Henvisning til ivf

Hei.
Kan jeg spørre hvilket sykehus dere bruker?
Er selv ikke registrert med samme adr som mannen, selv om vi bor sammen, dette fordi vi ville vente til vi var offisielt gift. Noe som igjen ble utsatt pga covid.
Nå lurer jeg på om vi MÅ få ordnet med ekteskapspapirer om vi skal søke hjelp siden vi ikke kan dokumentere samme adr.
Vi er også kulturell blanding hvor det er vanlig å bo med foreldre til man er gift.
Hei. Har du vært inne til samtale?

Kan jeg se noe sted henvisning som legen har sendt for ivf? Til Ullevål. Ser ikke noe på helenorge
Du ser ingenting før den er åpnet. Det kan du se ved å sjekke tilgangsloggen på helsenorge

Vi var inne i slutten av oktober, ved spørsmål om vi var registrert samboere over to år, både samboer og jeg begynner å tenke etter om vi har vært sammen i ett eller 3 år men han sa at til og med kjøpskontrakt på leiligheten var nok som dokumentasjon på samboerskap.

Vi skal inn igjen i slutten av januar, (tiden kan ikke gå fort nok) og skulle ha urin-, sæd-, og blodprøver + vandelsattest og dokumentasjon klart innen da, men hvordan er gangen etter det? Begynner man på med en gang, eller skal man henvises videre og ny ventetid? Har vært på Ahus.

Vi var inne i slutten av oktober, ved spørsmål om vi var registrert samboere over to år, både samboer og jeg begynner å tenke etter om vi har vært sammen i ett eller 3 år men han sa at til og med kjøpskontrakt på leiligheten var nok som dokumentasjon på samboerskap.

Vi skal inn igjen i slutten av januar, (tiden kan ikke gå fort nok) og skulle ha urin-, sæd-, og blodprøver + vandelsattest og dokumentasjon klart innen da, men hvordan er gangen etter det? Begynner man på med en gang, eller skal man henvises videre og ny ventetid? Har vært på Ahus.
Vi har levert alt av prøver. Siste vi tok før henvisning ble sendt var blodprøver for hiv og hepatitt. Så venter på svar fra Ullevål

Fikk dere noen pekepinn på hvor lenge dere evt må vente før dere får svar fra Ullevål?
Nei men legen min på sykehuset sa at de evt kommer til å se på alderen min og at det er mulig det tar kortere tid om vi skulle bli godkjent. For har så mange i familien som har kommet tidlig i overgangsalderen så redd det skal skje med meg og..

krysser fingrene for at de ikke gjør det.
Nei får ikke håpe det. Det er opp til de om jeg noen gang skal få barn.. Og jeg bytter ikke ut partner for å finne en annen som er mer perfekt i dems øyne for at jeg skal få hjelp. Vandel attesten er ikke ren. Men det er ingenting på den som har med dette og gjøre.. Men det er vold og det er jeg redd de kan gi avslag for. Ikke vold mot meg da selvfølgelig

Skal dere i gang med IVF? Isåfall så må dere nok henvises videre til et sykehus som har det. Ville nok sendt henvisning med en gang for å korte ned på ventetiden:)

Hei. Nei ikke vært inne. Vi måtte vente litt med å sende avgårde søknaden pga uforutsett arbeid, så skjer nok ingenting før i januar/februar :(
Håper ikke det tar sånn tid.. Vi gikk å ba om hjelp etter ett par års prøving.. Allikevel gikk det enda 1 år før de sendte henvisning... Redd hvis vi får avslag.. Da må vi dra til utlandet.

Back
Topp