Helsikes skjemavelde...

HønseLovisa

Forumet er livet
jentene i juni13
Tenkte å prøve å finne ut av dette foreldrepengestyret siden jeg er over 28 uker på vei (kan vel søke fra 26 uker eller noe?).. Men det eeeer jo så mye å forholde seg til! Og når jeg ikke har lyst til å ha permisjon hele sommeren når jeg har ferien der så må jeg jo fylle ut enda et skjema! Bah...... Og går det an å gå til navkontoret og få hjelp? Fikk beskjed om at sånt fikk man ikke bestilt time til! :P

Det er som jeg skulle skrevet det sjøl... Jeg ringte også til NAV i dag og fikk beskjed om at det er bare å møte opp, går ikke an å bestille time! Så jeg skal prøve meg på NAV-kontoret i morgen :)

Tror jeg skal prøve meg mot slutten av uka.. er sykemeldt til og med i mårra, men mistenker at jeg må prøve å få litt forlenga sykemelding.. blir ikke kvitt denne influensaen, og jeg har jo ikke energi til noen ting :( Kan ikke møte opp på jobb og leke lærer når jeg har mest lyst til å stenge meg selv inn på et kontor og gjemme meg..

Ooo, NAV, holder også på med styret der, syntes det var så fort gjort sist, men no, neei.. :p Var på NAV og fikk skrevet ut papirene sist uke, så til jobben for å se på noen greier angående info på skjema, viser seg no at jeg må tilbake til nav, å så tilbake på jobben igjen, et ork.. Hverfall når man bor som vi gjør, er liksom ikke bare en svipp tur på 10 min til NAV, her må vi kjøre i minst 30 min en vei gjennom elgriket, og jeg er veldig redd for at plutselig en elg skal stå midt på veien i en sving og at jeg ikke har sjanse til og stoppe.. Æsj... Hehe :p Men, måå vell dit på torsdagen en tur fordi, kanskje klarer jeg og lure med meg noen som selskap :)

Tenkte å prøve å finne ut av dette foreldrepengestyret siden jeg er over 28 uker på vei (kan vel søke fra 26 uker eller noe?).. Men det eeeer jo så mye å forholde seg til! Og når jeg ikke har lyst til å ha permisjon hele sommeren når jeg har ferien der så må jeg jo fylle ut enda et skjema! Bah...... Og går det an å gå til navkontoret og få hjelp? Fikk beskjed om at sånt fikk man ikke bestilt time til! :P

Hæ? Da jeg fylte ut sånn skjema sist så var det i samme skjema. "Permisjon fra dato til dato. Skal du ha ferie i permisjonstiden? Ferie fra dato til dato"
Noe sånt.. men det er jo 3 år siden da.

Hæ? Da jeg fylte ut sånn skjema sist så var det i samme skjema. "Permisjon fra dato til dato. Skal du ha ferie i permisjonstiden? Ferie fra dato til dato"
Noe sånt.. men det er jo 3 år siden da.

Jeg fikk beskjed om å fylle ut "den vanlige søknaden" i tillegg til "søknad om utsatt/gradert".. Blæ :)

Ooo, NAV, holder også på med styret der, syntes det var så fort gjort sist, men no, neei.. :p Var på NAV og fikk skrevet ut papirene sist uke, så til jobben for å se på noen greier angående info på skjema, viser seg no at jeg må tilbake til nav, å så tilbake på jobben igjen, et ork.. Hverfall når man bor som vi gjør, er liksom ikke bare en svipp tur på 10 min til NAV, her må vi kjøre i minst 30 min en vei gjennom elgriket, og jeg er veldig redd for at plutselig en elg skal stå midt på veien i en sving og at jeg ikke har sjanse til og stoppe.. Æsj... Hehe :p Men, måå vell dit på torsdagen en tur fordi, kanskje klarer jeg og lure med meg noen som selskap :)

Samme her! Naboer? :P Jeg blir med i såfall :P

Jeg fikk beskjed om at man kun har 21 dager med ferie når man er i permisjon! (har nettopp snakket med de...)
Umulig å få kabalen til å gå opp... :(

Jeg fikk beskjed om at man kun har 21 dager med ferie når man er i permisjon! (har nettopp snakket med de...)

21 dager? tre uker? Aaaaaaaaggh!!! Jeg vil ha sommerferien min! :P *bortskjemt lærer* Men om jeg skaffer papirer på hvilke uker som er ferie og hvilke uker som er avspasering så må jeg vel kunne få alle ferieukene mine ihvertfall?

Nå har jeg ringt og bestilt skjemaene i posten, så slipper jeg å tenke så mye på akkurat den biten ihvertfall. Blir nok noen telefoner til nav når jeg har fått skjemaene og skal fylle dem ut, men de får søren meg bare hjelpe meg.. :P

Med gutt nr 1 så pina jeg meg i mellom hele papir mølla!! Så med nr 2 skulle jeg være føre var og få hjelp på nav og det fikk jeg :) Men da dagen kom med innvilget foreldrepenger fikk jeg for hundre prosent enda jeg hadde utdypet at jeg villa ha 80 prosent :) Men det ordna seg da....

What?? Dårlig gjort! Og jeg som hadde regna med min og hans ferie i tillegg til permisjonen.. da skulle det jo gå opp..
Men er det annerledes om man overfører ferien og tar den etter permisjon? Det gjorde jeg sist nemlig.

What?? Dårlig gjort! Og jeg som hadde regna med min og hans ferie i tillegg til permisjonen.. da skulle det jo gå opp..
Men er det annerledes om man overfører ferien og tar den etter permisjon? Det gjorde jeg sist nemlig.
?????? Slenger med på denne og sier whaaaaat? Jeg har også fått kabalen til å gå opp pga ferie ( pluss litt ekstra med permisjon uten lønn, siden jeg vil gå hjemme litt lengre enn normalt.)

Var hos nav på fredag, fikk med meg skjemaene hjem og skulle fylle ut det jeg kunne, også ringte ei fra nav meg i dag og min mann og jeg har fått time i morgen til det vi ikke finner ut av. f.eks ferie inni dette her.
Rart at flere av dere ikke kan få time ? :/

Var hos nav på fredag, fikk med meg skjemaene hjem og skulle fylle ut det jeg kunne, også ringte ei fra nav meg i dag og min mann og jeg har fått time i morgen til det vi ikke finner ut av. f.eks ferie inni dette her.
Rart at flere av dere ikke kan få time ? :/

høres ut som du har truffet på de rette personene :)

21 dager er uten lørdag/søndag tror jeg. Så det blir jo over fire uker...

Back
Topp