Hentesett! <3

Det er nøstebarn. Du kan kjøpe oppskriften for 30 kr på nett, men du må kjøpe garn også, såvidt jeg vet. Det holder med et nøste med 2-tråds merino til hele settet. Moren min som strikket til meg. Hun sa at garnet ikke var sånn veldig godt å strikke med, men det er jo et lite sett så går ganske fort.

Jeg elsker garnet fra Nøstebarn, synes det er supert å strikke med:-) Det er ubehandlet ull, inneholder naturlig lanolin, som gjør at klærne trenger å vaskes sjeldnere. Jeg strikker masse med det:-) Etter vask blir det super mykt, og det skal strikkes luftig (ikke sånn tett som babyull skal strikkes, noe jeg ikke liker så godt). Settet er kjempefint.

Jeg elsker garnet fra Nøstebarn, synes det er supert å strikke med:-) Det er ubehandlet ull, inneholder naturlig lanolin, som gjør at klærne trenger å vaskes sjeldnere. Jeg strikker masse med det:-) Etter vask blir det super mykt, og det skal strikkes luftig (ikke sånn tett som babyull skal strikkes, noe jeg ikke liker så godt). Settet er kjempefint.

Tror moren min strikker ganske tett, så kan nok være derfor. Hun synes det røyk lett. Det er jo som du sier, ubehandlet ull, så ikke så slitesterkt som superwash. Men desto lunere og varmere da :) Kommer til å vaske settet før bruk og ha litt ullmykner i for å mykne det opp litt.

Tror moren min strikker ganske tett, så kan nok være derfor. Hun synes det røyk lett. Det er jo som du sier, ubehandlet ull, så ikke så slitesterkt som superwash. Men desto lunere og varmere da :) Kommer til å vaske settet før bruk og ha litt ullmykner i for å mykne det opp litt.

Ja, det er nok helt riktig det du sier der:-) Kommer an på hva man er vant med også. Mamma strikker stort sett bare i babyull til babyer, mens jeg synes klærne blir veldig tettstrikket og lite elastiske. Mulig jeg bør gå opp i pinnestørrelse når jeg strikker i babyull.. Jeg har forresten aldri opplevd at Nøstebarn-garnet ryker. Men det er viktig å ikke nøste det for stramt opp da, for da ryker det lettere.

Back
Topp