Herding av brystvortene

Diddij

Forumet er livet
Noen som har begynt å slite i de, eller???
Etter å ha erfart hvor vondt det gjorde sist under amminga har jeg funnet ut at jeg må gjøre de vandt denne gangen[;)]

ORIGINAL: lillebambi

får helt vondt i meg av tanken...[8D] Er såååå følsom i de... hvordan herder man dem??? [:D]

Huff, ja det er forferdelig, særlig hvis man ikke er klar over hvor vondt det kommer til å bli...
Man kan bare slite i dem, klipe, og smøre de inn me lotion...gni og gnu og rive...huff, gøres dramatisk ut, men hvis man vil amme så er det en fordel[;)]

Har ikke de begynt å si at man IKKE skal herde dem da? Før var det jo anbefalt, men mange sier at dette ikke er bra lenger.. O.o 

ORIGINAL: Goth.mummy

Har ikke de begynt å si at man IKKE skal herde dem da? Før var det jo anbefalt, men mange sier at dette ikke er bra lenger.. O.o 

Hmm, kanskje...men jeg husker veldig godt hvor sinnsykt det var da jeg begynte amminga sist, så her skal det herdes, uansett om det anbefales eller ikke[8D]

ingen vits i å "herde" brystvortene.  Har lest det bare er tull, bruk heller skjold når det blir for vondt under amingen. 

Eneste du oppnår med herding ,er at melken kommer. dumt å lekke resten av tiden[:-]

ORIGINAL: melhuspia

ingen vits i å "herde" brystvortene.  Har lest det bare er tull, bruk heller skjold når det blir for vondt under amingen.

Skjold funket ikke her...og jeg kjenner flere som har hatt effekt av herding.
Selve utdrivelsen av melka vil jo gjøre vondt selvfølgelig når man ammer, det er det jo ingenting som fungerer mot, men at brystvortene får litt juling for å bli vant tror iallefall jeg vil fungere.

For dere som har slitt med dette vet iallefall hva det er snakk om å ha syyyykt vondt under amming.

Jeg har også lest at det ikke er noe vits i og herde dem, at det ikke har noen effekt allikevel, slik som man trodde tidligere..!
(tror det var i siste nr av "GRAVID" jeg leste det..? )

Jeg skal kjøpe salve jeg:) Funket sist, funker nå:)

ORIGINAL: Diddij

Selve utdrivelsen av melka vil jo gjøre vondt selvfølgelig når man ammer, det er det jo ingenting som fungerer mot, men at brystvortene får litt juling for å bli vant tror iallefall jeg vil fungere.

For dere som har slitt med dette vet iallefall hva det er snakk om å ha syyyykt vondt under amming.

skjoldene er jo laget for å beskytte mot såre brystvorter.vet hva jeg snakker om.... mitt 3 barn på vei, og jo har hatt store sår på brytvorta.

skjoldene er jo laget for å beskytte mot såre brystvorter.vet hva jeg snakker om.... mitt 3 barn på vei, og jo har hatt store sår på brytvorta.

Ja jeg vet hva skold er, men det funket ikke her...folk er vel forskjellige...

ORIGINAL: cleo_84

Jeg skal kjøpe salve jeg:) Funket sist, funker nå:)

Hvilken?

Ja jeg vet hva skold er, men det funket ikke her...folk er vel forskjellige...

Ikke her heller[;)] Prøvde skjold da jeg ble så sår sist, brystvorta hang nesten på halv tolv, for fikk et stort sår rundt. (pga at babyen sugde feil da) Så det er ikke " bare" å bruke skjold![;)]

Har lest at d kan lønne seg for noen å klippe hull i bhen, slik at brystvortene gnikkes mot andre plagg, genser/skjorte osv slik at de blir mer herdet. Kanskje prøve det før man begynner å dra i dem, noe som mange advarer mot med fare for å provosere frem for tidlig fødsel? hmm..[8|]

ORIGINAL: Frøken91

Har lest at d kan lønne seg for noen å klippe hull i bhen, slik at brystvortene gnikkes mot andre plagg, genser/skjorte osv slik at de blir mer herdet. Kanskje prøve det før man begynner å dra i dem, noe som mange advarer mot med fare for å provosere frem for tidlig fødsel? hmm..[8|]

Hmm...vet at "melking" kan framprovosere fødselen, men er jo bare ytterst i vorta man skal rive..
Jeg tør ikke klemme på puppene, for da øker melkeproduksjonen, og det orker ikke jeg nå...det skjedde sist[8D][&:]

Vet at det skal være gammeldags, jormora mi (som ikke er helt ung ;) ) sa at det var lurt å gå litt uten BH og ha en litt ru genser på: Man kan jo gjøre det om man føler for det. Har ikke bestemt meg helt sjøl.

Det er så rart at noen får kjempevondt under amming i begynnelsen, andre syns det er helt greit...

Jeg synes det var DRITVONDT [&:][&:][&:] Tårene trillet hver gang i begynnelsen...

Hvilken salve var det snakk om? Ble litt nysgjerrig :)

Å stimulere brystvortene er gjerne noe man blir tipset om for å få i gang rier, men det funker kanskje bare slik når man er kommet til termin, jeg aner ikke... [8|] Blir ikke noe "herding" her uansett. Blir nok brystskjold uansett her, dersom jeg skal prøve meg på amming igjen denne gangen. Måtte bruke det sist, men ikke pga av sårhet.

Huff, jeg har så vondt i de fra før, så tror ikke jeg klarer å "herde dem"
men jeg smører morgen og kveld, det fordi de klør så utrolig mye..

Men hvilken salve er det som anbefales da??

Jeg var øm de første to dagene sist (herdet ikke), så til dere som er førstegangs: Det trenger ikke å bli kjempevondt å begynne å amme.

Back
Topp