hentet med ambulanse

cha85

Betatt av forumet
torsdag morgen står jeg opp å vekker eldste jenta på 8 år, hun får ligge fem min å slomre litt før hun må stå opp ( akkurat som hun pleier)
etter fem min kommer hun på badet og vi går i dusjen begge to.
etter fem i dusjen sier hun " au mamma, au, jeg fikk så vondt i hodet" jeg rekker ikke å si så mye før hun klapper sammen og besvimer,
jeg roper på mannen min, hun våkner å han tar henne ut av dusjen for å tørke henne, så faller hun om å besvimer igjenn. blir helt hvit og blå på leppene.

jeg ringer ambulanse, de kommer og hun våkner og går selv ut i ambulansen, vi blir kjørt til sykehuset og blir lagt inn.
dagen etter får vi beskjed om at vi kan reise hjem, uten at de har funnet ut av hva som var grunnen til at dette skjedde.

hun er i lek osv men er veldig blek hele tiden og veldig blå under øynene og blir fort trist. også har hun fortsatt en del vondt i hodet[:(]

hva ville du gjort?
føler meg så hjelpesløs
våkner flere ganger i timen hver natt for å sjekke henne.

Så skummelt [:(] Jeg hadde KREVD at de tok en MR av hodet hennes, ikke gi deg på det.

Huff! [&:]Sendte de dere hjem igjen uten noen som helst svar, eller avtale om oppfølging og kontroller? DET hadde jeg ikke godtatt et sekund. Ring fastlegen i morgen, om du ikke vil ringe legevakta nå. Det der høres altfor dårlig ut!
Masse god bedring til jenta di! [:)]

hun blir henvist til det, men siden hun kviknet så bra til, så gikk det ikke som noe haste sak..

blir så forbanna.
er ikke normalt at ei jente på 8 år som nesten aldri er syk, plutselig faller om og besvimer på den måten..
kommer til å ringe fastlegen i morra for en time

får liksom ingen ro i kroppen.. blir så bekymra

Hadde nok stått på der gitt,ikke gi deg hun må sjekkes nærmere uten tvil!

kan jo være en bagatell men bedre å være på den sikre siden.første som slo meg var nok epilepsi anfall..men man skal ikke drive å anta ting da...

STÅ PÅ DITT OG KREV HJELP TIL JENTA DI!

hun brukte lang tid på å sovne i kveld pga vondt i hode, men sovnet etterhvert.. burde jeg bare la henne sove til i morra å ta kontakt med fast legen da.. eller burde jeg ta kontakt med legevakta?

trenger råd, føler meg så hjelpesløs

ORIGINAL: cha85

hun brukte lang tid på å sovne i kveld pga vondt i hode, men sovnet etterhvert.. burde jeg bare la henne sove til i morra å ta kontakt med fast legen da.. eller burde jeg ta kontakt med legevakta?

trenger råd, føler meg så hjelpesløs

Ring legevakta, du! Så får du i det minste noen svar fra fagfolk, som kanskje kan berolige deg litt! [:)]

Jeg tror at JEG ville vekt henne hvertfall en gang i natt, hvis det var jeg som var i den situasjonen der.. Skummelt når du ikke vet noenting... : (

Kom dere til lege i morgen, og ikke gi deg før det blir tatt tester!

tusen takk for svar jenter[:)]

Masse masse god bedring til jenta di!

Og jeg tror kanskje jeg ville ringt rett til avdelingen hun var innlagt på i stedetfor legevakten, de har vel ansvaret for dere i en uke etter utskrivelsen, om jeg ikke tar helt feil.

ringte akkurat legevakta, og fikk snakke med legen
fikk beskjed om å vekke henne i natt,også ha henne hjemme fra skolen i morra å ta henne til fastlegen

Oj.. jeg ville ikke sovet ihvertfall [:o] hadde våket over henne i natt, og bedt om akkutt time i morgen, med
øyeblikkelig rtg. av hodet. Hva slags prøver tok de på sykehuset da?
Vet ikke om legevakta får gjort noe i kveld, men de har henne ihvertfall der om noe skjer.. så
ja.. kanskje prøve på å ringe.

de sjekket reflekser, ekg og ett døgn med hjerteregistrering. lyste i øynene og tok blodprøver av salter,lever, nyre, infeksjon, jern også sjekket de blodsukker og urin. fant ikke noe galt på disse prøvene, så da var det bare å si god tur hjem.

ORIGINAL: cha85

de sjekket reflekser, ekg og ett døgn med hjerteregistrering. lyste i øynene og tok blodprøver av salter,lever, nyre, infeksjon, jern også sjekket de blodsukker og urin. fant ikke noe galt på disse prøvene, så da var det bare å si god tur hjem.

Ja det var jo endel da [8|]  men fortsatt ikke MR-
Det er litt synd at man føler man ikke kan stole på sykehusene lenger, men det står jo så mye dritt.
Og det å bli sendt hjem uten svar må være grusomt[&:]

Bra du ringte, men hjalp det? kan du ha henne i sengen med deg/dere kanskje?

forferdelig å ikke vite ja.. minste mann på 3 ble plutselig bevistløs for oss i november og ble sendt i ambulanse med fulle sirener o glege i møte. hun var bevist løs i over en time. måtte reise hjem uten svar da også, enda hun er under utredning.
blir gal jeg.. man må nesten være ens egen og barnas lege selv..
hun ligger inne hos oss i natt[:)]

jeg tenker kanskje at det er epileptisk. de kan få anfall som starter med forskjellig. bla hodeverk osv. krev en eeg undersøkelse.

jeg tenkte også umiddelbart på epileptisk anfall...for det finnes uendelig mange måter å få et anfall på. Når folk flest tenker på epilepsi så tenker de på kramper, fråding rundt munnen osv..men det finnes vanvittig mange måter å få et epileptisk anfall på!! vet om en som begynnte å plystre hver gang hun fikk anfall, eller snakke i munnen på andre for å få de til å stoppe osv....bare for å vise at det finnes mange måter å ha epilepsi på. en annen jeg kjenner misser plutselig  muskeltonusen i nakken slik at hodet faller forover (som et hode nikk)  og selv så vet jeg at hodepine er en "følgesvenn" ved epilepsi ( har epilepsi selv, men mange år siden anfall nå) 

ønsker dere masse lykke til med barnet!! og håper de finner ut av hva som feiler!! men be om å få tatt EEG (måler elektriske impulser i hjernen)

Kusina mi er plaget med vondt i hodet og at hun svimer av... gjør det veldig mye... men hun har en låsning i nakken eller noe i nakken som gjør at hun svimer av.... bare et tips til noe dere kan sjekke...[:)]

Det er vel fortsatt sånn at man har åpen retur til sykehuset så lenge det er barn? Jeg hadde ikke gitt meg uansett...

Håper det har gått bra med jenta i natt. [:)]

Back
Topp