Herregud, makan til klaging !

aemde og Lille Prins

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Skulle nesten tro noen hadde tatt fra dere hus og bil, kun pga dere har opplevd tomme bleiehyller ! Hva i all verden forventer dere ? Bare fordi noen av dere driter lang mars i tilbud osv, så finnes det faktisk endel prisbevisste mennesker der ute, som like å spare penger. Man MÅ ikke kjøpe det dyreste, eller la vær å kjøpe èn ekstra ting, fordi man tenker; "Hmm, kanskje kommer det en etter meg som også trenger.." Det gjelder og være tidlig ute, benytte seg av tilbudene som finnes, og kose seg over velsparte penger !

Ikke kom her å fortell meg eventyr om at du aldri har vært fornøyd med deg selv når du har gjort et "kupp", om det er bleier eller tomatsuppe ! Mulig noen av dere driter penger, men i en normal husholdning så er det faktisk veldig greit med slike tilbud som nettopp har vært. Greit at det tok av, men hva kan man forvente når du får 4 bleiepakker til prisen av èn ? Når bleier er en forbruksvare som det går mye av ellers, det er klart folk hamstrer. Å jeg tror ikke noen står å gnir seg i henda over at nestemann ikke fikk tak i bleier på den butikken du nettopp handlet resten på, sånn er det bare !

Jeg kom foressten aldri til tomme butikkhyller, og kjørte heller ikke rundt og hamstret, men dro med meg 4 pakker når jeg handlet, så har et ganske bra lager nå. Å Jeg er STOLT av det, fordi jeg har spart penger. Uansett om bleier var billig i utgangspunktet, så har jeg spart mye mer !

Sånn... [8D]

Handler vel ikke om å drite penger, det er litt den norske "hamstrementaliteten" generelt. Jeg har tatt med meg bleier hver gang jeg har vært på Kiwi jeg og, men jeg har da ikke fulle kott fra gulv til tak... Men ja, vi nordmenn er "tilbudshorer" så det holder. Vi kjører gjerne fra butikk til butikk for å få med oss tilbud. Sånn er vi bare. 

jeg har også kjøpt inn en del bleier[:D] syns det er greit med spartepenger

hvorfor i alle dager lage ENDA en klagetråd om samme saken? [&:]

Det er jo en grunn til at det er maks 4 pr gang[;)]
synes ikke det er ille med de som har tatt med seg 4 hver gang de har handlet og sånn. Men de som har kjørt rundt og tømt hyllene i flere butikker og kjøpt til fremtidige barn og sånn, det er litt sært ja....

ORIGINAL: Labambie

Handler vel ikke om å drite penger, det er litt den norske "hamstrementaliteten" generelt. Jeg har tatt med meg bleier hver gang jeg har vært på Kiwi jeg og, men jeg har da ikke fulle kott fra gulv til tak... Men ja, vi nordmenn er "tilbudshorer" så det holder. Vi kjører gjerne fra butikk til butikk for å få med oss tilbud. Sånn er vi bare. 

Det gjør da vitterlig alle andre også! [:-]

Tilbudshorer? Det uttrykket har jeg aldri hørt før[8|] Men skjønner virkelig ikke at det skal være så negativt å benytte seg av gode tilbud. Ang bleiene på Kiwi så har massevis av folk kommet kjørende fra nabo land for å handle bleier også....

ORIGINAL: Kranglefanten

Njaaaa... Nordmenn er nok litt spesielle der.

kom faktisk til tomme butikkhyller når jeg MÅTTE ha bleier til minstetulla på lillejulaften.
Eneste som var igjen var de minste størrelsene, eller up and go i alt for stor størrelse. Det var helt skrapet for bleier i størrelsen som kunne passe.
Så måtte dra med meg ungen på akebrett i en halvtime, for å komme til nærmeste butikk for å få kjøpt bleier.
Kjempe morro! NOT...

ORIGINAL: Kranglefanten

Njaaaa... Nordmenn er nok litt spesielle der.

Og Amerikanerene, Mexicanerene, Tyskerene og Italienerene...dette er nok ikke noe vi er mer spesielle på.

ORIGINAL: *yummymummy*

kom faktisk til tomme butikkhyller når jeg MÅTTE ha bleier til minstetulla på lillejulaften.
Eneste som var igjen var de minste størrelsene, eller up and go i alt for stor størrelse. Det var helt skrapet for bleier i størrelsen som kunne passe.
Så måtte dra med meg ungen på akebrett i en halvtime, for å komme til nærmeste butikk for å få kjøpt bleier.
Kjempe morro! NOT...

Da vil jeg gå så langt å si: Det burde du kanskje forutsett ? Når det er slike tilbud, og ryktene florerte om at tilbudet var over på nyåret. Klart det blir tomt [;)]

Kjempe morro! NOT...

Så kjipt[&:]
jeg måtte og ha bleier 29. desember da jeg fødte minstemannen og ble møtt med akkurat det samme. Men for oss så var det ikke værre enn å kjøre bort til en annen butikk like ved.

ORIGINAL: aemde og Lille Prins

Kjempe morro! NOT...

Da vil jeg gå så langt å si: Det burde du kanskje forutsett ? Når det er slike tilbud, og ryktene florerte om at tilbudet var over på nyåret. Klart det blir tomt [;)]

tja, man kan jo håpe å slippe å måtte gå i 30 minutt for å komme til en annen butikk bare for å få tak i bleier, når man bor rett ved siden av en.

ORIGINAL: aemde og Lille Prins

Kjempe morro! NOT...

tja, man kan jo håpe å slippe å måtte gå i 30 minutt for å komme til en annen butikk bare for å få tak i bleier, når man bor rett ved siden av en.

Jo det er klart, hadde blitt frustrert jeg også. Men man kan ikke forvente annet når du omtrent får bleiene kastet etter deg

har ingen problemer med at folk hamster litt når bleiene er billige, har muligens større problemer med at kiwibutikkene ikke tar inn nok bleier da.
Kjørte fra stavanger og hjem med vesla i bilen, og hadde brukt opp siste bleie i stellebaggen på kvadrat. var innom 3 kiwibutikker på veien hjem og ikke en eneste bleiepakke å oppdrive. Ikke sørlig greit for vesla som satt baki med bleia full. når de andre butikkene var stengt.

her på nærmeste kiwi var det også utsolgt for bleier i størrelsen til jenta mi hele siste uka før jul.
hadde heldigvis et par pakker ekstra hjemme jeg også, men skal kiwi ha slike tilbud så burde de sørge for at de har nok på lager til å ha bleier i hylla hele tiden.

Wow. Det er mye snakk om bleier her inne, men det er første gang jeg hører om noen som er stolt av bleielageret sitt. Fascinerende.

ORIGINAL: SogN

Det er jo en grunn til at det er maks 4 pr gang[;)]
synes ikke det er ille med de som har tatt med seg 4 hver gang de har handlet og sånn. Men de som har kjørt rundt og tømt hyllene i flere butikker og kjøpt til fremtidige barn og sånn, det er litt sært ja....

Veldig enig

Back
Topp