Hentesett

Da er tlf i orden og jeg har fått fiksa noen problemer jeg hadde med å logge inn :)

Her er de nydelige plaggene jeg har fått i hus til nå, vet det er flere uferdige og ferdige hjemme på Vestlandet også :p
Hentesett og to andre sett fra mamma, marius-sett og hvit genser fra min mormor :)
Det blir første barnebarn og oldebarn for dem, så det er stas for alle :)
Og ja, det er magen som har lurt seg med på noen av bildene :p

teller ned til 9.feb <3
fra appen

Så fine de var :) heldigen! :)

Her brukes hentesettet som barnefar brukte når han ble født :) litt moro med 30 år gammelt hentesett. Heldigvis har svigermor tatt godt vare på det så det er like fint som nytt :) Kunne egentlig tenkt meg ett med andre farger da det er noe turkis og lilla i, synes det ser litt jentete ut, men det klarer jeg å overse. Tror både svigermor og barnefar synes det er stas at vi bruker det.

Så artig med barnefarens hentesett :) tror ikke min har noe, men vi skal døpe hun lille i samme dåpskjole som han ble døpt i :)

Så artig med barnefarens hentesett :) tror ikke min har noe, men vi skal døpe hun lille i samme dåpskjole som han ble døpt i :)

Me skulle egentleg bruka dåpskjolen som har vore i min familie i evighetar! Pappa og alle hans søsken (6 eldre stk der leste er 65år) og eg og mine brødre har brukt... Når me fant den fram var den så sleten at det går ikkje an å bruka den :( Berre du såg på den så rakna den :( Så den er no pensjonist ;)

Me skulle egentleg bruka dåpskjolen som har vore i min familie i evighetar! Pappa og alle hans søsken (6 eldre stk der leste er 65år) og eg og mine brødre har brukt... Når me fant den fram var den så sleten at det går ikkje an å bruka den :( Berre du såg på den så rakna den :( Så den er no pensjonist ;)

Åh, så kjipt :(
Kanskje noen kan lage en ny med en liten bit fra den gammle, da vil den jo på en måte "leve" videre og kan fortsette tradisjonen ;)

Åh, så kjipt :(
Kanskje noen kan lage en ny med en liten bit fra den gammle, da vil den jo på en måte "leve" videre og kan fortsette tradisjonen ;)

Ja, Besta er satt på saken. Men me er redde for at den er alt for skjør til å gjera noko med :(

Da er tlf i orden og jeg har fått fiksa noen problemer jeg hadde med å logge inn :)

Her er de nydelige plaggene jeg har fått i hus til nå, vet det er flere uferdige og ferdige hjemme på Vestlandet også :p
Hentesett og to andre sett fra mamma, marius-sett og hvit genser fra min mormor :)
Det blir første barnebarn og oldebarn for dem, så det er stas for alle :)
Og ja, det er magen som har lurt seg med på noen av bildene :p

teller ned til 9.feb <3
fra appen

Eg holder på med den jakken som du har på tredje bildet.. skulle egentlig gjøre ferdig armene på den denne uken, men har vært på jobb og strikket kanskje en omgang før eg har sovnet :P så no har eg to fridager så da er det å slappe av med TV oh strikking :P eg har valgt mørk turkis og offwhite kanter :) min mor mener at eg må strikke resten når eg først er i gang med det.. hehe.. er veldig praktisk når mor driver egen strikkebutikk :)

Men son hentesett blir det nok at vi bruker det samme som jeg brukte når eg ble født :) synes det er koselig med slikt son går i arv :)

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Eg holder på med den jakken som du har på tredje bildet.. skulle egentlig gjøre ferdig armene på den denne uken, men har vært på jobb og strikket kanskje en omgang før eg har sovnet :P så no har eg to fridager så da er det å slappe av med TV oh strikking :P eg har valgt mørk turkis og offwhite kanter :) min mor mener at eg må strikke resten når eg først er i gang med det.. hehe.. er veldig praktisk når mor driver egen strikkebutikk :)

Men son hentesett blir det nok at vi bruker det samme som jeg brukte når eg ble født :) synes det er koselig med slikt son går i arv :)

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Det er så koselig når det går ann å bruke arva klær :) hadde noen tatt vare på mitt så hadde jeg også brukt det vil jeg tro :) alt jeg har av arv er et teppe min oldemor strikka til meg, som også alle søsknene mine har brukt :)

Du må legge ut bilde når du er ferdig da :) synes det settet er kjempefint :)

teller ned til 9.feb <3
fra appen

Her har heldigvis mamma tatt vare på ALT! Mye jeg har kasta bak ryggen hennes ettersom det har vært missfarget/hullete/luktet surt etter å ha vært pakket bort i flere år. Heldigvis var det mye vi kunne bruke. Har begynt å fylle i stellebordet med bleier, kluter og klær. Så er alt klart. Nå venter vi bare på vogner som (forhåpentligvis) kommer iløpet av neste uke. Når de er i hus kan hun bare komme!

Her har heldigvis mamma tatt vare på ALT! Mye jeg har kasta bak ryggen hennes ettersom det har vært missfarget/hullete/luktet surt etter å ha vært pakket bort i flere år. Heldigvis var det mye vi kunne bruke. Har begynt å fylle i stellebordet med bleier, kluter og klær. Så er alt klart. Nå venter vi bare på vogner som (forhåpentligvis) kommer iløpet av neste uke. Når de er i hus kan hun bare komme!
Hva type og hvor mange pakker bleier har du kjøpt? Har tenkt på å kjøpe bleier når det nærmer seg, men har ikke noen erfaring ;)

Hva type og hvor mange pakker bleier har du kjøpt? Har tenkt på å kjøpe bleier når det nærmer seg, men har ikke noen erfaring ;)

Som regel er 1'ar bleier veldig kort tid til å bruka. Dersom ungen er over 3500g anbefala dei 2'ar bleier. Nokon brukar dei over ein lengre periode, mens nokon går fort øver på 3'ar. Kjem jo veldig an på korleis ungen din veks osv. Eg har ein pakke med 1'ar, ca 2,5 pakker med 2'ar og 1 med 3'ar (just in case). Så får me ta resten som det kjem ;)

Dåpskjolen lille-jenta skal bruke er sydd av mammas brudekjole som hun selv sydde en mnd før hun giftet seg. Da hun ble gravid med søstra mi sydde hun om brudekjolen sin til en dåpskjole. Den har vært brukt av både meg og søstra mi, to av mine søskenbarn og to av deres barn igjen. Nå skal vi få bruke den. Gleder meg. Skal ta så masse bilder av dåpsbarnet. Gleder meg! Har allerede laget ei stor plasteske med lilla og rosa lys, servietter og annen dekorasjon. Er klar for dåp nå, jeg. Hehe!

Dåpskjolen lille-jenta skal bruke er sydd av mammas brudekjole som hun selv sydde en mnd før hun giftet seg. Da hun ble gravid med søstra mi sydde hun om brudekjolen sin til en dåpskjole. Den har vært brukt av både meg og søstra mi, to av mine søskenbarn og to av deres barn igjen. Nå skal vi få bruke den. Gleder meg. Skal ta så masse bilder av dåpsbarnet. Gleder meg! Har allerede laget ei stor plasteske med lilla og rosa lys, servietter og annen dekorasjon. Er klar for dåp nå, jeg. Hehe!
He, he! Godt at det er også andre som tenker langt frem ;)
Når har du/dere planer om å døype? Vi har ikke kjøpt inn noe, men har satt opp et løst budsjett mentalt og sett på lokaler :P såg at de som vi kunne tenkt oss var booket ut mai allerede..

He, he! Godt at det er også andre som tenker langt frem ;)
Når har du/dere planer om å døype? Vi har ikke kjøpt inn noe, men har satt opp et løst budsjett mentalt og sett på lokaler :p såg at de som vi kunne tenkt oss var booket ut mai allerede..

Regner med å døpe i påsken eller noe. Vi får se om vi vet hvor vi skal bo først. Ønsker å døpe henne i den kirka vi blir å bruke ellers. Har ikke tenkt å ha så mange gjester. Hadde et bryllup for to år siden som vi enda betaler på. Hadde 170 gjester. Det ble litt vel stort. I dåpen skal vi bare ha nermeste familie og faddere. Noen som har tenkt på faddere? Vi vet ikke hvem vi skal velge. Vi har mange gode kandidater. Hvordan tenker dere?

Regner med å døpe i påsken eller noe. Vi får se om vi vet hvor vi skal bo først. Ønsker å døpe henne i den kirka vi blir å bruke ellers. Har ikke tenkt å ha så mange gjester. Hadde et bryllup for to år siden som vi enda betaler på. Hadde 170 gjester. Det ble litt vel stort. I dåpen skal vi bare ha nermeste familie og faddere. Noen som har tenkt på faddere? Vi vet ikke hvem vi skal velge. Vi har mange gode kandidater. Hvordan tenker dere?
Leste inne på siden til en kirke, der stod det at en hadde 2-6 faddere, så vi har tenkt på hver sin bror (blir da onkel til barnet på hver side) og sannsynligvis ei barndomsvennine av meg og et søskenbarn på hans side. De to brødrene på hver sin side som vi tenkte til fadder, blir nok vårt første ønske til å oppdra barnet hvis noe skulle skje med oss. Han ene har to barn fra før og han andre er singel men er veldig flink med barn og ønsker seg veldig barn selv. :)

Vi har tenkt på enten hans bror med kone, eller søstra mi og en av hans beste venner. Ellers har vi tenkt på et vennepar av oss. Vi får se hva vi bestemmer oss for. De vi ønsker skal oppdra barnet dersom noe skulle skje med oss er nok broren hans og kona.

Så kult :) Må innrømme at jeg er over gjennomsnittet opptatt av OL selv, så med termin 12 feb, så håper jeg mini kommer enten før OL eller venter til det er ferdig! Hehe.. 5.feb for 4 år siden møttes jeg og kjæresten for første gang, så den datoen hadde det vært sykt kult om han kom på :) :)

Må bare beklage, har vært travelt de siste ukene og jeg har slitt litt med internettet. Men selvfølgelig skal dere så se bildet av settet :) Har også et par ensfarget votter til, men velger nok selbuvottene siden jeg synses de ble så søte :)
Nå er jeg bare spent på om det passer siden de nå har målt et vekstavvik på -18,5% :/

Pantern: Det hadde jo vært spesielt og koselig om gullet deres kom på den datoen :)

Vedlegg

• IMG_20731.jpg
    IMG_20731.jpg
    313,1 KB · Visninger: 40
Back
Topp