Hemorider?

Junie

Glad i forumet
Forferdelig tema å ta opp men lurer veldig og håper noen har råd...

Etter første fødsel fikk jeg noe jeg tror er en stk hemoride. Den var øn etter fødsel men ikke plagsom. I etterkant var jeg usikker på om det var hemoride eller hudfold etter sying-da den aldri har blødd eller vært plagsom.

Nå er jeg ekstremt hoven nedentil og idag oppdaget jeg to.... Så må vel være hemorider? Fremdeles ikke plagsom eller vond, bare ekkelt med hudfolder det bak... Antar det kan bli verre etter fødsel, men hva gjør man? Krem? Hjelp! Håper bare dette forsvinner etter fødsel. :/

Du kan bruke scheriproct rectalsalve.

Når du dusjer så kan du forsøke å dytte dem inn tilbake i hullet liksom, slik at du ikke merker så mye til de i hverdagen.

Jeg ville brukt Ac3 comfort salve jeg! Eneste kremen som fungerer spør du meg! Sheriproct kan du få billig av meg! Gjorde ting bare vondt værre! Pass på å hold avføring myk!!!!!!! Ellers blusser det opp igjen!

Jeg synes scheriproct har hjulpet. Ac3 salve hjalp kun mot kløe, men gjorde ikke hemoroiden mindre. Akupunktur hjelper også, samt å drikke mye vann for å holde avføringen myk :)

I forhold til kremer så må man nok bare prøve seg frem for å finne ut hvilken som funker best for seg. :)

Myk avføring er alfa omega. Unngå å sitte lenge på do. Unngå å sitte for mye generelt. Bedre å ligge ;)

Salver fjerner symptomer, ikke årsaken. Bruk det i begynnelsen for å roe ned hemoroiden(e) litt, men deretter er det myk avføring som er tingen :)

Ja, jobber med saken men er hard i magen hele tiden. Spiser kiwi, sviske, pære (leste det skulle funke), hjemmebakt med linfrø. Andre tips vedr mat? Likevel hard. DET ser jeg frem til etter fødsel-normal mage!!!!

Kjøper begge kremene! Takk for tips!!

Ja, jobber med saken men er hard i magen hele tiden. Spiser kiwi, sviske, pære (leste det skulle funke), hjemmebakt med linfrø. Andre tips vedr mat? Likevel hard. DET ser jeg frem til etter fødsel-normal mage!!!!

Visst du øker inntaket fiber så MÅ du øke inntaket vann også! Drikk myyye vann, ellers virker all fiberen mot sin hensikt! :)

Har ingen flere tips ang mat egentlig, men tenkte bare jeg skulle skrive at linfrø har mottsatt effekt hvis man ikke drikker mye vann i tillegg :) Så drikk masse! Også er det jo bra å bevege seg litt hvis man klarer, så hjelper man tarmene til å få fart på seg.

Den der scheriproct står at kun skal brukes hvis fordelene for mor overveier risikoen for barnet. Gå inn på felleskatalogen.no :-)

Visst du øker inntaket fiber så MÅ du øke inntaket vann også! Drikk myyye vann, ellers virker all fiberen mot sin hensikt! :)
Ahaaaa! Det forklarer mye... Sliter med å drikke nok pga så sinnsykt hyppige do besøk eller trangt for blæra..? Skal ikke være lett???

Har ingen flere tips ang mat egentlig, men tenkte bare jeg skulle skrive at linfrø har mottsatt effekt hvis man ikke drikker mye vann i tillegg :) Så drikk masse! Også er det jo bra å bevege seg litt hvis man klarer, så hjelper man tarmene til å få fart på seg.
Som sagt sliter jeg litt m vanninntaket. Men må få opp det ja! Tja, bevegelse... Skrev akkurat til ei venninne at trening har gradvis blitt degradert til trim og nå siste ukene tusle tur i laaaavt tempo. Men prøver en liten tur hver dag, bedre enn ingenting? Blæ! Igjen, takk for råd.

Ahaaaa! Det forklarer mye... Sliter med å drikke nok pga så sinnsykt hyppige do besøk eller trangt for blæra..? Skal ikke være lett???

Huff, nei skal ikke det.. Men da kan det fort hende du har gjort vondt verre for deg selv ja :/ Du får tenke på det resten av tiden i vertfall - så slipper du at problemet blir verre :)

Alcos kan man bruke under graviditeten, men ikke scheriproct. Alcos er mildere, men man kan bytte til sterkere etter fødselen. Sjekk med de på apoteket/fastlegen

Som sagt sliter jeg litt m vanninntaket. Men må få opp det ja! Tja, bevegelse... Skrev akkurat til ei venninne at trening har gradvis blitt degradert til trim og nå siste ukene tusle tur i laaaavt tempo. Men prøver en liten tur hver dag, bedre enn ingenting? Blæ! Igjen, takk for råd.

Ja, en tur hver dag er kjempebra for tarmene!! :)

En rolig tur hver dag er supert, ikke så mye som skal til av bevegelse før det er hjelp i det :) Vi er jo høygravide, er nok ikke mange som er på joggetur for tida vil jeg tro :p

En rolig tur hver dag er supert, ikke så mye som skal til av bevegelse før det er hjelp i det :) Vi er jo høygravide, er nok ikke mange som er på joggetur for tida vil jeg tro :p
Nei, all bevegelse er vel bra. Og få høygravide som jogger. Bare ett lite hjertesukk-synes den siste tiden er dryyyg-alt gjør vondt, til og med å ligge på sofaen!

Du kan også kjøpe durphalec og drikke litt hver dag.. Dette bidrar til å gjøre avføring myk! Men da må du også huske å drikke mye vann for ellers må du fise hele tiden :o
Hehe! Og den kan man ta mens man er gravid?

Back
Topp