Dale garn sitt hefte Fin retro til baby og småbarn. Tror oppskriften ligger ute gratis her:
http://dalegarn.no/katalog/dg359-fin-retro-til-baby-smabarn/
Tusen takk!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Dale garn sitt hefte Fin retro til baby og småbarn. Tror oppskriften ligger ute gratis her:
http://dalegarn.no/katalog/dg359-fin-retro-til-baby-smabarn/
Rikke er mitt jentenavn får kalle neste katt eller hund det, siden jeg aldri får jenteHaha, ja søren. Nesten så jeg vurderer Ulrikke nå btw, har vært av og på det navnet bestandig, men det er jo veldig fint.
Jeg lærte meg å strikke nå nettopp. Begynte med ett babyteppe hvor jeg bare strikte rett. Kjøpte tykt garn og tjukke pinner. Plutselig gikk det unna, og jeg klarte etter dette å skjønne hvordan jeg skulle stelle vrangt, vridd osv hadde ALDRI trodd jeg skulle lære å strikke!!Åååh, tror jeg må bare sette i gang å lære meg å strikke. Hadde vært så koselig å gi lille tulla hjemmestrikka hentesettet sitt i gave når hun blir eldre.
(jeg får mitt tilsendt nå i forbindelse med min graviditet, var noe min farmor lagde til meg)
Masse fin inspirasjon i denne tråden <3
Vil bare skyte inn min erfaring, som er litt annerledes enn din Jeg også begynte med babyteppe forrige graviditet,med tjukke pinner. Syns det var så vanskelig og klønete med tykke pinner og selv om det går fortere pga store masker gikk det sakte å strikke hver maske syns jeg. I tillegg var babyteppet så stort så det tok jo så lang tid å bli ferdig [emoji51] så jeg mistet helt motivasjonen.. Så prøvde jeg meg på en liten lue på pinne nr 3 og fikk en helt annen opplevelse! Det gikk fort å strikke, ble liksom så elegant når det var så små masker og ble fort ferdig. Så for min del var (og er) tykke pinner noe av det vanskeligste og verste jeg strikker med [emoji28] Tenkte bare å dele min erfaring så man ikke mister helt motivasjonen om store pinner ikke funkerJeg lærte meg å strikke nå nettopp. Begynte med ett babyteppe hvor jeg bare strikte rett. Kjøpte tykt garn og tjukke pinner. Plutselig gikk det unna, og jeg klarte etter dette å skjønne hvordan jeg skulle stelle vrangt, vridd osv hadde ALDRI trodd jeg skulle lære å strikke!!
Det tok laaaang tid ja, men fikk strikkingen så godt inn i fingrene av det. Har også strikt lue nå og det var såååå mye gøyere!Vil bare skyte inn min erfaring, som er litt annerledes enn din Jeg også begynte med babyteppe forrige graviditet,med tjukke pinner. Syns det var så vanskelig og klønete med tykke pinner og selv om det går fortere pga store masker gikk det sakte å strikke hver maske syns jeg. I tillegg var babyteppet så stort så det tok jo så lang tid å bli ferdig [emoji51] så jeg mistet helt motivasjonen.. Så prøvde jeg meg på en liten lue på pinne nr 3 og fikk en helt annen opplevelse! Det gikk fort å strikke, ble liksom så elegant når det var så små masker og ble fort ferdig. Så for min del var (og er) tykke pinner noe av det vanskeligste og verste jeg strikker med [emoji28] Tenkte bare å dele min erfaring så man ikke mister helt motivasjonen om store pinner ikke funker
Jeg er nok litt for utålmodig [emoji85]Det tok laaaang tid ja, men fikk strikkingen så godt inn i fingrene av det. Har også strikt lue nå og det var såååå mye gøyere!
Tusen takk for inspirasjon folkens!! [emoji173] [emoji173]
Nå har jeg handlet garn til to rompere med luer så får jeg se om jeg får det til selv
Vis vedlegget 247291
Den deren kjappstrikka tenkte jegSå gøy Hvilke romper skal du strikke?
Ååååh så herlig ❤ ❤ ❤Svigermor skal strikke hentesette til prinsessa vår siden jeg ikke helt turte prøve meg på det jeg falt pladask for ( nybegynner på strikkefronten og spesielt nybegynner med å lese og forstå oppskrifter)
Vis vedlegget 247547
Denne strikker mamma for meg. Den er så fin!Jeg har nettopp strikket denne, men det er str 3 mnd så blir nok for stort for å ha på hjem fra sykehuset. Er hun som storebroren sin blir hun ikke kjempestor. Men siden det er midt på sommeren tenkte jeg kanskje å strikke noe ala denne i nyfødt-størrelse og så ha en body under, strømpebukse og lue til [emoji173]️
Det settet tittet jeg på også, er super fint [emoji7] Har fått ei venninne til å strikke, og endte opp med lue, jakke, noe som ser ut som shorts og et par sokker, ikke et komplett sett, men blir bra sammen [emoji4]Svigermor skal strikke hentesette til prinsessa vår siden jeg ikke helt turte prøve meg på det jeg falt pladask for ( nybegynner på strikkefronten og spesielt nybegynner med å lese og forstå oppskrifter)
Vis vedlegget 247547
Det blir hentesett i klompelompe (David), og jeg er sånn i tvil om str. Skal jeg ta 0-1 mnd, eller 1-3 slik at de kan bruke det lenger? Om jeg går til ks-dato så regner jeg med at de blir ca 3 kg. Max 3.5.
Noen som vet??