Here we go again....

Men i alle dager da...kjære vene..for en uuutrroooolig b***!! Er det mulig da!? Slike skulle ikke få være jordmødre..sukk! Så innmari uflaks da, Bea..at du skulle møte på henne igjen! Det er jo sikkert 98 % hyggelige og seriøse jordmødre der og du skal måtte være så uheldig..[:@] Nå ble jeg lei meg på dine vegne..det hadde kostet dem lite å ta deg inn for en sjekk..virkelig!! [>:][>:]

[:'(] så utrolig kjipt å møte på sånne folk. Er jo en grunn til at du er urolig, hu kan jo ikke bare bruke termin dato som grunn til at det ikke er fødsel på gang nå. folk føder jo faktisk for tidlig innimellom... uff, sånne folk burde ikke ha sånne jobber iallfall.
Håper du får slappet av litt ikveld/natt for det da[:)]

Sprekker nesten av sinne her når jeg hører hvordan folk blir behandlet. Hvorfor må ha sånne folk på et sykehus?

ORIGINAL: jannla

Sprekker nesten av sinne her når jeg hører hvordan folk blir behandlet. Hvorfor må ha sånne folk på et sykehus?

Sign...er det mulig[:@]

Signerer jeg og, trodde de fikk betalt for å jobbe jeg... Sikkert ei sur kjerring som er misfornøyd med at ho må jobbe i påska!!

ORIGINAL: anette..

Signerer jeg og, trodde de fikk betalt for å jobbe jeg... Sikkert ei sur kjerring som er misfornøyd med at ho må jobbe i påska!!

Ja, men ho får jo helgetillegg på 133 % idag, så ho tjener godt på å sitte der og vere pottesur og lite samarbeidsvillig.

Er så glad jeg har en jordmor jeg kan ringe til hvis det er noe, så jeg slipper å møte sånne sure gamle damer. Må si som min samboer sa om en lege vi møtte "hun har sikkert ikke fått seg noe på en stund"[8D], så derfor er hun sur

Er så glad jeg har en jordmor jeg kan ringe til hvis det er noe, så jeg slipper å møte sånne sure gamle damer. Må si som min samboer sa om en lege vi møtte "hun har sikkert ikke fått seg noe på en stund"[8D], så derfor er hun sur

Det er bra innstilling- Tenker det samme når eg treffe slike folk. Kan jo umulig få seg nokke uansett med den surmaga framtoningen.

Vet du, sånt irriterer meg så innmari...[:@]
Husker du navnet hennes??? I så fall ville jeg ringt en gang til når vaktskiftet er over (for nå vet du at hun jobber), og merk deg navnet til den du evt snakker med etterpå. Jeg ville faktisk vært så frekk og bedt om å snakke med en annen. Jeg er til vanlig ikke veldig tøff når det gjelder slik, men sist jeg var i fødsel ba jeg faktisk om en annen jordmor...hun gjorde meg så usikker. For hun sjekket liksom med meg om hun hadde sjekket det. Feks spurte hun 3 ganger om hodet var festet. Men det var det ikke sist hun sjekket for 5 min siden. Stå på kravene dine!!![:)]
Og jeg har forresten ei venninne som fødte for en mnd siden. Hun hadde bare mens murrig og vips var pressriene der. Rakk akkutt mottaket og ungen poppet ut der...
Ring halv tolv, da er neste skift i gang og diu møter garantert ikke på samme dame i tlf!! Mitt råd i allefall[;)]
Lykke til!!

Jeg ringer nok ikke igjen nå. Skulle det bli krise så gjør jeg det selvfølgelig, men ellers venter jeg til tirsdagen da jeg skal til jordmora mi. Skjer noe før det...ja da får vi løse det da. Ble så satt ut jeg nå, så jeg mistet litt motet her....har gleda meg hele svangerskapet, men nå sitter jeg her lei meg og tung i kroppen. ( er vel hormonell delux akkkurat nå)

Det er utrolig godt å ha dere her da. Går nå snart å legger meg, dette tok all energi jeg hadde for idag..

Sov godt vakre fremtidige mødre!!!

PS; er nok glad og fornøyd igjen etter noen timer med søvn...er bare sååå utrooolig sliten nå [;)] 

*sniker litt jeg*

Uff, snuppa.. er så utrolig kjipt å møte sånne første gang[:'(] Men du.. ikke bestem deg for å ikke ringe dit igjen osv.. hu kan ikke nekte deg å komme, og du må tenke på ditt og babyens beste... driiiit i den jm! Hu minner meg litt om den første jm jeg fikk når jeg skulle føde.. arrogant, lei og lat dame som såvidt gadd å si noe som helst. Husker ikke helt hva hu het, men hu var litt kraftig med kort hår.

Blir spennende fremover nå. Håper virkelig at du ikke må gå med de riene i lang tid, for det er både slitsomt for deg og nurket.

Som sagt, ikke gi deg ang føden - det er din kropp og du kjenner den best!![:)]

Stooooooooor klem

ORIGINAL: bea_

Hm....jeg skulle IKKE ha ringt ! Jeg møtte på samme F%¤# kjærringa som jeg møtte på tirsdagen og hun snakket til meg som om jeg var den dummeste personen på denne jord. Jeg ringte jo dit for å spørr om det kanskje var en mulighet om jeg kunne blitt undersøkt, ikek at jeg var i fødsel !!! Hun sa blandt annet" Du er jo alt for tidlig ute til å føde du da, så du får nok holde ut litt til. Rier er så smertefull, så det vil du kjenne. I min lange kariere på føden har jeg aldri opplevd at kvinner synes det er lite smertefult med rier !!!!
Og fødsel skjedde jo da ikek uten rier !! ( akkurat som jeg mente det...koko)
Hun avsluttet det hele med at jeg skulle BARE ringe igjen om det var noe mere jeg lurte på...ja...det kan hun jo tro jeg gjør !!!
Er sint, lei meg og utrolig utrolig oppgitt at det er mulig at de faktisk har en slik person som tar seg av førstegangs fødene... HO kan dere få billig av meg !!![:(][:(][:(][:(]

Skjønner godt det er frustrerende å møte på ei sånn jordmor, og det gjorde jeg også når jeg var innom føden 4 ganger som førstegangsfødende.. Det hele endte med at det var hun som tok imot dattera mi.. hehehe.. du kan tro jeg var sint der jeg lå :D Men, jeg kan garantere deg at du VIL merke det når fødselen er i gang, kynnere kan minne om rier men rier er annerledes. Når fødselen endelig startet hos meg, var det litt sånn lyspære-øyeblikk... "Aha... ja, er det sånn ja". Og merker man ikke forskjell med en gang så merker man garantert det etterhvert, jeg lover! Uansett hvor fort man føder, så skjer det ikke på sekundet og som regel ikke når man er førstegangs. Men, hun jordmoren som sikkert har noen telefoner om dagen om akkurat di samme bekymringene, skal ikke la det gå utover noen som ringer og er usikker, selv om jeg skjønner man kan bli lei. Hun har mange års erfaring innen fødsel, du har ingen, og det burde hun ta hensyn til. Jeg har i ettertid tenkt at jeg var litt hormonell når jeg lå der og hata jormora mi verre enn verst, men uansett vil jeg nok ikke "tilgi" henne helt for at hun sendte meg hjem ganske krasst siste gangen jeg var innom føden... hahahaha... [;)]

Ja, jeg har finni ut at hun ikke skal få gleden av å irritere meg sånn.. Treffer jeg henne engang til så ber jeg bare rett og slett om ei anna ei. Så greit er det !
Det som har vært litt av bekymring er jo at vi har et stykke å reise om ting skal gå fort, men for det første så er jeg førstegangs fødene og for det andre er vi ikke langt unna ambulanse stasjoenen her vi bor....så det ordner sæ!![;)]

godt du er ved litt bedre mot idag:)

Ringer du og treffer henne så spør etter enn annen og prate med.....det er din fulle rett å gjøre det[;)]

Det hjalp med litt søvn [;)] og ikke minst trøst fra dere [:)][:)]

VIrker som om formen min blir værre på kvelden, så nå har jeg bestemt meg for å legge inn en ettermiddagshvil..mulig det vil hjelpe!

godt å høre[;)]

Ja kanskje det kan hjelpe med en ekstra hvil....får prøve å se hvordan det går[;)]

Back
Topp