Hindre fall ved samsoving

smiley :)

Glad i forumet
Assistert-jentene
Septemberbarna 2019
Dere som samsover, hvordan sikrer dere at barnet ikke krabber ut fra senga i søvn?

Jeg har masse puter rundt men hun er flink til å klatre over i tillegg til at jeg føler jeg bruker hele natta til å sjekke så putene er på plass.
Å ha min seng inntil veggen er umulig, da rommet er veldig upraktisk utformet....
 
Føler med deg, vi har idiotisk utforming på soverommet:)

har vegg, hennes sprinkelseng vi har samsovet på fulltid, men nå starter hun natten i egen seng og kommer over i vår seng ila natten.

om det ikke er plass til det så finnes også slike universal sengehester som skal være mulig å bruke:)

ps, her klarte jenta vår å falle ut av senga når hun var rundt 12-13 mnd likevell på andre siden av sengen, gikk bra det også:shy:
 
Vi la rett og slett ei dyne på gulvet på den siden de kom til å falle ut. De gjorde det en gang eller to hver alle tre, men der gikk bra
 
Av mine 2 er det kun en av de som har falt ut av en seng.å det var ikke hjemme hos oss, men hos barnevakt. Jeg selv våkner såpass lett at jeg alltid har klart å ta tak i de før de stikker av:hilarious: hun eldste var ikke typen til å utfordre skjebnen, men yngste var mer vågal, så våknet noen ganger der jeg bare grabbet tak i en fot før hun var på vei utfor. :hungry: har pappan på ene siden som sperre, og grindseng på min side som sperrer, når manen stikker på jobb er det fri adgang til kanten :dead:
Det finnes slike gjerder du kan sette på sengen din om du føler du må ha en kant. Men tror du må bestille fra det store utland, aldri sett de i Norge :pompus:
 
Mine har ikke falt når jeg var der. Men altså mellom at de legges og at jeg legger meg.
 
Min eldste falt ut nesten hver natt, hadde alle puter, pledd og klær på gulvet det første året :( har sjeldent falt ut etter det. Vi hadde ham i babynest, men han krabbet jo ut av det også :/ har dessverre ingen råd, men det blir bedre :)
 
Skrudde bena av senga så det er kanskje 20 cm ned til gulvet, pluss litt dyner og puter i veien :hungover: Det var en periode hun turnet veldig så jeg måtte følge nøye med på at hun ikke la seg oppi puta. Når jeg la meg tok jeg det meste bort.

Kan dere sove på madrass feks? En stund?
 
Vi satte hennes sprinkelseng inntil vår seng (den var litt høyere). I tillegg brukte vi en gedigen ammepute inntil kanten på sprinkelsenga, og sov selv på den andre siden. Vi har aldri opplevd at hun ramlet ut, heldigvis..
 
Madrass på gulvet. Og madrassen står inntil vegg på tre sider, og så sprinkelsenga ved siden av madrassen. Da er det kun en liten åpning igjen, og den er i fotenden og fylles igjen med puter og dyne :hilarious:
 
Vi har tatt en gammel sprinkelseng og laget vegger til vår seng. I tillegg skrudde vi av beina på vår seng slik at det ikke blir så langt ned.
 
Skrudde bena av senga så det er kanskje 20 cm ned til gulvet, pluss litt dyner og puter i veien :hungover: Det var en periode hun turnet veldig så jeg måtte følge nøye med på at hun ikke la seg oppi puta. Når jeg la meg tok jeg det meste bort.

Kan dere sove på madrass feks? En stund?

Det har streifet tankene mine faktisk, at vi kan sove på madrass på gulvet. Problemet er både for lite plass på gulvet i tillegg til at jeg har en del vondter jeg må ta hensyn til. Nå forsøker vi forsiktig med å bestille noen små madrasser som vi kan legge på gulvet ved senga...Senga vår er jo så høy den også :( Merkelig, men den dagen etter jeg skrev dette innlegget så falt hun, men heldigvis over nyvaskede klær som lå på gulvet for videre rydding, så det gikk jo greit. Men det var veldig skremmende....
 
Det finnes egne «vegger» til dobbeltseng som kan brukes https://www.banggood.com/no/Adjusta...roducts__5&ID=5206056287638&cur_warehouse=USA

men ved å legge babyen mellom dere og en dyne på gulvet sånn i tilfelle så ville jeg tenkt at det var vell så sikkert


Jeg har sett på det..men følte jeg trengte noe akutt og det vil ta tid å bestille fra utlandet. Så tenkte jeg også på det å ligge med litt høye vegger rundt seg....får litt klaustrofobi følelse....
 
Vi har tatt en gammel sprinkelseng og laget vegger til vår seng. I tillegg skrudde vi av beina på vår seng slik at det ikke blir så langt ned.

Så smart!
Greit å ha en handy mann :D Vanskelig å gjøre noe med akkurat det :hilarious:
 
Takk for alle svar <3
Jeg tror vi kommer til å ende med å kjøpe aktivitetsmatter fra Ikea, som vi kommer til å legge utenfor senga.

Ellers pleier vi å ha et helt fjell med ting rundt lille, men nå er jo hun så sterk at hun greier å klatre over alt, uansett hva slags vegg vi enn lager.
Natta starter med at hun sover i sin seng men ila natten ender hun i vår seng, så et det heller ikke fristende å vekke henne ved å legge henne i hennes seng når jeg skal på do om natta....Så jeg håper denne fasen går over like fort som den kom.
 
Det har streifet tankene mine faktisk, at vi kan sove på madrass på gulvet. Problemet er både for lite plass på gulvet i tillegg til at jeg har en del vondter jeg må ta hensyn til. Nå forsøker vi forsiktig med å bestille noen små madrasser som vi kan legge på gulvet ved senga...Senga vår er jo så høy den også :( Merkelig, men den dagen etter jeg skrev dette innlegget så falt hun, men heldigvis over nyvaskede klær som lå på gulvet for videre rydding, så det gikk jo greit. Men det var veldig skremmende....
Det er ikke noe godt for kroppen nei, gleder meg til å sove i hovedsenga igjen :angelic:
 
Sengehest. Enten på ei side, eller begge. Har ikke bilde av sengehesten på dobbeltsenga, men den er nå i bruk i underkøya til lillebror (som stort sett sover i vår seng, så den burde vel heller blitt i dobbeltsenga).
 

Vedlegg

  • 20201004_085819.jpg
    20201004_085819.jpg
    59,4 KB · Visninger: 30
Så smart!
Greit å ha en handy mann :D Vanskelig å gjøre noe med akkurat det :hilarious:

Ja veldig greit å ha en handy mann som fikser litt handy løsninger. Nå driver han å pønsker på en måte å gjøre dobbelsengen i campingvogna vår barnesikker. Gutten vår bikker 1 år om en uke. Så han er jo høyt og lavt og klatrer dit han vil. I dag klarte han faktisk å ta opp porten vi har i sprinkelsenga vår, jeg bare krysser for at det var tilfeldig og at han ikke har knekt den koden ennå.
 
Back
Topp