Herde brystene?

Maria :)

Blir kjent med forumet
Hart hørt det er lurt å massere, og dra litt i nipplene, for å "herde" dem til amming. Er det noen som vet? Gjør jo så sabla vondt å ta i dem, men er kanskje bedre nå enn når man ikke har noe valg?

Pass på så du ikke plutselig spruter melk i ansiktet ditt som jeg gjorde i dag :p

Det har jeg også hørt, men jeg tviler.

Noen av tipsene til nhi virker gode, slik som å unngå såpe som tørker ut huden. Jeg dropper BH innimellom, men ikke tale om at jeg drar I dem når de er vonde!

Jeg har ikke gjort det noen av gangene. Men godt å gå uten bh noen ganger :)
Har heller ikke "angret" på at jeg ikke herdet dem før amming. Så jeg ser ikke helt vitsen egentlig. .

Min erfaring var at det ikke hadde noe betydning. Det man er avhengig av er en flink jordmor som kan vise hvordan man rett ammer. At barnet skal gape godt før den får brystet osv ellers sutter den bare på knoppen og visst blir det vondt ! Men damene i slekten min sier det er viktig så kanskje det funket bra for dem ?

Har lest en plass at det ikke hjelper, og det med at babyen skal suge bra og rett har noen ganger ingenting å si ! Min sugde helt perfekt og lå helt rett til men jeg fikk så såre knopper at det var helt sykt! Denne gangen skal jeg ha ammeshold med på sykehuset !!

Det har funka på meg, så skal de denne gangen og. Men begynner ikkje før på slutten.

Har lest en plass at det ikke hjelper, og det med at babyen skal suge bra og rett har noen ganger ingenting å si ! Min sugde helt perfekt og lå helt rett til men jeg fikk så såre knopper at det var helt sykt! Denne gangen skal jeg ha ammeshold med på sykehuset !!
Ammeskjold kan gi deg trøbbel og, gjorde det for meg tror jeg. Gutten var født litt tidlig og klarte ikke få tak i brystet så fikk brystskjold på sykehuset og da tok han det:) men, da klarte han ikke venne det av seg, og klarte ikke tømme brystet helt så jeg fikk brystbetennelser.. men noen får det til med brystskjold da:D

Ammeskjold kan gi deg trøbbel og, gjorde det for meg tror jeg. Gutten var født litt tidlig og klarte ikke få tak i brystet så fikk brystskjold på sykehuset og da tok han det:) men, da klarte han ikke venne det av seg, og klarte ikke tømme brystet helt så jeg fikk brystbetennelser.. men noen får det til med brystskjold da:D

Jeg brukte det mye fra jeg kom hjem og to tre uker etter. Men var litt av å på da så han tok både vanlig bryst, flaske og med skjold :-) han er ganske lett å venne til diverse så kommer vell an på hvordan din baby er :-)

Jeg brukte det mye fra jeg kom hjem og to tre uker etter. Men var litt av å på da så han tok både vanlig bryst, flaske og med skjold :-) han er ganske lett å venne til diverse så kommer vell an på hvordan din baby er :-)
Så bra:) din var jo sikkert vandt med å ikke bruke det også, da ble det sikkert lettere:-) min var rett og slett for slapp til å klare å ta brystet uten:(

Prøvde å herde dem forrige gang, og det eneste jeg kan love med full sikkerhet er at det hjalp ingenting. Å starte å amme gjør syyyyykt vondt de første dagene (for de aller fleste, og hvertfall for meg). Men det går seg til! Nå gidder jeg hvertfall ikke gjøre noe for å herde dem :P

Og veldig viktig som tidligere nevnt - få hjelp til ammingen på sykehuset. Viktig at babyen gaper godt og tar riktig tak. Fikk desverre smertelig erfare hva som skjer når man ammer feil i for lang tid ;)

Har helt innovervendte nipler, så jentungen klarte ikke ta tak om jeg hadde fulle bryster :( ble skjold her, klarte aldri venne det av så ble ett evig mas den amminga.. satser på bedre hell neste gang! har begynt å sjekke ut hva man kan gjøre med så kraftig innovervendte nipler, men det er ikke stort :(
Det såreste med å slite med ammingen sist er at jentungen forsøkte jo hele veien, mens jeg ikke var bra nok. jeg var konstruert dårlig. gikk veldig på psyken..

Har helt innovervendte nipler, så jentungen klarte ikke ta tak om jeg hadde fulle bryster :( ble skjold her, klarte aldri venne det av så ble ett evig mas den amminga.. satser på bedre hell neste gang! har begynt å sjekke ut hva man kan gjøre med så kraftig innovervendte nipler, men det er ikke stort :(
Det såreste med å slite med ammingen sist er at jentungen forsøkte jo hele veien, mens jeg ikke var bra nok. jeg var konstruert dårlig. gikk veldig på psyken..

Så trist!

Jeg hadde en innover og en utover, og kunne fint bruke begge etter et par dager - I hvert fall hvis jeg tømte innover'n først. Teorien til jordmor var at ungen lærte teknikken og ble sterkere, så vi kan kanskje håpe at neste barn gir deg en annen opplevelse?

Uansett: Amming er en listen ting for moderne mødre. Du er rikelig bra nok når du klarer å skaffe flaskemat, og du er moteriktig konstruert som slipper synlige nipler under skjorta. :signs004

Så trist!

Jeg hadde en innover og en utover, og kunne fint bruke begge etter et par dager - I hvert fall hvis jeg tømte innover'n først. Teorien til jordmor var at ungen lærte teknikken og ble sterkere, så vi kan kanskje håpe at neste barn gir deg en annen opplevelse?

Uansett: Amming er en listen ting for moderne mødre. Du er rikelig bra nok når du klarer å skaffe flaskemat, og du er moteriktig konstruert som slipper synlige nipler under skjorta. :signs004

Jepp! Satser på at neste gang klarer jeg det med glans! Får se det positive i det ja :P og jeg håper nestemann går enklere, da jeg har mer erfaring og er mer rolig selv :-D går det ikke ås går det ikke, tenker at det at jeg stresser mindre med å få det til denne gangen muligens vil hjelpe meg til å få det til

Back
Topp