Helsesøster

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Følger dere alle råd dere får av helsesøster?
Jeg følger mindre og mindre egentlig. Er uenig med flere av mat og søvnrutiner som hun foreslår.
Men det sier jeg ikke til henne, jeg bare nikker og smiler, eller sier jeg skal tenke på det.

Litt dumt lite vits i å gå på oppfølging om rådene føles feil...

Da burde du bytte helsesøster om det er slik at du har ingen tillit til at hun kan det hun snakker om...

Jeg følger mye av det helsesøster sier, men ikke blindt da alle unger er forskjellige. ;) En kjenner jo barnet sitt best, men helsesøster har MYE bra å komme med som regel.

Litt dumt lite vits i å gå på oppfølging om rådene føles feil...
Følger kanskje 10% da, og så får jeg veid og målt og hørt at hun ser sunn og frisk ut:)
Jeg bare synes helsesøster sier så mye rart som ikke passer oss.
Og så lurer jeg på hvor mye dere andre hører på helsesøster.

Hører på det jeg vil høre på :p nå har det ikke vært så mye behov for råd fra hs egentlig..

Nei. Sier klart og tydelig ifra om jeg er uenig og trekker gjerne fram fagartikler og nyere forskning. Det er gjerne hun som ender opp med nikke og smile. Om hun er enig når hun får høre argumentene eller tenker "hun får gjøre det hun mener er riktig" vet jeg ikke :p bryr meg heller ikke. Men synes det er gøy å utfordre fagfolk innenfor feltet sitt :D

Nei det gjør jeg ikke men jeg har sagt hva jeg vil å hvordan jeg vil oppdra frøkna mi og det respekterer hs :p

Følger kanskje 10% da, og så får jeg veid og målt og hørt at hun ser sunn og frisk ut:)
Jeg bare synes helsesøster sier så mye rart som ikke passer oss.
Og så lurer jeg på hvor mye dere andre hører på helsesøster.
Samme har det vært her. Nå bor vi i ny kommune, ny helsesøster. Veldig spent på hvordsn hun er :)

Fikk veldig sjelden råd av hs, de bare snakket og spurte. Eneste rådet jeg husker jeg følgte var anbefalingen om å prøve flaske på natta når eldste var 5 mnd og ville spise hele natta. Det er det beste rådet jeg har fått ;)

Jeg nikker og smiler og sier takk, men jaggu ikke alt jeg har tatt med meg lenger enn ut døra hennes :p Følger en del da, men ifh til legging og mat bl.a. er vi ikke alltid på samme planet :p

Til en viss grad. Helsesøster kan mye om barn, men hun kan ikke mye om mitt barn. Så jeg lytter til det som virker fornuftig og funker på poden, men ikke det som føles feil for meg.
Signerer denne!
Ho har mykje klokt å seie. Men Ikkje alt stemmer heilt med vår situasjon:-)

Nope, neste ikke noe. Hun kommer med så utrolig mye dårlige råd og tips. Hun glemmer litt at gutten min ikke er som snittet og at han ligger på over 97 percentil og derfor trenger mer mat enn snittet feks. Vi har vært hos flere helsesøster på helsestasjonen pga sykdom osv og de andre er ikke noe særlig bedre. Noen forventer mer siden han er så fysisk stor, andre mener han må følge utviklingen akkurat i følge "skjemaet". Jeg fikk beskjed av en om at nei han kunne ikke åle seg fremover, de startet med å åle seg bakover.

Veldig fornøyd med hs, har hatt mye ekstra oppfølging pga spisevansker og konsentrasjonsproblemer hos vesla. Føler at våre bekymringer har blitt tatt på alvor og fulgt opp både hos hs og videre til ppt senere :)

Nei. Sier klart og tydelig ifra om jeg er uenig og trekker gjerne fram fagartikler og nyere forskning. Det er gjerne hun som ender opp med nikke og smile. Om hun er enig når hun får høre argumentene eller tenker "hun får gjøre det hun mener er riktig" vet jeg ikke :p bryr meg heller ikke. Men synes det er gøy å utfordre fagfolk innenfor feltet sitt :D
Signerer :)

Det eneste dårlige rådet jeg har fått var at jeg burde gi lillemor mme i tillegg til mm, og da det ikke fikk vekten opp som hs ville så ville hun at vi skulle begynne med grøt. Men det er råd som sikkert passet andre, min baby var bare slank. Da mme fikk henne til å kaste opp så ga vi opp det. Brukte lang tid på tilvenning til grøt istedet. Jeg fant ut at jeg skulle la være å stresse med det, og hun fulgte sin kurve og var en veldig tilfreds baby. Bortsett fra da jeg stresset med vekten hennes da, da ble alt galt til jeg senket skuldrene.

Men ellers har jeg fått få råd. Jeg har kanskje vært heldig, men jeg har også lest meg opp på ting og gjort meg opo en mening på forhånd. Jeg føler mer at jeg har latt de få komme med innspill om de skulle ønske det.
Jeg håper jeg har den samme roen om jeg får en baby til noen gang.

Så jeg kan konkludere med at hva hs sier har kun hatt noen betydning for meg om jeg har vært enig, eller om hun har argumentert godt for saken sin. Det, kombinert med god hs som absolutt ikke ville ha anbefalt skrikekurer eller andre urimelige ting, gjør at jeg overhodet ikke har problemer med hs :-)

Hører jo selvfølgelig på hva hun sier, men er det noe jeg føler meg sterkt uenig i, så sier jeg ifra. Helsesøsteren jeg hadde med førstemann var veldig gammeldags og opptatt av å gjøre alt etter boka, men jeg mener det at når det gjelder barn, så kan man ikke følge boka pga alle barn er forskjellige :)

Haha nei. Eller hu jeg har nå er grei og oppdatert. Hu forrige var talentløs. Fulgte ingenting og vi snakka ikke mer enn nødvendig. Glad når jeg bytta ;)

Til ein viss grad. No har eg heldigvis ikkje ei som snakkar sprøyt, også er det lite eg har lurt på. Har følgt hjerte, hjerna og magefølelsen min og trur det er viktig. Er vanskeleg å høyra/gjera noko som HS anbefalar som du ikkje er komfortabel med.

Back
Topp