Hentesett

Da har jeg kjøpt garn og mønster til sengesettet jeg har tenkt til å strikke.. der var det også et pent mønster av et teppe jeg nå vurderer å strikke også. Om jeg får tid [emoji4]

Strikker selv dette
fe83e2f229aa1d096f569613577581ff.jpg

Bare en annen farge og med fletter istedenfor perlestrikk i kantene ("jentevarianten").
Klumpelompe-hefte som eg har kopiert ifra.
Alle garnprodusentene har hefter med babystrikk, typisk er at du får se bilder, men for å kjøpe oppskrift må du også kjøpe garn. Sandnes garn har nettbutikk, mulig dale, falk, gjesdal også har. Klompelompe er eget, men kanskje tilgjengelig hos Sandnes garn.
Og ellers har drops garnstudio masse oppskrifter tilgjengelig gratis på nett, men synes ikke det var så fine hentesett der, men kan godt være du liker de ;)

Så fint det var! Jeg får ta en titt på hva de forskjellige garnstudioene har å tilby :) Takk for god oversikt over hvilke ulike garnstudioer jeg kan sjekke ut :)

Har sett på dette jeg også, har du tenkt å ha kort bukse? Tenker at bruksverdien blir større med lang..
Ja, vil ha kort bukse :) syns det er så fint med strømpebukse til slik som med rumpere ;) tror ikke det blir noen problem :)

IMG_1068.JPG
Ja, vil ha kort bukse :) syns det er så fint med strømpebukse til slik som med rumpere ;) tror ikke det blir noen problem :)
Helt enig i at det er fint!
Lurt litt på dette selv:

Ååå, så mye fint! Perfekt med strikket tøy til våre oktober-nurk ❤

f335a173e4d7722db004550196994532.jpg

Vi får se hvor langt jeg kommer meg før lillebror kommer. Men da har jeg ihvertfall begynt med hentesettet[emoji6]

Mamma har strikket til lille. Og det er så fiint :love017
Jeg hadde bilde av det, men nå finner jeg det ikke igjen. Får poste det senere :D

Jeg tror jeg har bestemt meg for jakken, tror den blir grå med blå rumper, lue ig sokker til. Vi har dunpose til bilstol og ulltepper så kjører rompers,må bare finne den «fineste» først. Blir nok å strikke hentesett jakken også men den hadde storesøsteren så usikker på om de skal ha samme. Vanskelig dette altså hehe

IMG_6207.JPG Vi skal bruke det som 2 av 3 har brukt, de kom til verden i januar og mars men nr 3 kom i mai så ble for varm så hu fikk en kjole.
Skal enten ikke ha bånd i det hele tatt eller så skal je sette i bånd på sykehuset ettersom vi ikke veit kjønn
Men skal få sydd på noen flere knapper på den oxo da det kun er på bryste

Etter å ha lest her inne lurer jeg litt på om jeg må be svigermor strikke noe mindre enn det vi har. Så da må jeg også jakte oppskrifter [emoji1]

Back
Topp