Henvisning ivf

H

Henvisning

Guest
hei. Vi har vært igjennom utredning etter 1,5 år med prøving og nå fått vite at mannens sedprøve er nedsatt. Vi ble henvist av lege på ahus forrige mandag, og har valgt Porsgrunn.
Er det noen som har erfaring fra hvor lang tid det vil ta før vi får brev eller hører noe fra de? Er så nervøs for at det har skjedd noe med henvisningen eller at dette skal ta unødvendig mye lenger tid.. kan jeg Evt. Ringe til Porsgrunn å høre om de har mottatt den?

Ellers lurer jeg på om det er noen andre i lik situasjon og på samme sted i løpet som vi er akkurat nå?
Føler meg helt ny og grønn i forhold til det vi skal videre..

hei. Vi har vært igjennom utredning etter 1,5 år med prøving og nå fått vite at mannens sedprøve er nedsatt. Vi ble henvist av lege på ahus forrige mandag, og har valgt Porsgrunn.
Er det noen som har erfaring fra hvor lang tid det vil ta før vi får brev eller hører noe fra de? Er så nervøs for at det har skjedd noe med henvisningen eller at dette skal ta unødvendig mye lenger tid.. kan jeg Evt. Ringe til Porsgrunn å høre om de har mottatt den?

Ellers lurer jeg på om det er noen andre i lik situasjon og på samme sted i løpet som vi er akkurat nå?
Føler meg helt ny og grønn i forhold til det vi skal videre..
Det tar alltid en liten stund før man får brev i posten. Jeg hører til i Haugesund så usikker på hvordan det er i Porsgrunn men som regel går det vel 2-4 uker :happy: Har du sjekket inne på helsenorge? Der står det når de har mottatt henvisningen osv.

Takk for svar:)
Skjønner at jeg kanskje er litt utålmodig
Har logget meg inn på helsenorge, men der står det ingenting om henvisning, hverken sendt eller mottatt. Derfor ble jeg urolig for om den kanskje ikke har blitt sendt..

Ikke alle helseforetakene/fertilitetsklinikkene som bruker helsenorge enda.

Det er bare helse Nord og helse Vest som benytter helsenorge.no for henvisninger.

Jeg fikk mitt brev fra Riksen etter bare noen dager, under ei uke tror jeg.

Takk for alle svar. Jeg får smøre meg med litt tålmodighet og se om det dukker opp noe i posten snart:)

Takk for alle svar. Jeg får smøre meg med litt tålmodighet og se om det dukker opp noe i posten snart:)

Hei!
Jeg hører til i Porsgrunn og de svaret rimelig kjapt.
Hvis du får går inn på hjemmesiden, så har de en slik webside man kan logge seg inn på og spørre. De svaret som regel i løpet av en dag :) i følge helsenorge har Porsgrunn 6 ukers ventetid på første samtale og de starter opp med en gang, så brevet kommer nok raskt :) men sikkert greit å spørre om de har mottatt henvisningen uansett.
Lykke til :)

Nå hører jeg til Riksen, men jeg måtte ringe og purre henvisende lege 2 ganger før henvisningen ble sendt. Står på helsenorge at man mottar svar innen 10 eller 14 dager fra de har mottatt henvisningen, så da purra jeg etter de dagene var gått..

Back
Topp