Hikke?

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Hvilken kroppsdel beveger seg ved hikke?
Mener jeg leste her inne et sted at det ikke var hodet pga noe med at baby ikke puster?

Når jeg kjenner hikkebevegelser på venstre side; er det da der hodet, eller rompen er?

Jeg tror hele kroppen beveger seg.. Jeg kjente ihvertfall hele babyen når hun hikket, men da helt mot slutten!

Her spretter hele magen rundt når han hikker, så det forplanter seg vel gjennom kroppen

Spurte jordmor, hun sa det var brystkassen. Jeg syns nå det virker som om hele babyen beveger seg, og hikken går fra brystet til tærene :D

Godt å høre det ikke var hodet. Den lille har ligger i hodeleie i mange uker, men her om dagen kjente jeg skikkelig hikking oppe ved ribbeina mine.

Min ligger langt ned i bekkenet med hodet og jeg kjenner hikking helt nederst ved symfysen og i halebeinet.. :-) men sikkert forskjellig det også

Min ligger langt ned i bekkenet med hodet og jeg kjenner hikking helt nederst ved symfysen og i halebeinet.. :) men sikkert forskjellig det også

Tror du er heldig, Lizzed! Min venninne sin baby ligger også langt nede i bekkenet, og da hadde UL-legen sagt at hun antagelig kom til å få en rask fødsel, for mye av "jobben" med å komme seg ned i bekkenet var gjort allerede. Så jeg er misunnelig! :)

Tror du er heldig, Lizzed! Min venninne sin baby ligger også langt nede i bekkenet, og da hadde UL-legen sagt at hun antagelig kom til å få en rask fødsel, for mye av "jobben" med å komme seg ned i bekkenet var gjort allerede. Så jeg er misunnelig! :)
Tja.. hvem vet.. ikke vært på ul siden oul - bare jordmor som sier det.. mamma brukte 48 t på sin første, så har ingen store forhåpninger ;-) men alt positivt blir selvfølgelig tatt godt imot! :-)

Min ligger langt ned i bekkenet med hodet og jeg kjenner hikking helt nederst ved symfysen og i halebeinet.. :-) men sikkert forskjellig det også

samme her :D
kjenner det på hvor hikkingen er, hvordan han ligger - om han er langt nede eller ikke..
hele magen rører seg men klarer fint å kjenne hvor det 'stammer' fra :)

Da håper jeg min er laaangt nede i bekkenet her. Dei har vertfall ikke klart å ta mål av hodet når jeg var på vekstkontroll I uke 36 og i uke 38. Og jordmor sa i uke 37 at småen er festet. Dei klarte å måle det i uke 32.

Tenker i mitt hodet at når dei ikke klarte å få opp godt nok bilde av hodet til å måle det, at det vertfall muligens er fordi småen er langt nede I bekkenet. Krysser fingrer for det :-P hehe

Godt å høre det ikke var hodet. Den lille har ligger i hodeleie i mange uker, men her om dagen kjente jeg skikkelig hikking oppe ved ribbeina mine.
Men ser ut som de fleste mener det er overkropp som beveger seg...?
Eller har jeg misforstått?

Jeg tror hele kroppen beveger seg.. Jeg kjente ihvertfall hele babyen når hun hikket, men da helt mot slutten!
Hos meg var det bare ene siden av magen min som beveget seg, og kjente rytmiske bevegelser. Og jeg har jo baby på tvers/skrå.
Men ingen er like heller, så kanskje babyene hikker på ulike måter! :-)

Men ser ut som de fleste mener det er overkropp som beveger seg...?
Eller har jeg misforstått?

Ser slik ut, men overkroppen får vel ikke ligget helt oppe ved ribbeina uansett? Så da er det nok bare at hikkingen forplanter seg gjennom hele kroppen til den lille? Tror ikke han har klart å snudd seg helt rundt uten at jeg har merket det heller. Merket godt når storebror snudde seg fra sete til hodeleie i uke 33, og han her lå i alle fall i hodeleie i uke 37.

Min ligger langt ned i bekkenet med hodet og jeg kjenner hikking helt nederst ved symfysen og i halebeinet.. :) men sikkert forskjellig det også

Jeg kjenner klar og tydelig hikking langt nede jeg og:p Når hun hikker, så kjenner jeg det i blæreområdet, og ved siden i lyskene, MEN den aller værste plassen når hun hikker er at for hvær gang hun hikker så kjenner jeg det i hull nr2, altså... anus!! :o å det eeeeer så irriterende! For hvært et hikk så homper det rundt skambenet/blæreområdet og i anus. Det er faktisk litt irriterende, og jeg kan bli innmarri lei :p

Kjenner hikk i hele kroppen hennes nå. Men før hun fylte opp så god inni der så kjente jeg det best i ryggen/rompen hennes selv om hodet er festet og godt ned.

ikke skjedd noe til deg enda? :eek:
virket da som du var såå nære fødsel..
Hehe, ja.. Det trodde alle! Men hun er inni der enda :) Har helt vanvittige maserier og nedpress, men ingen baby har kommet ut enda. Så da får jeg bare vente på at kroppen min skal få til dette :) Prøver og ignorer det, og leve som normalt. Tøft, men prøver og være positiv! :D

Hehe, ja.. Det trodde alle! Men hun er inni der enda :) Har helt vanvittige maserier og nedpress, men ingen baby har kommet ut enda. Så da får jeg bare vente på at kroppen min skal få til dette :) Prøver og ignorer det, og leve som normalt. Tøft, men prøver og være positiv! :D

litt kjedelig det da.. men om du ikke har noen spesielle vondter og får til å leve normalt så er det vel ingenting i veien for at hun blir der inne litt til hehe :p
du skal virkelig ha skryt for at du klarer å ta det så positivt - som det virker her inne værtfall :)

Back
Topp