Hemmelig bryllup

Peachykeen

Elsker forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Vi har tenkt å gifte oss på tinghuset og avsløre det i julekortene. Noen som har noen gode ideer til hvordan vi kan gjøre det? Eller andre måter?

Vi hadde "hemmelig" bryllup på tinghuset. Nærmeste familie viste det og var med. Våre mødre var forlovere. Vi skiftet status til gift på facebook samme kvelden som vi gifta oss. Vi fikk i grunn ganske mange reaksjoner. Hadde selskap 3 mnd etter at vi gifta oss.

ImageUploadedByBV Forum1445718690.875870.jpg

Tusen takk :)

Hadde sett for meg noe sånt, men med bilde av oss og barna fra dagen. Men hadde egentlig lyst til å ta et eller flere bilder det det ikke var så opplagt, at folk må tenke litt på hva vi mener med julekortet. Vi har tenkt til å ha fest på nyåret.

Vi hadde "hemmelig" bryllup på tinghuset. Nærmeste familie viste det og var med. Våre mødre var forlovere. Vi skiftet status til gift på facebook samme kvelden som vi gifta oss. Vi fikk i grunn ganske mange reaksjoner. Hadde selskap 3 mnd etter at vi gifta oss.

Hadde du kjole og blomster? :)
Var det noen som ble skuffet?

Hadde min mor levd hadde jeg kanskje tenkt litt annerledes på det, så jeg ser den.

Svigermor kommer nok kanskje til å bli litt skuffet ja.
Synd å høre om din mor. Jeg tenker også på hvor skuffet jeg ville blitt om mine barn hadde gjort det uten å si i fra. Ville nok sagt det til hans mor og heller latt det være hemmelig for resten og sendt ut noe kult til de andre. Dette er jo deres valg, så svigermor kan jo ikke si noe på det, men da vet hun det hvertfall og kan føle seg litt forskjellsbehandlet fra resten av gjengen. Hun er jo tross alt en mor.

Vi giftet oss på tinghuset i august, ingen visste det for februar året etter.
Hadde ikke og skal ikke ha fest, og ønsket ikke å ha noe oppstyr rundt det i grunn.

Vi skiftet bare status på Facebook, men hva med å skrive noe i julekortene om festen? Eller skal dere kanskje sende til fler enn dere inviterer?:)

Hadde du kjole og blomster? :)
Var det noen som ble skuffet?
Hadde en hvit kjole og blomster. Og mamma betalte for fotograf så vi fikk bilder fra dagen. Ja noen ble skuffa men mest overrasket skuffa. Vi bestemte oss for datoen 4 uker før også så vi fikk overrasker de som skulle komme også. Hehe. Ikke hver dag man ringer mammaen sin og spør om hu kan være forlover om 4 uker. Svigermor holdt på å dette ut av stolen. Hehe. Var veldig gøy. De fleste gratulerte oss og kom med gaver dagen etter osv. Men nå har vi ikke offentliggjort at jeg er gravid med nr 2 heller da. Så blir morsomt når han kommer i januar. Jeg synes sånne ting er morsomt og at det går ann å overraske folk uten at det blir noe tull av det.

Mamma giftet seg forresten to ganger uten at noen viste det. Det var kun mormor og veninna til mamma som viste det siden man må ha forlovere. Jeg ble sur. Men det er fordi jeg var stor nok til å bli sur for å ikke kunne være brudepike.

Jeg skjønner dere, jeg kunne tenkt meg å gjøre det på samme måte. Noen hadde nok blitt skuffet men det kan jeg ikke ta hensyn til når jeg ikke ønsker oppstuss rundt det .Hadde datteren min giftet seg hemmelig hadde det vært superfint for henne. Eneste jeg hadde reagert på var om de hadde bryllupsfest med alle andre og jeg da ikke hadde blitt invitert.

Dere kan jo lage vanlig julekort og ta bilde av dere selv i fin hvit kjole og dress og kanskje en bilde av hendene deres med ringer på?

Foreldrene til eksem min giftet seg når de studerte i USA, rundt 20 år senere fant de siste i slekta ut av de var gift :P de hadde ikke sagt det til noen, men når folk spurte svarte de jo ærlig :) hadde to tilfeldige punkere som forlover og vitne :) ingen ble skuffet der, da det var veldig dem :) de er ikke superalternative eller noe slikt, bare ville dele studentleilighet og da måtte man være gift. De visste at de skulle være sammen resten av livet, så hvorfor ikke :P
Har ikke noen supre tips! Men å annonsere det på julekortet er jo veldig morsom :)

Dynes ikke noe om hemmelige bryllup, med mindre det er en veldig god grunn for det.
Rett og slett dårlig gjort ovenfor familien etter min mening. Har opplevd det med ei i familien min, og ho mista kontakt med mange etterhvert, for det var mange som rett og slett ble så såret over det, spesielt de eldre i familien.

Dynes ikke noe om hemmelige bryllup, med mindre det er en veldig god grunn for det.
Rett og slett dårlig gjort ovenfor familien etter min mening. Har opplevd det med ei i familien min, og ho mista kontakt med mange etterhvert, for det var mange som rett og slett ble så såret over det, spesielt de eldre i familien.

Jeg kan ikke skjønne hvordan inngåelse av en juridisk avtale mellom to mennesker skal kunne fornærme noen andre?
Hadde de samme blitt fornærmet om de det gjelder skrev en samboerkontrakt og, tro? :-)

Det var spesielt. Man gifter seg for egen del, ikke andres behov for festligheter og deltagelse. Vi giftet oss i hemmelighet, det vil si at vi inkluderte aller nærmeste familie. Hadde noen kuttet kontakten med oss pga det, vær så god.. ;)

Vi gjorde det hemmelige i karibien. Bare foreldrene våre visste om det, og noen få nære venner. La ut bilde på Facebook på kvelden. Det var vår drøm å gifte oss der, og jeg ville ikke ha fest. Mange som ble overrasket.

Vi skal gjøre det på en måte-hemmelig neste år vi da :) venter
barn i des/januar og skal døpe henne i april. Da skal vi kombinere dåpen med bryllup uten at noen andre enn våre mødre og forlovere vet om det. Vi ønsker ikke noe stort ut av det, gifter oss heller ikke for gaver osv så det passer oss perfekt .
Selskapet etterpå blir som et vanlig dåpsselskap hvor vi alle drar hjem etter kakene er spist .
:)

Gleder meg:)

Det er jo ingen som har rett til å bli skuffet, man gifter seg for egen del. "Heldigvis" har både mine foreldre og svigers giftet seg hemmelig, så at vi velger det samme kan de ikke si noe på. Søstrene mine står som forlovere på erklæringen, men vi bruker vitner fra ambassaden under vielsen.

Syns ideen med hemmelig bryllup er fint, men tenker det kan være lurt å inkludere din manns mor. Tanta til mannen min gifter seg hemmelig I vår. Da var det kun hun, mannen og deres voksne barn som visste noe. Det syns vi og alle andre var helt fint:) det som ikke var så fint, var at de la de ut på Facebook før de sa noe til mødrene og søsknene sine. Mora til mannen min er hennes eneste søsken, og hun ble kjempelei seg (ikke fordi hun ikke var med I bryllupet, men fordi hun ikke fikk vite det før 500 facebookvenner. Følte seg lite viktig...).

Hmmmm.... Jeg hadde tatt et vanlig julekortbilde med dere og ungene, hvor gifteringene deres er synlige. Og så skrive noe som "God jul og godt nyttår! Noe er nytt på dette bildet, kan du/dere se hva? Julehilsen fra _________"

Gratulerer med bryllup på forskudd! Håper dagen blir akkurat slik dere ønsker dere:):Heartred

Back
Topp