Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ååå, så koselig det blir nok spennende å se det. Jeg håper min mor kan strikke noe! Hun ville iallefall forsøkeJeg husker ikke hvilket jeg valgte[emoji23] Men farmor har strikka det ferdig og skal montere det når de kommer hjem fra Spania i midten av juni[emoji4] Valgte vel en sjøgrønn farge... Spent på å se det når de kommer hjem[emoji1]
Så koselig med tradisjon! Mariusgensere er veldig fine! Skjønne når de er sååå små da, hihiVi har tradisjon for hentesett, og det varierer ut fra årstid osv. Vesla kom i juni 15, og hadde på tynn lue, og strikket Mariusgenser (aldeles bitteliiiiten sådan). Lillebror får også Mariusgenser.
Det var jo nydelig!! Men skjønner om du hadde sett for deg mye blått.. veldig dumt.. hun tenker nok at dere vil bruke det til hentesett også... Men som du sier, det blir jo brukt etterpå også!Farmora har strikka hentesett til oss.
Litt vell lite blått for min del så jeg har bestilt et annet med MYE mere blått fra ei venninne av Mor som også strikker. Tar på det jeg synes er best dagen vi reiser hjem fra sykehuset. Kommer til, og bruke dem begge med tiden. Men jeg ble litt snurt over valget til Svigermor. Hvitt dominerer, og den svake blåfargen på bukse/jakke ser grå ut i real life Fikk det akurat i posten Og jeg kjente jeg ble skuffa.
Glad jeg fikk se noe i en forsmak, og fikk sagt at hun måtte ta mye mere blått på lue, strømper, og blått på knappene i alle fall...
Hun var jo så opptatt av, og få vite hva vi skulle få, for og strikke ut i fra kjønn.
Hadde jeg ikke fått sagt at hun skulle ta i bruk mye mere blått kunne det like greit våre til ei jente Grrr at jeg ikke kan strikke/hekle selv.
Vis vedlegget 249625
Vis vedlegget 249626
Så gøy!Her strikker farmor hentesett til lillegutt, fått sniktittet og det er en nydelig romper [emoji7] Gleder meg til å få den i hus [emoji170]
Her strikker farmor hentesett til lillegutt, fått sniktittet og det er en nydelig romper [emoji7] Gleder meg til å få den i hus [emoji170]
Farmora har strikka hentesett til oss.
Litt vell lite blått for min del så jeg har bestilt et annet med MYE mere blått fra ei venninne av Mor som også strikker. Tar på det jeg synes er best dagen vi reiser hjem fra sykehuset. Kommer til, og bruke dem begge med tiden. Men jeg ble litt snurt over valget til Svigermor. Hvitt dominerer, og den svake blåfargen på bukse/jakke ser grå ut i real life Fikk det akurat i posten Og jeg kjente jeg ble skuffa.
Glad jeg fikk se noe i en forsmak, og fikk sagt at hun måtte ta mye mere blått på lue, strømper, og blått på knappene i alle fall...
Hun var jo så opptatt av, og få vite hva vi skulle få, for og strikke ut i fra kjønn.
Hadde jeg ikke fått sagt at hun skulle ta i bruk mye mere blått kunne det like greit våre til ei jente
Takk for tips det var ikke en dum idetDette var kjempesøtt. Ha på en blå body under og jakken litt åpen, pluss blått helseteppe. Da blir det såå fint!♡♡
Skal strikke et selv, og da tror jeg at jeg har landet på buksa fra Ulrik og Ulrikke-hentesettet til Dale og jakken fra Theo og Thea-hentesettet. Syns jakken derfra ser litt svalere ut mtp at det er hullmønster, pluss at jeg slipper å sy.
Gratis oppskrift på begge de hentesettene her, pluss et par andre.
Det er Ulrik-romeren jeg har strikket
Den er kjempefin! Falt med en gang. Hadde egentlig tenkt å strikke minsten-settet (klompelompe) til hentesett, men blir dette. Har begynt på minsten-buksa (med en vri), men den blir en smule for stor til hentesett gitt. Og når jeg da surfa litt rundt etter babystrikk og så denne, da gjorde det ikke noe at jeg bomma med størrelsen (strikket i et annet garn og jeg driver ikke med prøvelapper *kremt*).
Jeg liker at den er litt mer shorts enn truse, på et vis. Kjempefin!! Jeg sliter litt med så tynne pinner, men det blir så fint!!
Jeg har også tenkt på minstensettet, har strikket skjerfet til nå, men det settet blir mer til høsten tenker jeg.
Og prøvelapper? Ikke jeg heller!!