Helsetepper!

Disse to har vi :) Begge er laget med babyull (merinoull). Ett heklet og ett strikket :)

ImageUploadedByBV Forum1437226356.171149.jpg

ImageUploadedByBV Forum1437226365.658943.jpg

Helse teppe kan kjøpes på baby Shop så jeg i går, veldig myke og ikke dyre :) jeg vil kjøpe et hvitt et tror jeg!

Mamma har strikka tepper, dei er gode. Held sjølv på med eit i alpakka garn med mariusmønster. Har i tillegg nokre "vanlige" i bomull. Synast tepper har vore greie å bruke, særlig i starten og soving inne.

Så vi trenger nødvendigvis ikke helsetepper, men tepper av div slag er greit å ha?

Jepp. For varme, til å ligge eller krabbe på, til å henge over en stol og lage skyggen neste sommer... Jeg foretrekker myke tepper i ull til det meste. Helsetepper i bomull har to fordeler: De tåler hard vask og tørketrommel, og de passer for de barna som liker å pakkes inn tett og litt hardt. Det siste gjelder sikkert mye fleece også, hvis du liker det bedre.

Jeg ble skikkelig bitt av lage-teppe selv basillen nå. Googlet masse. og skal være så dristig at jeg vil prøve meg på denne:

http://barevrang.blogspot.no/2012/05/heklet-babyteppe.html?m=1

Har ikke heklet siden kunst og håndverk på ungdomsskolen, så dette blir spennende.

Noen strikke-/hekle guruer som har tips ift garn? Vil ha det lett, varmt, tykt og mykt :D

Pent! Baby-ull tror jeg var et godt tips, det viser maskene godt samtidig som det er elastisk nok til å skjule det hvis du hekler litt ujevnt I begynnelsen. På bildet tror jeg det er brukt bomull, men det er litt vanskeligere å få jevnt. Ligg unna de hårete og pusete garnene, de vil skjule mønsteret. Håper vi får se teppet når det er ferdig!

Disse to har vi :) Begge er laget med babyull (merinoull). Ett heklet og ett strikket :)
Fine! Havskummønsteret nederst har jeg på det ene sofateppet mitt.

Syns de teppene er lite nytte i til mine små. Kjøpte et fleese teppe på babyshop til mellomste da han kom i september. Det teppe var kjempe godt. Litt større enn babyteppene de har på sykehuse. Så passa kjempe godt. Å var ikkje megastort. Det kjøpte jeg til minste jenta og å fikk mye gode tilbake meldinger når vi var på sykehuset at ungene var gode i tempen å så behageligt ut. Tar med minstejenta sitt teppe denne gang og :)

Brukte ullpledd til guttungen sist som ble født i slutten av okt.
Et fra lillelam og 2 hjemmestrikka som var gave.
Det fra lillelam er veldig behagelig og fint om du ikke kan strikke selv

Jepp. For varme, til å ligge eller krabbe på, til å henge over en stol og lage skyggen neste sommer... Jeg foretrekker myke tepper i ull til det meste. Helsetepper i bomull har to fordeler: De tåler hard vask og tørketrommel, og de passer for de barna som liker å pakkes inn tett og litt hardt. Det siste gjelder sikkert mye fleece også, hvis du liker det bedre.

Pent! Baby-ull tror jeg var et godt tips, det viser maskene godt samtidig som det er elastisk nok til å skjule det hvis du hekler litt ujevnt I begynnelsen. På bildet tror jeg det er brukt bomull, men det er litt vanskeligere å få jevnt. Ligg unna de hårete og pusete garnene, de vil skjule mønsteret. Håper vi får se teppet når det er ferdig!

Fine! Havskummønsteret nederst har jeg på det ene sofateppet mitt.

Godt det dekker godt, for her blir det ikke bare ujevnheter på starten :P jeg strever med å forstå alt i den oppskriften, men tror jeg kjører på likevel.

Brukt god tid på prøvelappen for å si det sånn :P godt vi har noen mnd igjen :D skal absolutt legge ut bilde av teppet så fort jeg er ferdig :)

Back
Topp