Henvisning abort MA

Noen som vet hvor raskt/sent en får beskjed om time når det er sendt henvisning til sykehuset etter funn av MA?

Henvisningen er sendt til SUS.
Så trist :Heartred
Jeg var på priv Ul da MA ble oppdaget(jeg var uke 10, foster uke 9+4), ringte sykehuset og fikk time på UL der dagen etter ( fredag) for at de skulle sjekke at det stemte- så fikk jeg time til selve aborten tirsdag uken etter. Dette var på st olav.
 
Så trist :Heartred
Jeg var på priv Ul da MA ble oppdaget(jeg var uke 10, foster uke 9+4), ringte sykehuset og fikk time på UL der dagen etter ( fredag) for at de skulle sjekke at det stemte- så fikk jeg time til selve aborten tirsdag uken etter. Dette var på st olav.
Takk for svar!

Trist å høre :Heartred
 
Noen som vet hvor raskt/sent en får beskjed om time når det er sendt henvisning til sykehuset etter funn av MA?

Henvisningen er sendt til SUS.
Samme dag ene gangen og når oppdaget på fredag andre gang måtte vente til mandagen.
 
Samme dag ene gangen og når oppdaget på fredag andre gang måtte vente til mandagen.
Håper de svarer idag da. Kan jeg spør om timen var ssamme dag som du fikk beskjed eller hvor lenge måtte du vente?
 
Noen som vet hvor raskt/sent en får beskjed om time når det er sendt henvisning til sykehuset etter funn av MA?

Henvisningen er sendt til SUS.
Så trist å lese....
Jeg har alltid fått time samme dag eller dagen etter oppdaget MA ❤️
Ta vare på deg selv ❤️
 
Så leit at du må gjennom dette :Heartpink

Jeg har hatt tre MAer som ble oppdaget på ultralyd. Samtlige ganger ringte gynekologen/jordmoren til sykehuset og avtalte tidspunkt. Jeg har fått komme inn samme dag eller dagen etter.

Hvis du ikke hører noe raskt ville jeg purret opp den som sendte henvisningen, og evt be de ringe sykehuset.

Lykke til!
 
Så leit at du må gjennom dette :Heartpink

Jeg har hatt tre MAer som ble oppdaget på ultralyd. Samtlige ganger ringte gynekologen/jordmoren til sykehuset og avtalte tidspunkt. Jeg har fått komme inn samme dag eller dagen etter.

Hvis du ikke hører noe raskt ville jeg purret opp den som sendte henvisningen, og evt be de ringe sykehuset.

Lykke til!
Henvisningen skulle være sendt kl 9 imorges, men dukket ikke opp på HelseNorge før i 15 tiden. Ringte gynekologen for å dobbelsjekke når sykehuset sa de ikke hadde fått inn noe når jeg snakket med dem i 14 tiden. Får ringe dem igjen imorgen å purre på time.
 
Henvisningen skulle være sendt kl 9 imorges, men dukket ikke opp på HelseNorge før i 15 tiden. Ringte gynekologen for å dobbelsjekke når sykehuset sa de ikke hadde fått inn noe når jeg snakket med dem i 14 tiden. Får ringe dem igjen imorgen å purre på time.
Bra at den dukket opp til slutt, selv om det burde være unødvendig. Ring i morgen tidlig, krysser fingrene for at du får komme inn i morgen! :Heartpink
 
Fikk svar idag og time førstkommende mandag ettersom jeg ønsker utføre selve aborten på sykehuset og ikke hjemme. Bedre enn onsdag som jeg egentlig fikk innkalling til.
 
Fikk svar idag og time førstkommende mandag ettersom jeg ønsker utføre selve aborten på sykehuset og ikke hjemme. Bedre enn onsdag som jeg egentlig fikk innkalling til.

Godt å få et svar og noe å forholde seg til, men trist at du må vente helt til mandag ❤️
 
Ja, det var lenge å vente på :(. Bra med en konkret dato i alle fall.
 
Ble overrasket over at fristen for å gi meg time var innen 11 april. Er det det som beregnes som hastetime, innen en måned liksom?
 
Ble overrasket over at fristen for å gi meg time var innen 11 april. Er det det som beregnes som hastetime, innen en måned liksom?

Mulig etter retningslinjene, men tror ingen venter så lenge altså, men de må vel vare ha prosedyrer som sikrer både de og pasient ville jeg tro :confused013
 
Noen som vet hvor raskt/sent en får beskjed om time når det er sendt henvisning til sykehuset etter funn av MA?

Henvisningen er sendt til SUS.

Ble det oppdaget MA på ultralyd eller blodprøver?
Og sende de henvisningen til sykehuset med en gang etter funn/mistanke?

Klem til deg :Heartred Så leit at du må oppleve det.
 
Ble det oppdaget MA på ultralyd eller blodprøver?
Og sende de henvisningen til sykehuset med en gang etter funn/mistanke?

Klem til deg :Heartred Så leit at du må oppleve det.
Ultralyd. Første 7+3, men målt til 6+3 og lav hjertefrekvens. Ny kontroll 8+4. Ingen vekst siden sist og klarte ikke se hjertefrekvens. Henvisningen ble sendt etter kontrolltimen. Fikk time på poliklinikk førstkommende mandag.
 
Så trist å lese! Jeg har akkuratt vært gjennom dette på sus, nå i denne uka. MA i uke 13, men fosteret hadde sluttet å utvikle seg i uke 12. Var innlagt for dagen, og opplevde det som greit. Hyggelig personal, og ble veldig godt ivaretatt! :Heartred De er kjempe flinke. Lykke til:Heartpink
 
Back
Topp