Hevelser i hender

Vintermamsen

Flørter med forumet
Flere som sliter med vann i kroppen? Jeg merker det stort sett kun i hendene... Får ikke av meg ringene lengre... Og det er ubehagelig å klipe sammen hendene, da det blir press og litt småvondt. Er dette normalt?
Har ikke merket at jeg er hoven i føttene... Verken på fotbladet eller anklene... Men har litt merker etter sokkene på leggen.....
Syns det kom litt plutselig, men nevnte det for jordmor når jeg var der, og hun sa ingenting om svangerskapsforgiftning....
 
Jeg har masse vann, men mest i beina og anklene. Det og kom helt plutselig. Er litt vondt når jeg går og tøyer anklene, for huden er så stram. Kjenner det litt i fingrene også, men ikke så gale som i beina.
 
Jeg har merket litt vann/hovenhet i hendene i dag. Jeg skal til jordmor på onsdag så tenker å ta det opp da med mindre det oppstår flere ting som gjør at jeg må ta en kontroll på sykehuset...
 
Jeg har en del vann i både føtter og hender. Anklene er nesten ikke-eksisterende. Men hendene føles verst og er også kombinert med karpaltunnelsyndrom. Jeg har dovne fingre til enhver tid og det er vanskelig/ømt å knytte nevene. Hendene er store og noen ganger helt marmorerte i fargen :confused: Og om jeg må holde rundt noe og samtidig utøve kraft, f.eks. stramme selene til sønnen min i bilstolen, så stråler det oppover i armene. Men jeg hadde det også slik forrige uke da jeg var på kontroll hos jordmor og både blodtrykket og urinen var fin, så er ikke spesielt bekymret for svangerskapsforgiftning i mitt tilfelle :)
 
Jeg rakk heldigvis og ta av meg ringene i frykt for at de skulle bli for stramme. Har ikke mye hevelse men nok til at de ikke passer lengere. Rart å gå uten giftering.
 
Sniker litt

Jordmor sjekker blodtrykk og proteiner i urinen også, så om det kun er hevelser så trenger du ikke å bekymre deg. Jordmor hadde sagt i fra hvis du hadde noe av det andre også (det kan du også se på helsekortet ditt). Såpass langt i svangerskapet har man gjerne litt ekstra vann i kroppen også. Er du bekymret så kan du be om en ekstra kontroll om en ukes tid.
 
Mye vann i både bein og hender her. Får ikke på meg noen sko, og blir kun joggebukse pga leggene. Hendene er helt hvite pga vann, og sliter med å knyte sammen. Spreng følelse i hele kroppen egentlig. Urin og blodtrykk fint så ikke så bekymret. Hadde det sånn med 1 også, men ikke så mye med nr 2.
 
Ja, mer vann i hendene. Men var mer plaget sist, sikker litt tilfeldig.
Bruk olje for å få tatt av deg ringene nå, får du mer vann i hendene er sjansen at de tilslutt må klippes av. Legen på sykehuset sa det skjedde stadig vekk, så ble anbefalt å ta av ringene så fort det var antydning til litt vann.
 
Flere som sliter med vann i kroppen? Jeg merker det stort sett kun i hendene... Får ikke av meg ringene lengre... Og det er ubehagelig å klipe sammen hendene, da det blir press og litt småvondt. Er dette normalt?
Har ikke merket at jeg er hoven i føttene... Verken på fotbladet eller anklene... Men har litt merker etter sokkene på leggen.....
Syns det kom litt plutselig, men nevnte det for jordmor når jeg var der, og hun sa ingenting om svangerskapsforgiftning....
Normalt å være litt hoven, jeg kjente det også i fingrene. Typisk litt spreng da jeg knytte hendene, merket ikke noe til sokkemerker. Men har hatt det litt nå etter fødsel.
 
Slenger meg på den; har hatt litt vann (spesielt nederst i beina) gjennom hele svangerskapet, og har brukt mye støttestrømper (grunnet blodpropp i nær familie) -synes det hjelper, men merker at det nærmer seg slutten nå, alle sko er trange!
Legen sa ved siste besøk at voldsomme, plutselige hevelser kombinert med hidepine bør man være obs på (ift. Sv.skaps forg.), men litt er normalt!
Ringer har jeg ikke kunnet bruke på mnd.vis, og merker at pølsefingrene er på plass. Gikk rett i krise før i dag da jeg ikke fikk åpna pepsi max’en! ;)
 
Jeg har også en del vann i hender og føtter nå. Merket det først på at skoene ble for trange, og etter hvert på at hendene plutselig kan dovne bort hvis jeg sitter lenge stille. I forrige svangerskap hadde jeg til slutt ikke synlige ankler, så det skal sikkert bli en del verre nå de siste ukene.
 
Ingen hevelser i føttene, men ringene mine kan jeg glemme å få av, fingrene er blitt helt stive :rolleyes: Normalt blodtrykk og ingen tegn til sf her.
 
Jeg har vann i hendene spesielt når jeg våkner. Merker det når jeg knytter nevene sammen at det er litt motstand. Når jeg har gått mye, spist salt mat og/ eller drukket lite vann merker jeg at legger og føtter vokser litt på kvelden. Det er visst helt vanlig og ufarlig så lenge det forekommer parallellt, altså i begge beina samtidig.
 
Back
Topp