Henvisning til ivf

Ok jeg fikk vite idag at vår henvisning ble sendt per post pga det var så mange vedlegg?? Vil det si jeg ikke får se når henvisning er åpnet hos Ullevål da siden det ble sendt pr post?

Det er mulig kanskje ja? Når jeg sendte vedleggene som manglet i posten fikk bare svar i posten og ingenting digitalt så det gir mening. Tok også over en uke fra de sendte brevet til det kom. Ringte de et par ganger og fikk god hjelp av noen hyggelige damer.

Prøver og sånt er tatt allerede. De skulle vi få svar på i Januar. Så skulle vi ha klart alt av dokumentasjon på samboerskap og attester til da.

Så dere har holdt på fra oktober til januar med å sende henvisning? :woot: skjønner godt at det tærer på tålmodigheten da.

Det er mulig kanskje ja? Når jeg sendte vedleggene som manglet i posten fikk bare svar i posten og ingenting digitalt så det gir mening. Tok også over en uke fra de sendte brevet til det kom. Ringte de et par ganger og fikk god hjelp av noen hyggelige damer.
Og postgangen som går så tregt og nå da :nailbiting:men da kan jeg glemme svar før jul da..

Gjorde du? Så heldig :woot: Hvor var dette? Kan jo alltids prøve en ny sykepleier ja. Det var lurt :happy: Fikk oppstartssamtale på 2 uker, så det gikk hvert fall fort.
Var i Bergen. Håper tiden går fort for deg/dere som venter!

Unnskyld meg.. Men f*** det landet her.. Så mange som ikke skulle hatt barn for barn og lov å beholde det. Men de hjelper ikke stabile folk med faste jobber og masse trygghet rundt deg.. Kun pga vi lever sammen men ikke adresse sammen.. Alt skal være så a4 i det landet her. Så takk Norge for at dere får lov å bestemme om vi får barn eller ikke

Unnskyld meg.. Men f*** det landet her.. Så mange som ikke skulle hatt barn for barn og lov å beholde det. Men de hjelper ikke stabile folk med faste jobber og masse trygghet rundt deg.. Kun pga vi lever sammen men ikke adresse sammen.. Alt skal være så a4 i det landet her. Så takk Norge for at dere får lov å bestemme om vi får barn eller ikke

Ble det avslag? :(

Er de like strenge på at man må ha samme adresse om man går privat og?

Ifølge denne siden er det bare lov for samboere: https://www.babyverden.no/prover/behandling/hva-er-lov-i-norge/#Henvisning

Tror ikke det spiller noen rolle om det er offentlig eller privat, alle klinikkene må følge Bioteknologiloven

Helt enig med deg, dette er ikke en rettferdig regel. Det burde ha vært mulig for deres sak å bli vurdert ut fra mer enn bare hvor dere bor! Er sint og trist på dine vegne :Heartpink:Heartpink:Heartpink

Hvorfor har dere ikke adresse sammen da? Hvis det er eneste grunnen til avslag, så hadde jeg gjort noe med det asap.

Hvorfor har dere ikke adresse sammen da? Hvis det er eneste grunnen til avslag, så hadde jeg gjort noe med det asap.

Ifølge BV sin side som jeg sendte lenken til, må de ha bodd på samme adresse i to år, og jeg tenker det blir kjipt hvis de må vente to år bare for å oppfylle det kravet. Men kan nevne at jeg hadde bodd med min mann i bare ett år når vi ble henvist (har faktisk ikke bodd i Norge i to år, så det må ha vært tydelig for dem som vurderte henvisningen). Så vi får håpe at de ikke er så strenge med tidsperioden!!

For at vi skal få samme adresse må jeg gifte meg fort som f.. Og det er ikke sånn jeg tenker å gjøre det. Ikke han heller. Vi må dessuten gjøre det på muslimsk måte først. Og dessuten vente enda lenger enn det igjen vet jeg ikke om jeg takler. Skal prøve å sende med en samboer avtale. Og se om det går. At min kjøre eier flere leiligheten og den ene er satt på meg i tilfelle han går bort har ikke noe å si. For det er en trygghet for meg i fremtiden. At jeg arver en nedbetalt leilighet til nesten 5 mill. Han hadde aldri gjort det om det ikke var for at vi har vært sammen i 8 år snart. Men noen skal være så vrang synte.. Men det e rmulig håp privat. Mer enn offentlig. Allerede snakket med ett par

Ifølge BV sin side som jeg sendte lenken til, må de ha bodd på samme adresse i to år, og jeg tenker det blir kjipt hvis de må vente to år bare for å oppfylle det kravet. Men kan nevne at jeg hadde bodd med min mann i bare ett år når vi ble henvist (har faktisk ikke bodd i Norge i to år, så det må ha vært tydelig for dem som vurderte henvisningen). Så vi får håpe at de ikke er så strenge med tidsperioden!!

Vi har ikke bodd sammen i to år. Blir to år i mars nå, men på alle skjemaene så skal vi bare bekrefte AT vi er samboere eller gift, ikke antall år som samboere. Vi har likevel fått ivf, så tror ikke det er sååå strengt.

Vi sa bare at vi bodde sammen, (vi gjorde det også altså) og det var ingen spørsmål om folkeregistrert adresse eller lignende. Vi fikk heller ingen spørsmål om hvor lenge vi hadde vært sammen eller samboere. Dette var rett før den nye bioteknologiloven, men samboerskap i to år var gjeldende da vi søkte også.

Vi sa bare at vi bodde sammen, (vi gjorde det også altså) og det var ingen spørsmål om folkeregistrert adresse eller lignende. Vi fikk heller ingen spørsmål om hvor lenge vi hadde vært sammen eller samboere. Dette var rett før den nye bioteknologiloven, men samboerskap i to år var gjeldende da vi søkte også.
De ser på søknaden at vi har forskjellig adresse. Står svart på hvitt.

De ser på søknaden at vi har forskjellig adresse. Står svart på hvitt.
Ok, vi hadde flyttet sammen circa 1 år før vi sendte søknaden og ingen sjekket opp i det. Kan dere ikke bare si at dere bor sammen men skal gjøre den ene leiligheten klar for salg derfor har dere forskjellig adresse? Eller evt. registrere dere til samme adresse for deretter å endre tilbake?

Back
Topp