav barnet sitt ALT MULIG RART må jo ha vært tilbakestående, så å sammenlikne det med å gi barnet litt fruktpure før det er 4 mnd gammelt er å ta det over streken!

Hun var ikke tilbakestående bare uvitende. Du må gjerne mene at det er usmakelig men det er ingen sammenligning....bare en opplysning! Små mager er sarte !

Back
Topp