Hentesett

Capri-Sonne

Glad i forumet
Hva i allverden er egentlig vitsen med hentesett?
Med nr 1 hadde jeg med klær som hun hadde på sykehuset, mest for kosen sin del og for sykehusklær til barn er grusomme :P og det kommer jeg til å gjøre nå også.
Men hentesett? Han skal opp i bilstolen, inn i bilen og fra bilen og inn i huset hjemme.. Så skjønner liksom ikke helt greia ved det, her blir det kosedress og teppe.

Hva tenker dere?

Det var vel mer før i tiden at det var standard med hentesett.. Når hele familien ventet hjemme på at dere kom hjem ;) men jeg gjør som deg, blir helt vanlige klær, og en deilig dress utenpå. Skal jo rett i bilen og hjem.. :) Men skal få et strikket "hentesett" , for de er utrolig fine og deilig å bruke i vogn og i bil :)

okay, bra det ikke bare er jeg som er så høytidlig :) Heldigvis ingen som skal vente på oss hjemme :p

Dømmer ikke folk som gjør det altså, er bare alle som spør spent om hva hentesettet til lillemann skal være osv.. Som om dt er en selvfølge at jeg MÅ ha det :)

Her blir nok "hentesettet" de klærne jeg gleder meg mest til å se på lillemann.. Men desidert hentesett blir det ikke nei :P

Vi skal ha en dunpose i sete til babyen og da blir det vel litt mye med et hentesett i tillegg!? Blir nok en deilig ull body, strømpebukser og tynn ullgenser på denne lille jenta :) jeg heier på comfort!!

Hehe, alle har jo ett hentesett. Visst ikke babyen skal dra hjem i bare bleia..

Men du mener vel sånne spesielle som er strikket og lignendes. ;) for det du tar med babyen hjem i et jo hentesettet uannsett hvordan det ser ut.

Her så blir det å ta med Body, strømpebukse, genser med knapper og en deilig og myk bukse til han som han skal reise hjem i :-)

Her blir det nok bare ullklær i dunposen :) har 2t kjøretur hjem fra sykehuset så det blir mest mulig praktisk :) men såklart, hadde noen strikket et fint hentesett til han så hadde vi sikkert brukt det :) bare for "tradisjonens skyld".

Synes i utg.punkt det er litt "hysteri" rundt det med hentesett, men jammen har jeg ikke greidd å strikke meg ett selv. Mest fordi jeg hadde tid pga sykmelding. Med forrigemann kjørte vi hjem i "vanlige klær", men det var midt på sommeren. Nå er det jo kaldere. Kommer ikke til å rqmme det inn og henge det på veggen, men kommer til å ta vare på det. :)

image.jpg

Har ikke noe dedikert hentesett nei. :) Men har en del strikketøy etter storebror da, så blir å ha på han body og bukse med fot pluss strikkejakke, votter, lue og "strikkesko". Har dunpose i stolen, så trenger ikke kle så mye på. :) Også kan det jo hende vi får noe nytt strikketøy hos farmoren hans på sykehuset slik vi fikk sist da.

Jeg kjøper "vanlige" klær som er litt fine, som kan brukes til hverdags etterpå. På sykehuset kommer hun bare til å bruke enkle klær. Syns det er litt stas og ta på babyen min litt "finere klær" til vi skal hjem, men blir som sagt noe enkelt H&M eller noe sånt :) Tenker det skal være praktisk også :P

Hadde det til første, men jeg forsto aldri helt hva tingen med det var. Så med nr to ble det vanlige klær og det blir det nå også. Han heller ha et fint sett babyen kan få på seg hjemme når det kommer besøk.

Hadde ingen planer om hentesett, men var på besøk hos svigermor i går og hun har strikket et rosa ullsett til jenta. Så blir vel til at vi bruker det på vei hjem, siden vi uansett har det :)

Hentesettet er jo bare klærne du har på babyen når dere skal hjem..

Fra gammelt av er jo dette strikket - men det vil jo uannsett være klær som man bruker senere også. Mamma har strikket et nydelig hentesett til meg som jeg gleder meg til å bruke. Men jeg kommer jo til å bruke det helt til det ikke passer lengre - som ytterklær. Ikke bare på veg hjem :p

Jeg synes det er en fin tradisjon med hentesett - uansett hvor det er fra! Det blir jo til at det kanskje blir tatt litt bilder den dagen uansett om det ikke er noen som venter hjemme.

Vi er så heldige at det er mange flinke strikkere i familien, så det blir strikket hentesett her. Vi bruker det selvsagt flere ganger, men akkurat hentesettet er ikke noe jeg vil låne bort til noen eller arve vekk. Skal prøve å ta pent vare på det til eventuelle barnebarn.

jeg kommer ikke til å gi bort det lillesnuppa heller hadde på seg hjem fra sykehuset, var en søt rosa hellokitty drakt med ører på. Har planer om når nr 2 kommer nå så skal jeg lage minnerammer og skal ha på noe av det første de brukte. Men ville ikke kaldt det hentesett =) Men som dere sir, så er det vell bare et navn.

Back
Topp