Hentesett?

Dutchy

Glad i forumet
Tante mi skal strikke hentesett til mini. Oppskrift og tråd er det første eg har kjøpt nå! ❤
2f922ea56ce0ae3267aa64b3c821c9c0

Skal dere eller har dere hentesett?

Åh, så fint ❤️ mamma strikket hentesett til nr 1, som jeg sparer til hans barn om han vil bruke, så mamma eller farmor får i oppgave å strikke nytt til denne babyen :D enten heldress eller sånn som deg med kofte og shorts siden det begynner å nærme seg sommer når de kommer :)

Søtt :)

Vi skal ikke ha hentesett. Liker mer praktiske klær :)

Så fint det var:) Jeg skal strikke hentesett, men venter til etter jeg har vært på ul i uke 13:) Jeg vet ikke hvilken oppskrift jeg skal velge enda, men liker ikke de ekstremt tradisjonelle hentesettene som jeg gjerne synes blir alt for jentete (har en sterk følelse av at jeg får en gutt:) )

Jeg skal få mamma til å strikke et til gutt og et til jente i mønsteret som denne ensfargede er strikket i. Det heter havskum og alle vi søskena fødd på 80- og 90- tallet hadde samme. Bildet er google treff.
ImageUploadedByBV Forum1477121842.083874.jpg

ImageUploadedByBV Forum1477122046.019119.jpg
Her er tulla mi i hentesettet som min mamma strikket, vi brukte det masse og kommer til å bruke det denne gangen også :)

Vi brukte også hentesettet til jenta vår mye! Denne babyen vil nok arve hennes dersom ikke bestemor ønsker å strikke et nytt. Men jeg synes det er så koselig å tenke på å ta frem det gamle!

Regner med en av bestemødrene strikker hentesett denne gangen også, blir sikkert den bestemor som ikke gjorde det sist gang ;)
På en måte kunne jeg tenkt meg å gjøre det selv også, men det ligger visst mye stas i akkurat hentesettet. Og jeg har tusen andre ting på strikkelisten min, så det er gjerne like greit :P

Her er det samme settet til jente. Dersom det er til gutt bruker det gjerne å være babyblå i staden for rosa. Evt. lilla når det er nøytralt. Synes mønsteret kommer best frem når det ikke er ensfarget. ImageUploadedByBV Forum1477139961.377932.jpg

Regner med en av bestemødrene strikker hentesett denne gangen også, blir sikkert den bestemor som ikke gjorde det sist gang ;)
På en måte kunne jeg tenkt meg å gjøre det selv også, men det ligger visst mye stas i akkurat hentesettet. Og jeg har tusen andre ting på strikkelisten min, så det er gjerne like greit :P
Min mor har strikket minst 50 hentesett av typen havskum. Dersom jeg tar fra henne den æren å strikke det til mine barn tror jeg at jeg like gjerne kan glemme å spør om noe strikket igjenn :-D Mamma strikker til nesten alle venner, tantebarn og venners barn som venter baby. De fleste får et i hver farge! Så mulig vi snakker om 100 sett. Ho er rå på strikkepinnene!
Men ho hater å strikke pledd eller hekle.

Vi hadde hentesett til E og vi skal ha hentesett til spiren :) vi fikk sokker, lue og jakke i ull, og det brukte vi veldig masse mens det passet. Nå er det pakket vekk sånn at E kan få det når hun blir stor, så får vi nytt til den lille :)

Jeg håper jeg finner motivasjon til å strikke ett sett i løpet av vinteren ;)

Kanskje dette? :)
ImageUploadedByBV Forum1477148752.382873.jpg

IMG_0016.jpg Har laget denne, som jeg tenker skal være en del av hentesettet :)
Skal lage jakke og lue til, men venter til vi vet kjønn!

Back
Topp