Henvisning

Førstegangs

Glad i forumet
Hva gjør jeg når fastlegen ikke vil henvise meg til hudlege når det er derfor jeg har bestilt time til fastlegen? Dumme legen som alltid får meg til å føle meg som et null.

Enig med 2014frø.
Du har rett på å bli henvist, så legen din kan egentlig ikke nekte dette.

En annen lege i samme bygget? Privat er jo også en mulighet da. Det tenkte jeg ikke på :)

Du kan gå til hvilken som helst lege i landet;)
Så lenge de har ledig time.

Hva er grunnen til at fastlegen ikke vil henvise?
va med å bytte fastlege?
Han så ikke problemet, enda jeg sa det har vært et problem i 10 år, men at det ikke har blitt ille før den siste tida. Jeg har vært inne og sett på hvilke fastlege som er ledige MANGE ganger, men det er ingen av de som frister. De som er ledige har fått veldig dårlige tilbakemeldinger inne på legelisten.no. Hater at hun jeg brukte før har slutta. Hun var så snill og hjelpsom og viste både interesse og respekt.

Så jeg kan bare ringe til den jeg vil da og forklare situasjonen? Trodde man måtte bruke fastlegen sin jeg da :O

Neida. Så lenge de har mulighet til å ta deg inn, så er det ikke noe problem. Har vært hos andre enn fastlegen flere ganger jeg. Fått sykemld fra andre og pga jeg ikke klarte å komme meg til fastlegen 30 min unna.
Forskjellen er vel at fastlegen er pliktig til å ta deg inn uansett.

Så irriterende med leger som ikke hører. Håper du får time hos en annen lege, kanskje det er en bra lege du kan bytte til :)

Neida. Så lenge de har mulighet til å ta deg inn, så er det ikke noe problem. Har vært hos andre enn fastlegen flere ganger jeg. Fått sykemld fra andre og pga jeg ikke klarte å komme meg til fastlegen 30 min unna.
Forskjellen er vel at fastlegen er pliktig til å ta deg inn uansett.
Aha :) Da lærte jeg noe nytt i dag også :D Takk for hjelpen :)

Aha :) Da lærte jeg noe nytt i dag også :D Takk for hjelpen :)

Bare hyggelig. Informasjon vil antakeligvis bli sendt til din fastlege vil jeg tro, men bortsett fra det kan man gå hvor man vil. Veldig kjekt med tanke på å finne en lege man evnt vil bytte til:)

Gå privat :)

Kanskje du burde bytte fastlege om han ikke tar deg på alvor? ;)

Han så ikke problemet, enda jeg sa det har vært et problem i 10 år, men at det ikke har blitt ille før den siste tida. Jeg har vært inne og sett på hvilke fastlege som er ledige MANGE ganger, men det er ingen av de som frister. De som er ledige har fått veldig dårlige tilbakemeldinger inne på legelisten.no. Hater at hun jeg brukte før har slutta. Hun var så snill og hjelpsom og viste både interesse og respekt.
Så kjedelig da , kjipt når leger ikke fungererhelt

Det er for dårlig utvalg igjen. Stort sett bare utlendinger med dårlig språk.

Heller en "utlending" enn en lege som ikke hører på ens behov.

Å selv om utlendinger kan ha dårlig språk, så betyr det ikke at de ikke forstår deg! ;) de er nok ikke leger i Norge om man ikke kan språk og faget sitt.

Back
Topp