Helsekortet

Qvini

Glad i forumet
Idag var jeg hos jordmor å fikk streng beskjed om at jeg måtte ha dette med meg hvor enn jeg gikk! Ha det i veska så det var lett tilgjengelig om noe skulle skje! Dette har ikke jeg tenkt på, hatt det på kjøkkenet jeg!

Hvordan oppbevarer dere Helsekortet? :) kanskje jeg må begynne å ha det med meg! Problemet er bare at jeg ikke alltid bruker veske og bytter veldig ofte på dem!

Har det i bilen jeg:) tryggeste det ellers roter jeh det bare bort :) Hehe

D ligger på kjøkkenet:p må jeg virkelig ha d m meg overalt?redd for å miste d da!:p

Får nok legge mitt også i bilen :) viss ikke blir det bare liggende på kjøkkenet :) var ikke klar over det engang jeg!!

Hæ? Må man ha det med seg overalt? Mitt ligger hjemme i skuffen også, ellers roter jeg det garantert bort :p

Det ligger på en kjøkkenstol så jeg ikke skal rote det bort :p

Ligger i en hard plast mappe, som står på en hylle på kjøkkenet. Er ikke alltid jeg har med veske. Men er det ikke bare når man skal på kontroller og slikt man trenger det da?

Jeg har lagt alle svangerskapspapirene og helsekortet i en gjennomsiktig plast mappe som ligger i en eske som jeg har samlet opp alt til babyen, esken ligger i lekegrind som jeg har samlet alle store ting til babyen :) tar med meg helsekort hver gang jeg skal til legen/jordmor osv.. men pleier ikke ta med på butikken liksom :)

Hun jordmoren fortalte at viss man skulle komme i en ulykke eller at noe skjedde med oss skulle man ha det tilgjengelig!! Å man vet aldri når det skulle ha skjedd! Får vel legge det i en plastmappe i bilen da :)

Tenkte å ta bilde med mobilen når eg kjem litt uti, i tilfelle eg mista det. Då har eg det jo litt med meg om eg skulle gløyme det. Ellers er vel bilen min ein trygg plass

Last edited:
Tenker at det holder med blodtypen min jeg i tilfelle. Selvfølgelig tar jeg det med meg på slutten av svangerskapet, men ser ikke noe poeng å ha det nå under halvveis.

Hun jordmoren fortalte at viss man skulle komme i en ulykke eller at noe skjedde med oss skulle man ha det tilgjengelig!! Å man vet aldri når det skulle ha skjedd! Får vel legge det i en plastmappe i bilen da :)

Husk at det også kan skje ulykker utenom når man kjører bil ;)

Husk at det også kan skje ulykker utenom når man kjører bil ;)
Det er helt sant! Men jeg har som regel bilen i nærheten av der jeg er! Å jeg går ikke alltid med veske - haha kanskje jeg må begynne med det nå, men tror det vil bli vanskelig :)

Har det aldri med utenom kontroller og fikk aldri beskjed om det sist heller. De leter vel ikke rundt i bilen ved ulykker heller tenker jeg da.. hadde det ikke engang med under fødselen fordi mannen glemte det, men hadde nettopp vært innlagt der en uke som de hadde alle papirene så ksn ikke ha vært krise:p

Har det liggende i bilen :-)

Svært upraktisk å ha med masse papirer på alt hva jeg gjør i løpet av en dag :-P

Back
Topp