Helsetepper??

Og det blir fortsatt fint?

Klart det blir fint! Hvis du strikker det på skrå, så er det lettere å få kanten jevn. Da må du legge opp 3 masker (pinne nr 5 eller 6) og øke 1 maske i starten av hver pinne til du har brukt opp et nøste. Deretter feller du en maske på hver pinne til du har 3 masker igjen. Fell av og ferdig. Da blir det en dekorativ hullrad i hver side pga økingene/fellingene. Nøstebarn selger vel også sånne hjemmestrikkede tepper i butikkene sine, og du kan helt sikkert finne noe på Epla. Mange muligheter:-)

Med sommerbarn brukte jeg det heeeletiden.
Vinterbarn brukte jeg bare tynne hjemmestrikka ullpledd. ( ikke jeg så strikker desverre)Og tynne fleece pledd;)

Kjøpte inn helseteppe til vinterbarn , men ble kun brukt et par ganger over myggnetting på vogna for å skjerme mot sol når vi gikk på tur.

Jeg har strikket Nøstebarnteppet i naturfarget, med gul og grå strikkekant rundt:) Veldig enkelt å strikke, og luftig og mykt. Jeg synes det var kjedelig å strikke det, og kanten rundt var langdryg! Tror jeg brukte over et år på kanten, men da har jeg samtidig strikket mange andre ting og da.. Men vel verdt det. Kanten trenger man jo ikke, bare et typisk innfall:)
Vis vedlegget 127241

Ellers så har jeg strikket et veldig tykt vinterteppe på store pinner, deilig og varmt. Og nå hekler jeg et sikksakkteppe. Oops, har også heklet et vognteppe tidligere - sånn er det når spiren lar vente på seg!
Vis vedlegget 127242
Åå så flink du er!!!! Er så koselig med hjemmelaga

Det finnes enkle, men flotte heklekanter du kan prøve deg på og. Jeg fant en veldig enkel og fin heklekant på drops sine sider som gikk veldig fort å hekle. :) Skal se om jeg finner link senere i dag, hvis du vil se :)

Her er en meget enkel heklekant, som blir veldig fin. Man kan også gjøre de større og mindre, alt etter hva man vil. Det finnes flere videoer for hvordan man gjør det på garnstudio sine hjelpesider. Jeg heklet en sånn runde på et helt teppe på veldig kort tid, og jeg er ikke veldig dreven ;) http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php?id=34&sort=2&thumbnails=on

Dere som har hatt vinterbarn før - kjøper dere inn helsetepper? Eiller er det ulltepper som gjelder??

I såfall - er det noen av dere strikkere som har ett tips til ett teppe JEG (som ikke kan å strikke) vil klare å lage?
Vi brukte begge deler, alt etter temperatur. Mange ulike tepper er gull den første tiden da de ofte blir fulle av gulp som alt annet. :-P

Vi brukte begge deler, alt etter temperatur. Mange ulike tepper er gull den første tiden da de ofte blir fulle av gulp som alt annet. :-P

Nr 1 var aldri noe gulpebarn, så har lite erfaring med det ;)

Back
Topp