Hematom + blodfortynnende, veldig redd

Har hatt blødninger fra uke 4 til uke 7 tidlig i svangerskap. Var på TUL i uke 7 og ble oppdaget en stor blodansamling i livmor, ca. 7 cm. Han sa at det var stor fare for SA, men ingenting som kunne gjøres. Fikk sykemelding og var rett og slett forferdelig å måtte vente til neste kontroll :sorry: I uke 12 fikk jeg enn veldig kraftig blødning og havnet på sykehus med mistanke for SA. På UL var det liv likevel, men hematom hadde ikke blitt noe mindre. Fikk medisiner til å stoppe blødningen og igjen de kunne ikke gjøre noe mer.
Heldigvis blødninger stoppet av seg selv, på OUL i uke 18 var ingen tegn på blod i livmor, noe som betyr at de hadde absorbert.

Det er veldig skummelt, men som oftest kroppen fikser det av seg selv, og det går bra! :Heartbigred
Nå er jeg i uke 39 og bare venter at min lille kommer til verden :Heartred
Oppløftende lesing! Så stort hematom og kroppen din ordnet opp i det! Jeg fikk høre om i går en medisin som kan stoppe blødning. Kanskje det er ok å bruke når man er litt på vei sånn som du var. Gratulerer som mamma:love7 Takk for at du delte:Heartred
 
Så bra at alt sto bra til i hvert fall! :love7
Og Gyn sa at den mengden blodfortynnende jeg tar er så liten at den ikke er grunnen til blødningen. Det var veldig fint å vite.
 
Og Gyn sa at den mengden blodfortynnende jeg tar er så liten at den ikke er grunnen til blødningen. Det var veldig fint å vite.
Så bra alt så fint ut og at du fikk svar ift medisinene
 
Veldig rart for Gyn kunne ikke se noe blod nå. Det er bare tre dager siden. Jeg så det også, ikke noe blod utenfor fostersekken. Det var en annen Gyn med et annet apparat. Hun fant et hulrom med væske. Det kunne se ut som en fostersekk. Som mulig kan ha vært en identisk tvilling som ble spontanabort 8+4. Hvis dette var hematomet så kan kroppen først absorbere blodet og det blir liggende igjen væske. Hun målte den, den var litt større enn hematomet Gyn fant tirsdag. Så jeg skal tilbake om en uke å se. Men Gyn i dag mente dette var veldig oppløftende. Så jeg er lettet, sitter igjen som et spørsmålstegn og lurer på hva som har skjedd. Jeg så jo blødningen selv på tirsdag. Og i dag kunne jeg se at det ikke var noen blødning.

Dette hørtes ut som det var gode nyheter i alle fall!!
Så utrolig godt ♥️♥️ og supert med videre oppfølging! Satser på at kroppen bare resorberer alt som er, og at resten av svangerskapet går knirkefritt!
 
Back
Topp