Here we go!

CD 4, PP3 !

Da er vi i pp3, og jeg har begynt å miste motet. Allerede tenker sikkert dere, men det er en grunn.. Virker som dette kan bli siste pp før august igjen, fordi min kjære ikke vil at jeg skal føde under sesongen hans. Typisk? Jepp, typisk han å tenke på alt som kan gå galt, alt som kan kræsje, alt som kan hindre han fra kamp/trening/samling osv. Istedenfor å håpe at ungen kommer på natten, en treningsfri dag, egentlig hver eneste dag unntatt 11-13, eller kampdag fra 18.30ish.. Hvis ikke er det ikke verdens undergang å gå glipp av en trening heller.

Håper nå at det klaffer, så jeg slipper å komme i den situasjonen at jeg må ta stilling til om vi skal avslutte prøvingen/sette den på vent, eller om jeg skal prøve å overtale/mase om å fortsette og prøve. Kjenner jeg han rett så vil han vel fortsette om jeg kommer med en negativ test og er fra meg, lei meg, knust etc om at det er et helt år til vi evnt kan prøve igjen.. Og jeg tror ikke han vil vente så lenge heller... Han vet jo at det oftest tar 5-6 mnd å bli gravid, og gjerne et par ekstra mnd om man har gått på hormonel prevensjon. Dvs at vi enda har mange mnd igjen å prøve på!

Vil virkelig ikke slutte å prøve nå som vi "er så godt i gang" .. :(

Kan ikke gjøre annet en å sette alle mine ønsker og god karma på at det klaffer denne mnd, så vi får et juli-barn!
 
CD 4, PP3 !

Da er vi i pp3, og jeg har begynt å miste motet. Allerede tenker sikkert dere, men det er en grunn.. Virker som dette kan bli siste pp før august igjen, fordi min kjære ikke vil at jeg skal føde under sesongen hans. Typisk? Jepp, typisk han å tenke på alt som kan gå galt, alt som kan kræsje, alt som kan hindre han fra kamp/trening/samling osv. Istedenfor å håpe at ungen kommer på natten, en treningsfri dag, egentlig hver eneste dag unntatt 11-13, eller kampdag fra 18.30ish.. Hvis ikke er det ikke verdens undergang å gå glipp av en trening heller.

Håper nå at det klaffer, så jeg slipper å komme i den situasjonen at jeg må ta stilling til om vi skal avslutte prøvingen/sette den på vent, eller om jeg skal prøve å overtale/mase om å fortsette og prøve. Kjenner jeg han rett så vil han vel fortsette om jeg kommer med en negativ test og er fra meg, lei meg, knust etc om at det er et helt år til vi evnt kan prøve igjen.. Og jeg tror ikke han vil vente så lenge heller... Han vet jo at det oftest tar 5-6 mnd å bli gravid, og gjerne et par ekstra mnd om man har gått på hormonel prevensjon. Dvs at vi enda har mange mnd igjen å prøve på!

Vil virkelig ikke slutte å prøve nå som vi "er så godt i gang" .. :(

Kan ikke gjøre annet en å sette alle mine ønsker og god karma på at det klaffer denne mnd, så vi får et juli-barn!
Utrolig kjipt å kanskje måtte vente så lenge når du nesten nettopp er kommet inn i det og fått opp forhåpninger. Håper virkelig at dette er din pp og at dere får et lite juli-nurk :)
 
Sender deg en god klem og krysser fingrer for at det klaffer for deg:)
 
På en måte skjønner jeg han også, meeen, det jeg har lært av å følge med her inne og meg selv, er at babyer gjerne ikke kommer på bestillingen. Selv om man aldri så gjerne helst skulle sett at de kom på vårparten, i rett tid til bhg opptak etc. Men det er ofte dessverre ikke så lett. Kanskje noe dere kan prate om? Viktig at dere har samme ønske og mål når det kommer til noe så viktig som et barn :) håper det ordner seg!
 
Utrolig kjipt å kanskje måtte vente så lenge når du nesten nettopp er kommet inn i det og fått opp forhåpninger. Håper virkelig at dette er din pp og at dere får et lite juli-nurk :)

Tuuusen takk <3 Ja, det er kjedelig! Men han ønsker jo dette minst like mye som meg, så tror og håper han vil prøve mer også :) han vet jo at alle han jobber med får barn i sesongen, så hvorfor ikke han? :) håper også dette er vår måned!
 
På en måte skjønner jeg han også, meeen, det jeg har lært av å følge med her inne og meg selv, er at babyer gjerne ikke kommer på bestillingen. Selv om man aldri så gjerne helst skulle sett at de kom på vårparten, i rett tid til bhg opptak etc. Men det er ofte dessverre ikke så lett. Kanskje noe dere kan prate om? Viktig at dere har samme ønske og mål når det kommer til noe så viktig som et barn :) håper det ordner seg!

Jeg skjønner han godt jeg også, fordi jeg og spiller hockey, og vet at det er kjedelig å ofre en trening eller kamp, men jeg ofrer en god del av sesongen i år og neste år, misser NM, VM og evnt ol-kvalik, så jeg synes en "ussel" seriekamp ikke er krise å miste! Barnehageplass vil vi ikke ha før ungen er hvertfall 2 tenker jeg, siden jeg jobber hjemme, og har planer om dagmamma, så er ikke viktig for oss å få på våren pga det, men er viktig å få mai-juli/august fordi da er det ikke hockeysesong :p
 
Hvordan går det? Regner med el nærmer seg nå :)
 
Hvordan går det? Regner med el nærmer seg nå :)

Det går fint! EL om en uke, +/-, men har bestemt meg for å ikke teste etter den denne mnd :) blir uansett lagt inn aksjer hver eller annenhver dag hele mnd, så vi dekker dagene rundt EL godt :) hvordan er det med deg? :D
 
Det går fint! EL om en uke, +/-, men har bestemt meg for å ikke teste etter den denne mnd :) blir uansett lagt inn aksjer hver eller annenhver dag hele mnd, så vi dekker dagene rundt EL godt :) hvordan er det med deg? :D
Høres bra ut :)
Nei, altså.. syklusen er helt på skjøret. I går var den 42 dager og det jeg trodde var tr kom, men det er så vidt der er noe brunaktig blod når jeg tørker meg og det er alt. Forstår ingenting :p
 
Høres bra ut :)
Nei, altså.. syklusen er helt på skjøret. I går var den 42 dager og det jeg trodde var tr kom, men det er så vidt der er noe brunaktig blod når jeg tørker meg og det er alt. Forstår ingenting :p

Høres så frustrerende ut! Håper virkelig du kommer deg Back on track fort.. Krysser fingrene for deg at ting går seg til så fort som mulig!! ❤️
 
Høres så frustrerende ut! Håper virkelig du kommer deg Back on track fort.. Krysser fingrene for deg at ting går seg til så fort som mulig!! ❤️
Tusen takk! Håper det samme :)
 
CD 11, PP3

Tester ikke etter EL denne mnd, og føler meg rett og slett litt stresset, eller avslappet eller noe midt imellom der. Kanskje litt redd for å gå glipp av når det er, så jeg heller ikke har lill på når jeg er dpo :p Ifølge appen min har jeg EL på CD 16, og en dag lengre syklus enn vanlig, siden TR kom en dag på overtid forrige syklus. Synes det virker sent å få EL på dag 16, men fikk den jo på dag 15 forrige syklus, så stemmer nok :) er hvertfall en gang mellom i morgen og 10 dager fremover :p så her legges det inn aksjer jevnt og trutt! Kjenner det har begynt å stikke litt i nedre del av magen, så er nok ikke så alt for lenge til det slipper et skikkelig GULLEGG!

Er for øvrig tilbake i full trening og spilte to kamper i helgen, som vi vant 9-1 og 8-1, hadde to mål i hver kamp, så kjennes bra ut, og føler jeg er på rett spor. Skal spille min første kamp med guttene på lørdag og igjen med damene på søndag! En hektisk men herlig tid :D blir mye kjøring, korteste tur blir på 3 timer en vei, men bor hos foreldrene mine da jeg spiller i Oslo. Heldigvis hjemmekamp på lørdag :)

Kjenner jeg har utviklet en seperasjonsangst ovenfor samboeren min i det siste, vi har bodd sammen i 2 år om 5 dager, men har allikevel ikke kjent på den før nå. Har vært borte fra hverandre opp til en mnd før uten problem, nå klarer jeg knapt en langhelg torsdag-søndag, og kjenner på at han dro på jobb kl 8, og blir borte til rundt 1-2 i natt, siden han skal på kamp i Sarpsborg. Har aldri vært sånn, så det er litt tøft og kjenne på det. Vi har kommet hverandre veldig mye nærmere de siste mnd, så det kan ha noe med det å gjøre! Det går nok over dette og etterhvert :)
 
Heier på et gullegg! :D
 
CD 28, dpo 12, pp3

Da har jeg tatt en graviditetstest og har puls på 170! Ikm tirsdag.


ImageUploadedByBV Forum1414353717.710279.jpg


Så utrolig moro, og litt skummelt :p
Vi er såå glade her vi sitter etter en uke fra hverandre :) :) for en søndag!!

Føler jeg bare vil skrike ut av glede <3 :D :D
 
Så gøy! Gratulerer så mye :D
 
4+2 <3

Da har jeg fått flyttet dagboken min inn her på juli 15!

I dag fortalte samboer om graviditeten til faren sin, og han ble utrolig glad :D det synes jeg var koselig! Og han gleder seg allerede til sommeren kommer. Ellers vet kusinen min, som også er bestevenninnen min det. Vet ikke når vi bestemmer oss for å fortelle til andre, men regner med det blir på julaften vi forteller de fleste, for det er først da vi treffer hele familien til samboer, da de bor på motsatt side av landet! Familien min får nok vite det da de også, eller i romjulen :)

Ellers har jeg kjeeeempe ømme brystvorter, men nå har det trappet ned litt på murring og menssmerter i magen. Og lysken/hofteleddsbøyeren har blitt smertefri igjen :) enn så lenge føler jeg meg ikke kjempe gravid, og jeg klarer ikke helt å tro det, men skal til lege om en uke, og jordmor om 2, så da slår jeg meg sikkert til ro med tanken om graviditet. Er forresten dritnervøs for å fortelle om graviditeten til min pappa - er jo bare lille jenta hans fortsatt! Hahaha.

Gr. Testene de siste dagene, nederste fra i dag:

ImageUploadedByBV Forum1414618337.678500.jpg

<3 klamre deg fast, lille gompen til mamma og pappa <3
 
Back
Topp