Here we go again....

Skjønner deg godt jeg.. Har ei venninne som fødte i uke 35 og jenta hennes var frisk og rask.. De fikk reise hjem fra sykehuset etter 4-5 dager..

Såklart er det beste om babyen får være i magen noen uker til.. Men ikke morsomt å gå sånn over lengre tid[:'(]

ORIGINAL: bea_

ORIGINAL: KarinMaria

Tror jeg skal trosse formen og gå meg en tur. kanskje ting skjer da......???eller hva tror dere, er det dumt ?

Gå en tur, vrikk litt på hoftene (sklir babyen kanskje litt lenger ned, tilfelle du er igang) og ta ev klyster (har hørt at det også kan sette litt fart på tingene) [:)]

Når jeg fikk Noah så gikk jeg masse og vrikket på hoftene (en venninne som anbefalte det) for å få babyen lenger ned i bekkenet. Jeg vet jo ikke om det hjelper, men jeg gjorde det hvertfall og jeg brukte 4,5 time fra jeg kom til føden og til han var ute. Klyster vet jeg ikke om hjelper, men noen sier det [8|]

Hvis babyen ligger langt nede i bekkenet allerede, så kan det jo hende at en tur setter igang litt mer. Jeg gikk også laaaaaang tur når jeg fikk rier sist gang + at jeg spiste ganske sterk indisk mat [:D]

Håper det skjer noe snart, så du slipper sånn "jojo" greie [:)]

han er alt veldig dypt nede i bekkenet, det så de på UL på tirsdagen.

Nei, blir sofaen gitt, etter å hatt en alvors runde med meg selv... Han får holde på oxo får jeg kniiipe hvertfall til søndagen

Har riene blitt vondere enn tidligere eller er de fortsatt som menssmerter, vennen? Har du tatt tiden på dem? Tar meg selv i å tenke på deg hele tiden..hehe..er jo så spent på hvordan det går..og jeg er også helt enig med jentene her inne som mener du burde ringe føden og heller overdrive litt hvis du er bekymret..så får den ulv-ulven finne seg en annen skog å være i!! [;)] Det viktigste her er at du ikke sliter deg unødig ut på smerter og usikkerhet...

Nei, de er som menssmerter. Magen min er konstant hard,og jeg har veldig nedpress...
Fant ut i går at både min mor og min tante hadde helt smertefrie veer når de føda [:-] så mulig jeg slekter på de hehe
Vi har sønnen til samboeren i helgen, så merker at jeg prøver å være litt ekstra tålmodig pga han.

synes liksom det er litt vanskelig å ta tiden jeg da...men det er vel pga de er så diffuse når det gjelder smerten....

Oj da..da kan det jo helt klart hende at du slektes på dem!! Kan du ikke ringe føden da..og fortell dem at du har flere i familien som ikke kjente så veldig rier..det burde de ta på alvor..selv om de sier det er svært få som ikke merker riene, så kan jo helt klart du være en av dem!! Uansett er det sikkert ikke de samme du snakker med denne gangen, vet du! Kjente de ikke at de fødte i det heletatt??

Mamma hadde bare litt mensmurringer og kan liksom ikke skjønne at veer skal være så vondt, hun fødte også før tiden og tanten min fikk blødning og en meget så kjapp fødsel etter det ...[8|]

For Guds skyld, Ring føden[8D] Hør hva de har å si[:)]

Oj da..hehe..så heldige de var da!! Men hvis du har det samme er det jo umulig for deg å forholde deg til "vanlige" riesmerter, og enda en indikasjon på at du burde ringe!! Tenk hvis du plutselig skulle få pressveer snart da..hjelpes!! Ikke meningen å skremme deg..men ta en telefon da...og fortell dem hva moren og tanten din har opplevd, og at du kanskje tror det samme skjer deg.. Dette er jo en kjempeviktig opplysning som føden bør får vite!!

Bra!!! Lykke til!!

*ringer nå*

[:D][:D][:D]

Fint kjære deg..
Vil ikke ha noen hjemme fødsel, og hvertfall ikke prematurt.. [;)][;)]

Bra du ringer!! Blir spennede å høre hva de sier[:)]

ORIGINAL: anette..

Bra du ringer!! Blir spennede å høre hva de sier[:)]

Enig[:)]

Så.. Hva skjer? [:)]
Ikke nysgjerrig i det hele tatt [8D]

Hva skjer? Hva sa føden?

Hm....jeg skulle IKKE ha ringt ! Jeg møtte på samme F%¤# kjærringa som jeg møtte på tirsdagen og hun snakket til meg som om jeg var den dummeste personen på denne jord. Jeg ringte jo dit for å spørr om det kanskje var en mulighet om jeg kunne blitt undersøkt, ikek at jeg var i fødsel !!! Hun sa blandt annet" Du er jo alt for tidlig ute til å føde du da, så du får nok holde ut litt til. Rier er så smertefull, så det vil du kjenne. I min lange kariere på føden har jeg aldri opplevd at kvinner synes det er lite smertefult med rier !!!!
Og fødsel skjedde jo da ikek uten rier !! ( akkurat som jeg mente det...koko)
Hun avsluttet det hele med at jeg skulle BARE ringe igjen om det var noe mere jeg lurte på...ja...det kan hun jo tro jeg gjør !!!
Er sint, lei meg og utrolig utrolig oppgitt at det er mulig at de faktisk har en slik person som tar seg av førstegangs fødene... HO kan dere få billig av meg !!![:(][:(][:(][:(]

Back
Topp