Hilmers hus (lang) (OPPDATERT)

Dunn

Forumet er livet
Når vi kjøpte leilighet i fjor høst var vi på jakt etter spisestue da vi endelig hadde plass til det [:)] Vi lette lenge, Living, Skeidar, Møbelringen, IKEA, Hilmers hus osv., vi endte til slutt på noen stoler fra lining og bord fra Hilmers hus. Dette bordet er heltre eik, og virket kjempe solid. Design butikk som hilmers er trodde vi at dette skulle gå som smurt!

Vi fikk stolene 2 uker FØR leveringstiden, og enda var det 4 uker til vi skulle få bordet, så vi ringte å spurte om sjansene for at det kom litt før. Det kunne de ikke svare på (noe som er greit da) de 4 ukene gikk, og vi hadde ventet i 8 uker som var leveringstiden. Enda visste de ikke hvor bordet vårt var. Vi purret, og purret og de sa at de skulle ringe oss opp igjen noe de ALDRI gjorde. Hver gang vi ringte så sa de at dette skulle de sjekke opp, og at det er for dårlig bla, bla, bla.. men de gjorde aldri noe! Uke 12 ringte sambo og kjeftet de huden full. 12 uker er IKKE 8 uker, og vi krevde gratis hjemkjøring. Dette fikk vi da. Den 13 uken fikk vi endelig bordet vårt. Da klarte de å levere det til den gamle adressen! (Men de kom heldigvis til den nye da, vi forklarte budfirma det.) Så skulle vi sette dette sammen, er jo bare  skru beina på,  et bein gikk på, to bein gikk på, tredje beine gikk greit.. men det fjerde var ødelagt!!!! [:@][:@][:@] Trodde jeg skulle klikke! For jeg var ikke sur nok fra før liksom.. vi tok beinet med oss ned i butikken. Da sier vi "at dette beinet er ødelagt, vi skal ha nytt", idet dama bak disken svarer: "da er dere nok fem minutter for sein" for sjefen hadde nettopp gått. Vi satte oss på bakbeina og forlangte at hu ringte sjefen da, noe hu til slutt gjorde og de hadde tilfeldigvis et beinliggende. (Vi hadde krevd utstillingen hvis ikke).

Tiden gikk, og så ville jeg ha ekstra bordplate til bordet. Jeg letter verden rundt på nettet, og  ringte forskjellige leverandører (de som som sto hadde laget det på pakken), men de solgte kun via firmaer som hilmers hus.

Jeg beit i det sure eple, og håpet at dette var en en gangs forseelse fra deres side! Så jeg bestilte platen derfra..

Nå har det gått 15!!!!! Uker, og de aner ikke hvor det er! Jeg purrer, og purrer.. og venter på telefoner.  Er en der nede som hjalp meg veldig, men han tror jeg har sluttet. Han sto ihvertfall på sine ord og ringte tilbake, tom. når han IKKE hadde det svaret jeg ville ha. Når hu ringer (hvis hu ringer og hvis ikke så ringer jeg), så har jeg lyst å kreve å få halv pris! (Heve kjøpet hadde vært det beste, men jeg har så lyst på denne platen!!!)   [:@][:@] 

Måtte bare får det litt ut!!!  Takk for du gadd å lese.

Ps. Så dere ser, det lønner seg ikke alltid å velge dyrt!!!!

[hr]

De ringte igår, den er kommet og jeg kan hente den! Det er F*** på tide..

Men, hva synes dere er bra kompenasjon??

Syns du kan kreve å få avslag da ja!
At du føler deg dårlgi behandlet og vil ta kontakt med forbrukerrådet pga mangelfull informasjon...

Det hadde jeg bedt om hvertfall...

ORIGINAL: lille vims

Herregud så dårlig[:'(] Hvilken Hilmers hus er dette????

Den i Bergen! Men de kan jo ikke gjøre noe uten å snakke med Oslo først.. [:'(]

Hissigproppen:
Ja, jeg skal kreve noe.. men pingla meg er redd vettu.

ORIGINAL: Dunn

Hissigproppen:

da skal jeg ikke dit å shoppe.. Fader for noen møkka folk. Noen mennesker vet ikke hva service er[:-] Og på en så dyr butikk også...

Hissigproppen:

da skal jeg ikke dit å shoppe.. Fader for noen møkka folk. Noen mennesker vet ikke hva service er[:-] Og på en så dyr butikk også...

Nei, det anbefaler jeg virkelig ikke! Aldri igjen!!!

Å.... Skjønner hva du mener. Vi bestilte et skap i begynnelsen av mai, og vi har ikke fått det enda!!!! Og kan ikke regne med å få det på en liten stund heller, men vi har hatt en kjempe koslig dame og forholde oss til da. Hun har gitt oss 40 % rabatt for skapet, og det koster 10 000, så det er jo litt å spare, men det er så kjedelig å vente [:@]

Hissigproppen:

Tøff deg opp litt snuppa!
Krev 60% avslag (så får de jobbe seg derfra)

hei hopp! Trist at du skal oppleve sånt! Det er ikke sånn man driver butikk [:@] må bare få legge til at jeg også synes det er synd at butikker som hilmers hus, living, bolia osv skal fremstå som "designbutikker". Det meste av det de har er riktignok tegnet av "såkalte" designere, men de kopierer bare fra andre. Produktene blir produserte i lavkostland og er ikke i nærheten av det som i mine øyne er "design". Design er (eller burde være..) tegn på KVALITET, FUNKSJON OG "FINT Å SE PÅ" [;)] vil tro at jeg tråkker mange på føttene når jeg utaler meg som jeg gjør, men jeg står for det jeg sier 100%. Det er faktisk sånn at noen av disse "design-butikkene" er det JYSK sengetøylager som står bak....!
Kom til meg du neste gang, så skal du få noe som er ORDENTLIG KVALITET og DESIGN! [;)] Vi er DYR, og da mener jeg også dyrere enn hilmers hus og bolia med sine kopier, men jeg skal love deg at du har igjen for det! Vi har MINIMALT med reklamasjoner og missfornøyde kunder, og SKULLE det være så uheldig å oppstå noe, får du ordnet det med en gang!! [:D] Jeg og min familie har vært lenge i bransjen og vet hvordan ting fungerer. Lykke til videre! Klem fra meg.

Hissigproppen:

Har en venninne som kjenner de som driver den, hun skryter butikken opp i skyene!!

ALDRI handle der nei!![:@]

klag saken inn for forbrukerrådet.
da vil den butikken få brev fra de om at saken ligger inne hos de.
da skal du se saken får fart på seg og du står med plata i hånda.
(vi opplevde en dårlig handel og sendte brev til forbrukerrådet, da fikk de plutselig fart på sakene gitt)

Super kjipt sånt noe.. Kan trøste deg med at vi har opplevd det samme, både hos bohus og skeidar... Ikke noe bedre der alltid.. Vi kastet alle møblene våre utenom en sofa og et sofabord, da vi pusset opp hele huset for noen mnd siden.. Sambo fikk et kick, og gal som han er, kastet han alt!! Gikk å bestilte nye, ikke av den billige sorten heller, og sannelig, tiden den gikk og ingen møbler kom.. Vi smurte oss max med tålmodighet da vi visste at det kunne ta tid, men måte på.. Alle leveringsfrister ble sprengt! Og når endelig alt var kommet, var det feil farge på beina til to puffer, og en sofa og all slags smådill.. er så kjipt. Samt at dørene i en seksjon vi kjøpte, begynte å krympe i varmen inne i huset (!!!!), så nye dører ble bestilt. Dette ble gjort i jan/feb. Vi fikk skapdørene og beina til puffene for en mnd siden!! Jippi for en tid ting kan ta!

Hadde de ingen reklamasjons ansvarlig på Hilmers????????????????????+
Det har vi iallefall i vår møbelbutikk. JOda, jeg er blant i kontakt med kunder som dere hver dag og forstår dere så jævla godt. NÅ virker jeg sikkert skrytete, men jeg er en av de få som ringer kunden tilbake. JEg vet at noen av mine kollegaer hater meg fordi jeg maser og maser og sier jeg må ha et svar inenn da og da for jeg lovte kunden å ringe..
Jeg ringer vanligvis leverandøren, som igjen ringer sin underleverandør for å få svar. Dessverre er det ofte underleverandøren sin skyld, at de ikke klarer å holde fristen ofr de har for mange ordre, men at det GJØRES FEIL er ren slurv mener nå jeg.
Vanligvis er det IKKE møbelbutikkene sin skyld at ting er forsinket osv, MEN møbelbutikkene inkl der jeg jobber bør ha en skjerpings BIG TIMe på å hodle kundene opdatert på hva som skjer, om det er forsinkelser osv..
DESSUTEN: NÅr det er såååå lang lev tid som dere har opplevd bør man få det gratis hjemkjørt AUTOMATISK og 50 % avslag da møbelbutikken likevel får det dekket av leverandøren (vanligvis)

Normalt sett er det en reklamasjons ansvarlig som skal ta seg av alt dette her, men i vår butikk er det ikke alltid han har tid, og da tar jeg avgjørelsene på egen hånd for det er jo noe som heter SUNN FORNUFT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 % av tilfelllene er det faktisk datasvikt som ikke fanger opp forsinkelsene , bare for å ha sagt det.

Takk for svar alle sammen! [:)]

Hun ringte meg faktisk tilbake, og de skulle ha bordplaten i løpet av neste uke! Jeg mannet meg opp, og sa over telefon at her snakket vi om ganske stor kompensasjons for det er gått 16 uker levering (dobbel av det anntatte) Jeg vet at feilen lå hos underleverandør, men LIKEVEL så skal de gjøre mer enn akkurat når jeg ringer?? Skal de ikke?

Håper bare den komme neste uke, og jeg SKAL kreve kompenasjon.

Til dere som jobber i møbelbutikk: Hva ville dere gitt av kompsnasjon? Bare nysgjerrig.

Burde jeg fortsatt gitt beskjed til noen? Slik at dette ikke ble glemt? Jeg mener for andre kunder??

Til deg som hadde problemer med skeidar: Vi bestilte et bord derfra, det kom faktisk flere uker før det skulle [:)] [:D] [:)] beviser vel kanksje at det er leverandørene, og ikke butikken [:)][:)] 

Til sas: Så snill du er, skulle vært flere som deg. Klem

Pijah: Da kan du si til venninnen din at de SUGER på kundeservice. Spesielt de to damene som styrer butikken i Bergen. De svarer bare at det vet de ikke hevr gang man ringer. Det synes ikke jeg er bra. De kan f*** ikke kundeservice i det hele tatt!!! Så var det sagt, jeg sier ALDRI IGJEN!!!!!!!

Hun ringte meg faktisk tilbake, og de skulle ha bordplaten i løpet av neste uke! Jeg mannet meg opp, og sa over telefon at her snakket vi om ganske stor kompensasjons for det er gått 16 uker levering (dobbel av det anntatte) Jeg vet at feilen lå hos underleverandør, men LIKEVEL så skal de gjøre mer enn akkurat når jeg ringer?? Skal de ikke?

Til dere som jobber i møbelbutikk: Hva ville dere gitt av kompsnasjon? Bare nysgjerrig.

Burde jeg fortsatt gitt beskjed til noen? Slik at dette ikke ble glemt? Jeg mener for andre kunder??

Til deg som hadde problemer med skeidar: Vi bestilte et bord derfra, det kom faktisk flere uker før det skulle [:)] [:D] [:)] beviser vel kanksje at det er leverandørene, og ikke butikken [:)][:)] 

Pijah: Da kan du si til venninnen din at de SUGER på kundeservice. Spesielt de to damene som styrer butikken i Bergen. De svarer bare at det vet de ikke hevr gang man ringer. Det synes ikke jeg er bra. De kan f*** ikke kundeservice i det hele tatt!!! Så var det sagt, jeg sier ALDRI IGJEN!!!!!!!

Skal jeg jammen meg gjøre! De fortjener ikke en kundekrets i det hele tatt når de jobber på den måten der!

Og ja, du MÅ kreve kompensasjon! (skal vente til etter neste uke med å nevne noe jeg, så får du bordplaten føør de evt får høre det igjen..[8D])

jeg har desverre ikke noe fornuftig svar å komme med til deg her, fordi vi leverer helt andre varer og har ikke dette problemet. Som dere selv sier så er det snakk om underleverandører av "leverandørerne" og dette er jo ofte det som kommer fra kina osv.. Jeg tror nok at fortjenesten hos disse møbelbutikkene ligger langt høyere enn fortjenesten av det vi selger. Dermed har de gjerne også mer å gå på overfor kundene. Som en nevner her så blir det vanligvis gitt 50% kompensjasjon til butikkene fra leverandørene i slike tilfeller [8|] det sier jo litt om produktene spør du meg?! [8|] slike "rabatter" får IKKE vi! men vi har MINIMALT med reklamasjoner også. Og leveringstiden vår holdes temmelig nøyaktig, HELDIGVIS!! [:D] Det verste er jo missfornøyde kunder! Men klart en uke og to forsinkelse har forekommet, men da er det som regel i transporten det skjer, og da er det viktig at kunden får beskjed og blir fulgt opp! [:)]
Håper du får bordplaten din snart og det du måtte ønske utover det også (av kompensasjon)! Masse lykke til!

dytter så alle jeg svarte får se..

Pijha! Ja kan du?? Det hadde vært snilt. Skal oppdatere om jeg får platen jeg [:)]

*Ania*: Takk for svar. Ja, de har nok en del fortjeneste på dette bordet, men det var dette vi faaaaaaaaaalt for! Dette vi ville ha. Da tenkte vi ikke så masse på pris, og hvor det er kjøpt. Er hel tre eik, så det holder en stund forhåpentligvis [:)][:)]

ORIGINAL: VilSåGjerne

åååååååååååååå eg hadde blitt så sinnsykt forbanna,sånne ting kan gå en på nervene. hadde aldri mere handlet der. og bordplaten? betal nada for den[:D]

ORIGINAL: hissigproppen

Syns du kan kreve å få avslag da ja!
At du føler deg dårlgi behandlet og vil ta kontakt med forbrukerrådet pga mangelfull informasjon...

Det hadde jeg bedt om hvertfall...

Back
Topp