Hentesett til sommerbaby?

shannon

Forumet er livet
Oktobermirakler 2013
VIP
Augustlykke 2015
Det er tidlig å tenke på det kanskje, men skal en strikke selv tar det fort litt tid!
Begge jentene har hentesett, og jeg tenker alle barna skal få arve deres eget derfor må jeg jo lage noe til sistemann også. Men om det blir 20-30grader den dagen en skal hjem (det kan jo skje) er det ikke særlig aktuelt å kle baby i ulldress.. Kan jo være 6grader, regn og vind også for all del, men en vet jo aldri?
Jeg liker ikke å strikke med bomull så har ikke lyst til å finne hentesett i bomull heller :P
Har dere noen lure tanker/ideer?

Jeg har tenkt på akkurat det samme selv, - bortsett fra at det sikkert blir mamma som strikker hentesett :p Hun tenkte å strikke ett i tynn ull og ett i bambus (og silke), alt etter hva jeg ønsket :)
Hva tror du om den type garn? :)

Jeg kommer til å strikke, men regner med det uansett kommer til å bli for stort, så da passer det sikkert fint utover høsten:) gutten vår svømte i hentesettet sitt, så brukte bare lua, jakken og sokkene da vi dro hjem. Men fikk brukt hele settet mye da han ble litt større:)

Jeg har tenkt på akkurat det samme selv, - bortsett fra at det sikkert blir mamma som strikker hentesett :p Hun tenkte å strikke ett i tynn ull og ett i bambus (og silke), alt etter hva jeg ønsket :)
Hva tror du om den type garn? :)
Jeg har ingen erfaring med den typen garn, men det snakkes jo veldig positivt om bambus :) Skal være supermykt :)

Jeg kommer til å strikke, men regner med det uansett kommer til å bli for stort, så da passer det sikkert fint utover høsten:) gutten vår svømte i hentesettet sitt, så brukte bare lua, jakken og sokkene da vi dro hjem. Men fikk brukt hele settet mye da han ble litt større:)
Haha det er sant, de drukner jo i klærne nesten :P Men veldig kjekt at en rekker å bruke det mer enn to ganger før det blir for smått da :)

tenkt på det samme selv, svigermor strikket til snuppa og vil strikke denne gangen også. litt usikker på hva jeg skal ha! snuppa passet hentesettet sitt til hun ble 3 mnd så får jo brukt det uansett når det blir kjøligere. kan jo be svigermor strikke også kjøpe et litt mer sommerlig tilfelle det blir godt og varmt:)

Tror også jeg skal strikke, men er bare vant til å strikke i varmt garn. Bambus høres jo veldig deilig ut, men hvordan er det å strikke med?

Jeg strikker jakker og luer i tynn merinoull. Tenker ellers å ha body og bukse på dem når vi reiser hjem.

Jeg kommer nok til å strikke et litt tynnere hentesett. Får evt ha ull under eller pakke babyen inn i et varmt teppe dersom det skulle bli veldig kaldt.

Jeg tenker jeg strikker i tynn ull og har body jeg har under, så er det varmt bruker jeg bare sokkene og lua og dropper jakka og sånt, er det kaldt bruker jeg hele :) Så sant det passer :p

Haha det er sant, de drukner jo i klærne nesten :P Men veldig kjekt at en rekker å bruke det mer enn to ganger før det blir for smått da :)
Ja det er sant, er jo en del jobb med strikking på tynne pinner og tynt garn, så var glad for at det ble brukt fram til 6 mnd alder:)

Jeg har ikke noe tips. Tenkte bare jeg kan si at jeg skal bruke strikkesett i bomull. Skal bruke sette som jeg og søskene mine brukte - vi har i rosa og lyseblå =)

Hva med å heller strikke et fint og god pledd til å ha i bilstolen? :) Ser for meg det er lettere å regulere varmen da kanskje???

Har satt mamma i gang med hente sett allerede. Det ble i bomull og er en slags kortbukse/rumper med jakke til. Justerer med body og strømpebukse alt etter hvor varmt/kaldt det er. Regner ikke med at det kan brukes i mer enn 3 mnd så da er det varmt nok med strømpebukse under. Blir det slik som i fjor hadde vi 17 grader ute den 1 november så har jeg ville nok ikke strikket i ull. Ull kan lett gi svetteutslett på de småfødte om de er for varme. Jeg hadde en varm baby sist da og kunne ikke bruke mye varme klær på han i det hele tatt da han svettet seg ut .

Back
Topp