hendelse i bgh....

mirakelimage

Glad i forumet
okey.. jenter jeg trenger litt råd...jeg hentet adrian i sted fra bhg, de er ute så jeg går inn og henter litt ting og går ut for å finne han, han er lengst borte og leker oppe på et auditorium kan man si.. han ser meg ikke og jeg syns det er litt gøy å se på han leke med de andre så jeg går bare rolig mot han. Nå er det en litt større gutt,som er veldig intens og som hver gang vi henter skal enten kysse og klemme på oss foreldrene eller hente adrian.. denne gutten kommer i mot meg og sier adrian vil ikke hjem, og snur og går mot adrian, adrian har ikke sett meg eller denne gutten men snur seg og begynner å klatre nedover, disse trinnene er ganske høye... gutten klatrer opp å når igjen adrian ca halveis,tar tak i han og kaster han nedover så han smeller i asfalten med hode først og ruller rundt, og jeg rekker meg ikke frem i tide, men jeg roper navnet på denne gutten lettere hysteriskt... adrian puster ikke først men jeg blåser på han så han trekker pusten, og han hylskriker, litt forslått men mest livredd.. han så jo ingenting før han plutselig lander på hodet.... 

det kommer en ansatt bort etterhvert og hun tar seg av den andre og jeg sier han kastet han ned, og da begynner gutten å gråte.. hun ansatte trøster han, og enser ikke min sønn... jeg setter meg litt ned og sjekker adrian og konstanterer at han er i ok form men ble redd, og sier unnskyld for at jeg skremte gutten men jeg ble redd selv, den ansatte ser ikke på meg men fortsetter å trøste gutten, og sier at adrian er stor nok til å gå selv.. jeg bare tar med meg adrian og går, og hormonell som jeg er griner jeg litt. Tenk om jeg ikke hadde vært der??? det var ingen voksne der... Burde jeg gjort noe andelesdes? har litt vondt av denne gutten men han er veeldig utagerende og skal alltid gjøre slike ting,. jeg mener de burde passe på han rundt de mindre... hva hadde dere gjort???

Syntes det var sløvt av de ansatte å ikke ense deg og gutten din. De skal faktisk ha trening i slike situasjoner!
Det var jo riktig av henne å prøve å roe ned den andre gutten også, men ikke på bekostning av sønnen din og deg. Han burde jo heller ikke bare fått trøst, men en rolig og ordentlig samtale, hvor han burde sagt unnskyld til sønnen din.

Hvis denne gutten er så vanskelig og en "fare" for de andre barna burde han ha mere tilsyn, evt en voksen som fotfulger han.

Hadde dette vært meg, vil jeg nok gjort som deg, bare gått tilslutt.
Men da hadde jeg troppet opp i barnehagen i morgen og snakket med ped.leder på avdelingen, fortalt hva som hentet i går når jeg hentet og forklart hva jeg som foreldre følte, forhold til sikkerhet om barnet mitt og forhold til dette andre barnet og den ansattes reaksjon.
Hadde ikke kreved unnskyldning fra denne ansatte, men hadde jammen meg hatt store forventinger til det!!

Vil også legge til at det virker jo som om dette fallet var ganske hardt og kraftig, han ble dratt ned fra et lekeapperat slik jeg forstår?
Hadde det vært et lite dytt på bakken over en leke eller slikt, så hadde jeg ikke lagd noe særlig oppstyr.
Men hodet og asfalt og fall, det tuller man ikke med! Håper sønnen din ikke har fått hjernrystelse!

Lykke tiL!
Du gjorde hvertfall ingen ting feil...

Hadde forlangt møte med styrer, denne ansatte og meg selv. Sånne ting SKAL IKKE skje! Og jeg hadde forlangt en meget god grunn til hvorfor den ansatte mente sånn oppførsel var greit. 

har tenkt litt på det å si det i morra, men er så usikker siden jeg er gravid og ganske hormonell...

Skjønner at det er vanskelig for deg å ta opp dette, men dette må styrer få beskjed om og snakke med de ansatte om .De må få vite hva som skjedde.. Hva med å skrive det ned og levere et brev til styrer i morgen, og be henne lese det og ringe deg tilbake.. Du forklarer jo det hele veldig bra her.. Håper gutten din har det fint nå og ikke fikk hjernerystelse av det hele.. Klem til deg! :)

det var ganske så stygt fall ja.. han ble jo løftet opp og kastet ned ca 1,5 meter.. så jeg vil nok snakke med ledern i morra, jeg vil jo ikke straffe den andre gutten men jeg syns ikke jeg fikk rett reaksjon av den ansatte, hun mente at adrian ble mest skremt, men det spiller ingen rolle, hva om han hadde fått hjernerystelse?  jeg kommer til og følge med han men han virker klar og fin nå.. bare litt rolig

Labambie skrev:
Hadde forlangt møte med styrer, denne ansatte og meg selv. Sånne ting SKAL IKKE skje! Og jeg hadde forlangt en meget god grunn til hvorfor den ansatte mente sånn oppførsel var greit. 

Enig!

Labambie skrev:

Hell yeah!

Labambie skrev:

Signerer den!

Altså man kan ikke til enhver tid klare å følge med på ALLE barna, og i tillegg klare å fange opp slike ting før de skjer..

Når det er sagt, så kunne de håndtert dette bedre.. Ta det opp med bhg i morgen, gjør som noen sier her; skriv et brev om du føler det er lettest..

God bedring til gutten din!

Jeg hadde antagelig eksplodert der og da, og skjelt ut den ansatte etter noter, for jeg blir sint når jeg blir redd, og jeg hadde blitt redd...

Så ville jeg snakket med styrer, krevd at den ansatte skulle få unnskylde seg, og skjerpe seg til en annen gang. Kunne til og med funnet på å levere inn skriftlig klage på den ansatte.

Og hvis den andre ungen alltid er utagerende og ute av kontroll på den måten, så hadde jeg vurdert å bytte barnehage...

Jeg tenker at det sikkert var en stressende sitvasjon for den ansatte også og at dere begge burde sette dere ned og snakke ut om det som skjedde. 
Barnehagen har ett ansvar ovenfor den gutten som gjorde noe galt, og det kan være 100 forskjellige grunner til at han trengte en form for trøst på grunn av det som hadde skjedd, og hva som skjedde etter han hadde roet seg ned vet vi heller ingenting om.
Og hun trøstet nok ikke din gutt fordi det gjorde du allerede....
Kommenteren om at gutten din er stor nok til å gå selv skjønte jeg ikke helt, hvor kom den inn??

valkyrien skrev:
Jeg hadde antagelig eksplodert der og da, og skjelt ut den ansatte etter noter, for jeg blir sint når jeg blir redd, og jeg hadde blitt redd...

Så ville jeg snakket med styrer, krevd at den ansatte skulle få unnskylde seg, og skjerpe seg til en annen gang. Kunne til og med funnet på å levere inn skriftlig klage på den ansatte.

Og hvis den andre ungen alltid er utagerende og ute av kontroll på den måten, så hadde jeg vurdert å bytte barnehage...

Enig! For en fæl hendelse :(

Rekekreke skrev:
Jeg tenker at det sikkert var en stressende sitvasjon for den ansatte også og at dere begge burde sette dere ned og snakke ut om det som skjedde. 
Barnehagen har ett ansvar ovenfor den gutten som gjorde noe galt, og det kan være 100 forskjellige grunner til at han trengte en form for trøst på grunn av det som hadde skjedd, og hva som skjedde etter han hadde roet seg ned vet vi heller ingenting om.
Og hun trøstet nok ikke din gutt fordi det gjorde du allerede....
Kommenteren om at gutten din er stor nok til å gå selv skjønte jeg ikke helt, hvor kom den inn??

hun sa det til gutten, at han skulle la min gutt gå selv,... men dette var ikke at han skulle løfte han, han kastet han jo... men jeg skal snakke med styrer i morra.. jeg vet at min gutt og denne gutten er veldig gode venner men han er veldig voldsom... dette har både jeg og mannen reagert på..men vi får se hva de sier i morra.

valkyrien skrev:
Har du pratet med de?

Happygirl84 skrev:
Altså man kan ikke til enhver tid klare å følge med på ALLE barna, og i tillegg klare å fange opp slike ting før de skjer..

Når det er sagt, så kunne de håndtert dette bedre.. Ta det opp med bhg i morgen, gjør som noen sier her; skriv et brev om du føler det er lettest..

God bedring til gutten din!

der unga mine går så er det altid en voksen som følger med på de tingene de kan klatre på som sklia og klatrestativet årsaken er at det at barn kan faktisk skade seg ved å falle og da er det jo viktig at en voksen kan gå inn med en gang hvis dette skulle skje

hvordan var de ansatte plassert rundt på uteområdet? beveger de seg rundt slik at de har oversikt over hele området? borsett fra små stunder innimellom da for det er jo fysisk umulig å se på alle barn hvert sekund. Men tror du de ville sett Adrian på bakken innen max 2 minutter liksom om du ikke var der? Hvis ikke ville jeg bedt de få bedre rutiner for at de pga sikkerhet klarer å ha oversikt over hele området. altså ikke til å forhindre alt fordi det er fysisk umulig (du rakk jo heller ikke frem), men som deg at de kan løpe bort å sjekke tilstanden dersom noe går galt.

dersom du har lagt merke til denne gutten spesielt som fysisk farlig for de andre barna ville jeg tatt det opp med personalet. jeg ville gitt de en uke og så spurt om de hadde satt igang noen ekstra tiltak (ikke hvilke pga taushetsplikt, men AT de gjør NOE, om det så bare er å ha snakke med de andre voksne slik at de er klar over problemet). Jeg ville også spurt om foreldrene til den andre gutten blir informert om at han rev ned adrian og lignende hendelser. bhg informerer jo ikke foreldrene for hver minste lille krangel eller dytt, men sånne alvorlige ting bør foreldrene informeres om.

Jeg synes også den voksne taklet situasjonen dårlig. Istedenfor å trøste gutten ville jeg tatt han med bort til Adrian og vist han hva som skjedde med han og fortalt at det var både farlig og vondt for Adrian. Kanskje hun ble litt flau fordi du måtte orden opp og hun ikke fikk det med seg? Jeg ville også forklart gutten at du som mamma ble sint fordi du ble så redd for at Adrian hadde skadet seg. Man kan være litt stresset og bli litt satt ut som bhg-ansatt. Men jeg håper hvertfall hun spør dagen etter hvordan formen er og snakker litt med deg når hun har fått summet seg litt.

mirakelimage skrev:
har tenkt litt på det å si det i morra, men er så usikker siden jeg er gravid og ganske hormonell...

ikke tenk på det! det er mange som står å hylgriner inne på styrers kontor etter episoder enten de er gravide eller ikke. som forelder reagerer man når man opplever noe vondt med barnet sitt.

Back
Topp