Henvisning abort MA

Vond opplevelse. Hvordan tok du det? Å abortere før sykehuset ❤️

Det går ok. Må nesten det med en 3åring hjemme. Hatt mensensmerter idag som tok seg opp. Spottet på papiret gjennom dagen før det kom friskt blod nå i 4 tiden. Ringte sykehuset for å høre om veien videre, etterpå kom det meste ut tror jeg. Var hjemme alene akkurat den lille timen det pågikk også, så kom endel tårer ja. Tok ibux og paracet som anbefalt på telefonen. Så får vi se hva de sierr på timen på mandag da.

Åhhhh, så trist at du måtte gå igjennom det alene og hjemme❤️ :( men håper likevel alt er ute og du er ferdig nå! Godt du har time til mandag for å bekrefte det❤️
 
Vond opplevelse. Hvordan tok du det? Å abortere før sykehuset ❤️

Det går ok. Må nesten det med en 3åring hjemme. Hatt mensensmerter idag som tok seg opp. Spottet på papiret gjennom dagen før det kom friskt blod nå i 4 tiden. Ringte sykehuset for å høre om veien videre, etterpå kom det meste ut tror jeg. Var hjemme alene akkurat den lille timen det pågikk også, så kom endel tårer ja. Tok ibux og paracet som anbefalt på telefonen. Så får vi se hva de sierr på timen på mandag da.
Leit å høre at det ble sånn :Heartblue

Det var litt både og for min del. Hadde hatt medisinsk abort hjemme og SA fra før av, så visste jo hva jeg gikk til. Og det skjedde heldigvis på natta mens toåringen sov. Men det var vondt, og føltes veldig unødvendig å gå gjennom siden jeg hadde avtalt time for utskrapning.

Var på kontroll på sykehuset etterpå og det var litt rester, så de endte med å ta utskrapning likevel.

Håper kroppen har ordnet opp selv hos deg! :Heartred
 
Leit å høre at det ble sånn :Heartblue

Det var litt både og for min del. Hadde hatt medisinsk abort hjemme og SA fra før av, så visste jo hva jeg gikk til. Og det skjedde heldigvis på natta mens toåringen sov. Men det var vondt, og føltes veldig unødvendig å gå gjennom siden jeg hadde avtalt time for utskrapning.

Var på kontroll på sykehuset etterpå og det var litt rester, så de endte med å ta utskrapning likevel.

Håper kroppen har ordnet opp selv hos deg! :Heartred
Forstår godt det kan ha føltes unødvendig ut. Trist å høre at du har vært gjennom flere aborter :Heartred

Kontrollen før igangsetting av abort, blir visst kontroll for evt. rester. Krysser fingrene kroppen ordnet opp alt når den først valgte å rydde opp før planlagt.
 
@Perleonske_94
Kan jeg spørre deg om noe?
Du skrev jo om at aborten din startet hjemme mens du ventet på time på sykehuset.
Fikk du noe forvarsel? Eller startet det veldig brått? Startet det med smerter eller økende blødning?

Jeg er alene hjemme (mannen er på jobb), og er redd for at han ikke rekker hjem. Eller at jeg ikke rekker ringe han før det er over. Har time på onsdag, men han er borte på jobb til onsdag morgen. Kan komme hjem på kort varsel da ved behov.

Skjønner dette sikkert er veldig forskjellig fra person til person da :Heartred
 
@Perleonske_94
Kan jeg spørre deg om noe?
Du skrev jo om at aborten din startet hjemme mens du ventet på time på sykehuset.
Fikk du noe forvarsel? Eller startet det veldig brått? Startet det med smerter eller økende blødning?

Jeg er alene hjemme (mannen er på jobb), og er redd for at han ikke rekker hjem. Eller at jeg ikke rekker ringe han før det er over. Har time på onsdag, men han er borte på jobb til onsdag morgen. Kan komme hjem på kort varsel da ved behov.

Skjønner dette sikkert er veldig forskjellig fra person til person da :Heartred
Hadde fått time idag med planlagt innleggelse imorgen. Var dermed veldig innstilt på at aborten skulle skje på sykehuset.
Hadde små flekker med blod på papiret en gang og to torsdag og fredag. Lørdag begynte det med økende menssmerter i mage og korsrygg. Gikk på toalettet i 16 tiden hvor det kom blod akkurat som mensen. Ringte sykehuset for å høre om prossessen videre. Gikk deretter på do igjen og da kom det mer blod, koagler og til slutt en klump som skled ut. Tok 2 paracet og 3 ibux etter anbefaling fra sykehuset som hjalp på smertene den kvelden. Vanlig mensensmerter og blødning siden. Det kunne blødd i flere dager før noe mer skjedde for alt jeg visste også.

Var også alene hjemme akkurat den lille timen det pågikk. Samboer hadde akkurat kjørt for å hente guttungen hos barnevakten. Han hadde ikke vært på toalettet med meg, så sånn sett hadde det ikke noe å si om han var hjemme eller ikke. Selve aborten gikk greit, det verste var psyken. Var ikke forberedt på at det kunne skje hjemme i det hele tatt, selvom sjansen burde sagt seg selv.

Det beste er jo såklart at kroppen ordner opp selv, men håper hodet ditt får tid til å forberede seg litt i denne uønskede situasjonen :Heartred
 
Hadde fått time idag med planlagt innleggelse imorgen. Var dermed veldig innstilt på at aborten skulle skje på sykehuset.


Det beste er jo såklart at kroppen ordner opp selv, men håper hodet ditt får tid til å forberede seg litt i denne uønskede situasjonen :Heartred
Takk for at du deler erfaring :)
Er en type som liker å tenke gjennom alt og alle eventualiteter, så godt å lese andres erfaringer.
Pga din historie er jeg jo nå mer forberedt på at det kan skje hjemme nå.
Så fint ha forumet her å utveksle erfaringer :Heartred
 
Takk for at du deler erfaring :)
Er en type som liker å tenke gjennom alt og alle eventualiteter, så godt å lese andres erfaringer.
Pga din historie er jeg jo nå mer forberedt på at det kan skje hjemme nå.
Så fint ha forumet her å utveksle erfaringer :Heartred
Ingen problem, jeg henger her for å lese andre sine erfaringer og føle meg mindre alene, og da er det det minste jeg kan gjøre tilbake

Send gjerne en melding hvis du lurer på noe eller bare vil snakke ❤
 
Hvordan gikk det idag?❤️
 
Takk for at du deler erfaring :)
Er en type som liker å tenke gjennom alt og alle eventualiteter, så godt å lese andres erfaringer.
Pga din historie er jeg jo nå mer forberedt på at det kan skje hjemme nå.
Så fint ha forumet her å utveksle erfaringer :Heartred
Min forrige var som @Perleonske_94 sin. Fikk påvist ny MA på TUL i dag. Skal inn til sykehuset i morgen, om ikke aborten skjer hjemme igjen. Har bedt om utskraping fordi jeg opplevde forrige gang som traumatisk mtp fødselshistorikken min, men fikk muntlig avslag. Mulig jeg får tilbud om å bli på sykehuset til det er over i morgen, men vet ikke hva jeg skal gjøre.
 
Hvordan gikk det idag?❤️
Det gikk fint var noe rester igjen de satset på kommer ut med blødningen som fremdeles pågår, eller ved første menstruasjon.

Satt igjen med følelsen av bortkastet tid for kun en ul og egentlig ingen informasjon. Det jeg fikk var pga spørsmål om ting jeg hadde lest. Fikk ingen infoskriv heller. Og timen måtte det betales egenandel for i tillegg. Ringte fertilitetsklinikken etterpå som ga bedre info + alt det dere her på forumet har delt.
 
Min forrige var som @Perleonske_94 sin. Fikk påvist ny MA på TUL i dag. Skal inn til sykehuset i morgen, om ikke aborten skjer hjemme igjen. Har bedt om utskraping fordi jeg opplevde forrige gang som traumatisk mtp fødselshistorikken min, men fikk muntlig avslag. Mulig jeg får tilbud om å bli på sykehuset til det er over i morgen, men vet ikke hva jeg skal gjøre.
Håper de ombestemmer seg, eller i det minste godtar en løsning du fremdeles kan føle deg trygg og godt ivaretatt med. Det er jævlig nok som det er :Heartblue
 
Min forrige var som @Perleonske_94 sin. Fikk påvist ny MA på TUL i dag. Skal inn til sykehuset i morgen, om ikke aborten skjer hjemme igjen. Har bedt om utskraping fordi jeg opplevde forrige gang som traumatisk mtp fødselshistorikken min, men fikk muntlig avslag. Mulig jeg får tilbud om å bli på sykehuset til det er over i morgen, men vet ikke hva jeg skal gjøre.
Trodde man hadde litt valgfrihet på hvilken type abort man ønsker?
Håper det ordner seg for deg sånn at opplevelsen blir så lite fæl for deg som mulig.

Bra du fikk kjapt time på sykehuset ihverfall!
Jeg fikk egentlig time fredag, men ringte og grein meg til en time onsdag heller. Orker ikke tanken på å vente til fredag.
 
Trodde man hadde litt valgfrihet på hvilken type abort man ønsker?
Håper det ordner seg for deg sånn at opplevelsen blir så lite fæl for deg som mulig.

Bra du fikk kjapt time på sykehuset ihverfall!
Jeg fikk egentlig time fredag, men ringte og grein meg til en time onsdag heller. Orker ikke tanken på å vente til fredag.
Jeg er IKKE veldig imponert over dette sykehuset, for å si det sånn. Er blitt behandlet og møtt så eksepsjonelt ræva der, at jeg var i tvil om å i det hele tatt søke fødeplass der igjen. Jordmoren har til og med skrevet i henvisningen at jeg er blitt dårlig behandlet der før- men ser ikke ut til at det hjelper. Har vært sykemeldt i seks måneder siden forrige abort, som ble dråpen som utløste en belastningsutløst depresjon, så det er tøffe tak. Aner ikke hva jeg gjør nå.
 
Min forrige var som @Perleonske_94 sin. Fikk påvist ny MA på TUL i dag. Skal inn til sykehuset i morgen, om ikke aborten skjer hjemme igjen. Har bedt om utskraping fordi jeg opplevde forrige gang som traumatisk mtp fødselshistorikken min, men fikk muntlig avslag. Mulig jeg får tilbud om å bli på sykehuset til det er over i morgen, men vet ikke hva jeg skal gjøre.
Åh nei:/ hvor langt er du på vei? Kan de virkelig gi avslag på det? Til meg sa de at til syvende og sist var det jeg som bestemte- men den anbefalte meg det ikke- og det ville ta lengre tid før se hadde ledig til det:/
 
Jeg er IKKE veldig imponert over dette sykehuset, for å si det sånn. Er blitt behandlet og møtt så eksepsjonelt ræva der, at jeg var i tvil om å i det hele tatt søke fødeplass der igjen. Jordmoren har til og med skrevet i henvisningen at jeg er blitt dårlig behandlet der før- men ser ikke ut til at det hjelper. Har vært sykemeldt i seks måneder siden forrige abort, som ble dråpen som utløste en belastningsutløst depresjon, så det er tøffe tak. Aner ikke hva jeg gjør nå.
Har du lang reisevei til annet sykehus? Mulig å få gjort resten av denne prosessen der?
Høres helt sjukt ut, skjønner godt du er lite imponert. Har jo lest litt du har skrevet tidligere om erfaringene dine. De burde jo rulle ut rød løpet til deg når du kommer nå :bored:
 
Åh nei:/ hvor langt er du på vei? Kan de virkelig gi avslag på det? Til meg sa de at til syvende og sist var det jeg som bestemte- men den anbefalte meg det ikke- og det ville ta lengre tid før se hadde ledig til det:/
Er 7+6. Ønsker utskraping fordi jeg hadde rester i tre måneder sist. Jeg blir 39år om to uker. Med denne MA’en er drømmen om tre barn knust, og kanskje drømmen om to også. Hvertfall hvis de skal nekte meg hjelp igjen.
 
Trodde man hadde litt valgfrihet på hvilken type abort man ønsker?
Håper det ordner seg for deg sånn at opplevelsen blir så lite fæl for deg som mulig.

Bra du fikk kjapt time på sykehuset ihverfall!
Jeg fikk egentlig time fredag, men ringte og grein meg til en time onsdag heller. Orker ikke tanken på å vente til fredag.
Fikk egentlig time 8 dager etter henvisning, ringte og fikk flyttet til idag, 6 dager etter. Var visst ikke noe som hastet nok og de foretrakk å gi kroppen en sjanse til å rydde opp selv.
 
Har du lang reisevei til annet sykehus? Mulig å få gjort resten av denne prosessen der?
Høres helt sjukt ut, skjønner godt du er lite imponert. Har jo lest litt du har skrevet tidligere om erfaringene dine. De burde jo rulle ut rød løpet til deg når du kommer nå :bored:
Det er jo jeg som er idiot som gir de sjanse etter sjanse. Men har ikke så mye valg heller- jordmor ville heller sende meg til Ous men kunne ikke fordi jeg bor i feil kommune.
 
Min forrige var som @Perleonske_94 sin. Fikk påvist ny MA på TUL i dag. Skal inn til sykehuset i morgen, om ikke aborten skjer hjemme igjen. Har bedt om utskraping fordi jeg opplevde forrige gang som traumatisk mtp fødselshistorikken min, men fikk muntlig avslag. Mulig jeg får tilbud om å bli på sykehuset til det er over i morgen, men vet ikke hva jeg skal gjøre.

Hva er grunnlaget for avslag ? Trodde det var et valg en kunne ta, stå ditt!! ❤️ trist å måtte kjempe i mot i en allerede sårbar situasjonen. Lykke til!
 
Det gikk fint var noe rester igjen de satset på kommer ut med blødningen som fremdeles pågår, eller ved første menstruasjon.

Satt igjen med følelsen av bortkastet tid for kun en ul og egentlig ingen informasjon. Det jeg fikk var pga spørsmål om ting jeg hadde lest. Fikk ingen infoskriv heller. Og timen måtte det betales egenandel for i tillegg. Ringte fertilitetsklinikken etterpå som ga bedre info + alt det dere her på forumet har delt.

Så trist... ❤️ ville bare vært litt obs på restene, vet du hvor mye det er snakk om? Jeg har inntrykket av at alt egentlig skal komme ut og rester bør fjernes eller hjelpes med å komme ut, for er ikle gitt at det kommer ut av seg selv, men det vil du merke med at blødning/spotting ikke går over og gtesten fortsatt er positiv etter 4 uker. Ikke for å skremme deg altså. Bare greit å følge med og siden du hadde fått litt dårlig info❤️

Godt du fikk ringt med fertilitetsklinikken om ikke annet! Bare trist å gå å vente så lenge på å komme inn også ender det sånn som dette uten noe informasjon eller hjelp!
Ta vare på deg selv ❤️❤️
 
Back
Topp