Herregud, makan til klaging !

ORIGINAL: Labambie

ORIGINAL: Kranglefanten

Handler vel ikke om å drite penger, det er litt den norske "hamstrementaliteten" generelt. Jeg har tatt med meg bleier hver gang jeg har vært på Kiwi jeg og, men jeg har da ikke fulle kott fra gulv til tak... Men ja, vi nordmenn er "tilbudshorer" så det holder. Vi kjører gjerne fra butikk til butikk for å få med oss tilbud. Sånn er vi bare. 

Det gjør da vitterlig alle andre også! [:-]

Njaaaa... Nordmenn er nok litt spesielle der.

Jeg blir litt nysgjerrig på hva slags grunnlag du har for den påstanden.

ORIGINAL: Bouncy Buttocks

Wow. Det er mye snakk om bleier her inne, men det er første gang jeg hører om noen som er stolt av bleielageret sitt. Fascinerende.

Klart jeg er STOLT ! Aner ikke hvor mange bleiepakker jeg endte opp med, men når jeg har Kiwi som nærmeste butikk, og stadig handler (andre ting), så blir det mange etterhvert. Har nok spart endel penger på "lageret" mitt.
Akkurat som den gangen jeg handlet babytøy på posesalg fordi butikken skulle flytte, 800kr ga jeg, for klær til en verdi av over 10 000,- ! Klart man blir stolt av slike kupp [:)]

ORIGINAL: Kranglefanten

Handler vel ikke om å drite penger, det er litt den norske "hamstrementaliteten" generelt. Jeg har tatt med meg bleier hver gang jeg har vært på Kiwi jeg og, men jeg har da ikke fulle kott fra gulv til tak... Men ja, vi nordmenn er "tilbudshorer" så det holder. Vi kjører gjerne fra butikk til butikk for å få med oss tilbud. Sånn er vi bare. 

Det gjør da vitterlig alle andre også! [:-]

Njaaaa... Nordmenn er nok litt spesielle der.

Jeg blir litt nysgjerrig på hva slags grunnlag du har for den påstanden.

ORIGINAL: aemde og Lille Prins

Wow. Det er mye snakk om bleier her inne, men det er første gang jeg hører om noen som er stolt av bleielageret sitt. Fascinerende.

Klart jeg er STOLT ! Aner ikke hvor mange bleiepakker jeg endte opp med, men når jeg har Kiwi som nærmeste butikk, og stadig handler (andre ting), så blir det mange etterhvert. Har nok spart endel penger på "lageret" mitt.
Akkurat som den gangen jeg handlet babytøy på posesalg fordi butikken skulle flytte, 800kr ga jeg, for klær til en verdi av over 10 000,- ! Klart man blir stolt av slike kupp [:)]

Jeg hadde tenkt; jøss, nå var jeg heldig, men jeg hadde ikke følt meg spesielt stolt. Vel, folk er så forskjellige.

quote:

ORIGINAL: mamsentilwilliam

Jammen glad jeg slipper å måtte dra til butikken for å kjøpe bleier siden dere skal krangle om dét også. [8D] Tøybleier FTW! (Og bare sånn for å føye til noe, da jeg er så lei av å se det, så er "è" feil. Skak du skrive "én" skrives det nettopp sånn som jeg gjorde nå. Det er den aksenten som brukes mest her til lands. Skriver du "èn" uttales det mer som "æn" og jeg regner med du ikke uttaler det sånn. Ser flertallet skriver "èn" om de skal skrive "én". Lurer du på hvordan du får det til så er det bare å trykke på tasten "alt gr", hold den inne, trykk så på "´" og "e" etterpå, é) [8D]

ORIGINAL: giggsy

Jammen glad jeg slipper å måtte dra til butikken for å kjøpe bleier siden dere skal krangle om dét også. [8D] Tøybleier FTW! (Og bare sånn for å føye til noe, da jeg er så lei av å se det, så er "è" feil. Skak du skrive "én" skrives det nettopp sånn som jeg gjorde nå. Det er den aksenten som brukes mest her til lands. Skriver du "èn" uttales det mer som "æn" og jeg regner med du ikke uttaler det sånn. Ser flertallet skriver "èn" om de skal skrive "én". Lurer du på hvordan du får det til så er det bare å trykke på tasten "alt gr", hold den inne, trykk så på "´" og "e" etterpå, é) [8D]

Sjokk at det kom noen som bare måtte pirke på noe annet enn det som er tema.. [8|] Huff, så tragisk.. [8D]

Greit å ta med seg 4 pakker når en er å handler.Men folk som kjører land å strand å må ha tralle ut av butikken for å få med seg bleiekartonger,synes jeg er litt sært ja.Hadde aldri jeg gjort.

ORIGINAL: Reinlykke

ORIGINAL: aemde og Lille Prins

Skulle nesten tro noen hadde tatt fra dere hus og bil, kun pga dere har opplevd tomme bleiehyller ! Hva i all verden forventer dere ? Bare fordi noen av dere driter lang mars i tilbud osv, så finnes det faktisk endel prisbevisste mennesker der ute, som like å spare penger. Man MÅ ikke kjøpe det dyreste, eller la vær å kjøpe èn ekstra ting, fordi man tenker; "Hmm, kanskje kommer det en etter meg som også trenger.." Det gjelder og være tidlig ute, benytte seg av tilbudene som finnes, og kose seg over velsparte penger !

Ikke kom her å fortell meg eventyr om at du aldri har vært fornøyd med deg selv når du har gjort et "kupp", om det er bleier eller tomatsuppe ! Mulig noen av dere driter penger, men i en normal husholdning så er det faktisk veldig greit med slike tilbud som nettopp har vært. Greit at det tok av, men hva kan man forvente når du får 4 bleiepakker til prisen av èn ? Når bleier er en forbruksvare som det går mye av ellers, det er klart folk hamstrer. Å jeg tror ikke noen står å gnir seg i henda over at nestemann ikke fikk tak i bleier på den butikken du nettopp handlet resten på, sånn er det bare !

Jeg kom foressten aldri til tomme butikkhyller, og kjørte heller ikke rundt og hamstret, men dro med meg 4 pakker når jeg handlet, så har et ganske bra lager nå. Å Jeg er STOLT av det, fordi jeg har spart penger. Uansett om bleier var billig i utgangspunktet, så har jeg spart mye mer !

Sånn... [8D]

Ta hensyn til andre heter det kanskje? At man ikke hamstrer alt til seg selv, men tenker at det KAN være en familie som også trenger bleier der og da? La meg snu det litt, og spørre, hva hadde DU syntes om ingen tok hensyn til at du også hadde behov for bleier, og alle butikkene var tomme akkurat da DU trengte bleier til ungen din?

Jeg hadde blitt irritert på butikken, ikke enkeltpersonene som handlet/hamstret. Det er ikke befolkningens skyld at butikkene ikke klarer å holde varebeholdningene oppe ved tilbud, det er dems ansvar, ikke vårt.
Og når bleiekrigen tok så av som den gjorde, så burde de fleste klare å tenke seg til at man faktisk kan risikere å komme til tomme hyller, å heller handle når de finner bleier i hyllene, selvom de kanskje ikke trengte det der og da.

har ikke handla nån på tilbud.. Fordi vi bruke pampers i "eske" sånn to i en.. Og sånn helt egentlig så e det et tilbud alikavel, for på joker så koste ÉN liberopakke det samme som dem to pampers'an.. Æ har ikke plass til å oppbevare bleien, så æ har ikke gidda å hamstre nåkka... [8D]

Hehe.. Hadde jeg hatt barn hadde jeg hamstra bleier.
Men tror ikke folk gjorde det her jeg bor, for var aldri helt tomt for bleier i noen av butikkene som var med på "Krigen" [8D]

Syns det er utrolig bra at det er tilbud på butikker jeg. Tenk på dem som ikke har så masse penger. Skal dem da føle skam får dem kansje drar på 3 forskjellige butikker for å handle på tilbud får å kansje ha litt ekstra penger den måneden?

Jeg har handlet sikkert 40 bleiepakker. Men her har vi 4 kiwi butikker i nærheten av hverandre så det hva aldri tomt da kom det vertfall nye dagen derpå. Det er det eineste tilbude jeg har handla på. Kjører ikke rundt på butikker får dei har forskjellige tilbud. Men skulle ønske jeg gjor det da hadde jeg sikkert spart endel penger på det.

dette er jo overhode ikke et nordmenn fenomen, og jeg blir litt overasket over folk her inne som synes man er tilbudshorer, det handler vell strengt tatt mer om å vvære prisbevisst. Alle er kanskje ikke som oss, men vi driter faktisk ikke penger, og sist jeg sjekka så hadde vi enda ikke fått noe pengetre i hagen! Så jeg handler ofte på tilbud, om obs kommer med tilbud på kjøttdeig så handler jeg faktisk et par pakker ekstra å fryser ned. Når det er halv pris på vinterdress så handler jeg gjerne dress til neste år. Sett i en helhet klart vi bruker mye mye mindre penger når vi følger tilbud. Men jeg føler meg virkelig ikke som ei tilbudshore... tro meg tilbuds shoppere i norge kan ikke sammenlignes med f.eks hvordan det arter seg i usa! men vi har da England, tyskland, danmark, sverige osv som også er glade i tilbud. Den eneste plassen jeg kan se vi skiller oss ut må være denne svenskehandelen vi driver med pga høye priser i landet. Men selv om sverige er billigere på mat så ønsker jo også de menneskene der og betale minst mulig for mest mulig. og forøvrig opplever jeg at folk fra andre land som bor i norge er de som kanskje handler aller mest på tilbud!

forøvrig har jeg aldri latt oss gå tom for bleier, barnemat og andre nødvendigheter til våre barn, nettopp fordi jeg tar ansvar for at de skal ha alt bestandig! å gi noen andre skylla for at man går tom for bleier blir litt småli! og nå opplever ikke jeg tomme hyller som et stort problem men om man da er så villig til å betale 60 spenn for en pakke libero og heller ikke ønsker å stå fram som tilbudshore så dra på ICA da! eller spar!

ORIGINAL: mamsentilwilliam

ORIGINAL: Jente09Spire11

har ingen problemer med at folk hamster litt når bleiene er billige, har muligens større problemer med at kiwibutikkene ikke tar inn nok bleier da.
Kjørte fra stavanger og hjem med vesla i bilen, og hadde brukt opp siste bleie i stellebaggen på kvadrat. var innom 3 kiwibutikker på veien hjem og ikke en eneste bleiepakke å oppdrive. Ikke sørlig greit for vesla som satt baki med bleia full. når de andre butikkene var stengt.

her på nærmeste kiwi var det også utsolgt for bleier i størrelsen til jenta mi hele siste uka før jul.
hadde heldigvis et par pakker ekstra hjemme jeg også, men skal kiwi ha slike tilbud så burde de sørge for at de har nok på lager til å ha bleier i hylla hele tiden.

sorry at jeg sier dette men nok er nok!

har fått en masse pepper fra kunder om at vi ikke har klart å holde hyllene fulle..
den lille kiwien jeg jobber på finn inn 3 fulle paller med bleier nyttårsafta... de var borte på 2 timer!!!!

kiwi har hatt rekord salg av bleier... 200 000 pakker mer enn normalt..

å ja vi har vert tomme en del ganger den siste mnd.. folk kommer med 5 pers i bilene, sender inn en og en for å kjøpe 4 pakker bleier... tror dere virkelig at bleiene skal holde evig da????[8|]

asko og libero har i tillegg hatt leverings problemer av libero! så at noen ikke fikk bleier er virkelig ikke butikken sin feil... der kan du takka ekstrem hamsterene som nå har bleier til fremtidige barnebarn[;)]

ORIGINAL: *yummymummy*

kom faktisk til tomme butikkhyller når jeg MÅTTE ha bleier til minstetulla på lillejulaften.
Eneste som var igjen var de minste størrelsene, eller up and go i alt for stor størrelse. Det var helt skrapet for bleier i størrelsen som kunne passe.
Så måtte dra med meg ungen på akebrett i en halvtime, for å komme til nærmeste butikk for å få kjøpt bleier.
Kjempe morro! NOT...

jaja der ser du, du skulle ha hamstra du og!!!

har ingen problemer med at folk hamster litt når bleiene er billige, har muligens større problemer med at kiwibutikkene ikke tar inn nok bleier da.
Kjørte fra stavanger og hjem med vesla i bilen, og hadde brukt opp siste bleie i stellebaggen på kvadrat. var innom 3 kiwibutikker på veien hjem og ikke en eneste bleiepakke å oppdrive. Ikke sørlig greit for vesla som satt baki med bleia full. når de andre butikkene var stengt.

her på nærmeste kiwi var det også utsolgt for bleier i størrelsen til jenta mi hele siste uka før jul.
hadde heldigvis et par pakker ekstra hjemme jeg også, men skal kiwi ha slike tilbud så burde de sørge for at de har nok på lager til å ha bleier i hylla hele tiden.

MEN DET FINNES DA ANDRE BUTIKKER ENN KIWI SOM HAR BLEIER???!!!???  jeg mener hadde jeg vært fri for bleier så hadde jeg kjøpt om bleia så kosta 100kr...

jeg ler godt av dere som klager over alle som har hamstra på kiwi, og så er dere fri for bleier, butikken er skrapa, MEN DERE SKAL ABSOLUTT KJØPE BLEIER PÅ KIWI.. 

ORIGINAL: *Aulile*

MEN DET FINNES DA ANDRE BUTIKKER ENN KIWI SOM HAR BLEIER???!!!???  jeg mener hadde jeg vært fri for bleier så hadde jeg kjøpt om bleia så kosta 100kr...

jeg ler godt av dere som klager over alle som har hamstra på kiwi, og så er dere fri for bleier, butikken er skrapa, MEN DERE SKAL ABSOLUTT KJØPE BLEIER PÅ KIWI.. 

det er ponget... flere som egentlig vil ha billigere bleier men ikke helt tørr innrømme det[8D] stikk på ei anna shappe!!! det er kunn kiwi som har blitt tomme for libero....

likte denne[:D] enig med deg !

har bleier en god stund fremover nå, kun ett bleiebarn, og veldig fornøyd m å slippe å kjøpe med bleier på en god stund når jeg er på butikken =)=)

Back
Topp