Helsekortet

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Står at man alltid skal ha med seg helsekortet. Har dere det? Det går jo an å brette og tar ikke store plassen i veska. Men jeg får ofte uten veske. Og så har jeg det i en plastmappe sammen med alle de andre gravide-papirene mine.

Sent from my iPhone using BV Forum

Prøver på det, har det stort sett liggende i bilen slik at det ikke er langt unna i hvert fall om noe skulle oppstå..

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg har det ikke alltid med meg. Burde sikkert det, men jeg har også alt samlet i en plastmappe, er så redd for å miste det.

Jeg har nok ikke det. Ligger som regel trygt hjemme. Å er som regel bare med når jeg skal til lege.

♥Storebror november 08♥
♡Lillesøster februar 14 ♡

Jeg har en konvolutt med alle papirene min i som jeg har i jakkelomma. Tar ikke store plassen.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Nei, ligger i plastmappa i kommoden på stua.. Der ligger den fint imellom hver kontroll:p viste ikke at man skal ha den med seg jeg, men kan jo virke logisk nok hvis det skal være noe.

Ligger i en plastmappe hjemme i en kommode.. Har papirene kun med på kontroller :p

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Har de i veska... Sammen med de andre papirene. Lærte jo at jeg måtte det, etter at jeg ble skjelt ut av fastlegen... :confused:

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Hvorfor skal man egentlig ha det med seg? Kan liksom inn tenke meg noen situasjon...

Hvorfor skal man egentlig ha det med seg? Kan liksom inn tenke meg noen situasjon...

Fordi man kan jo føde når som helst eller begynne å blø, og da er det vanskelig å hjelpe deg uten papirene - quote fastlegen min.

Fordi man kan jo føde når som helst eller begynne å blø, og da er det vanskelig å hjelpe deg uten papirene - quote fastlegen min.

Det er det jeg ikke skjønner da. At de ikke kan hjelpe meg uten papirene... Jeg vet jo selv hvilken uke jeg er i og de andre opplysningene som står der. Og så er det ikke veldig vanskelig å få samboer (eller andre) til å plukke de med seg på vei til sykehuset.

Nei, men jeg må kanskje begynne med det. Har alle papirene i en plastlomme som tar litt plass, så jeg har det vanligvis liggende i stua

Det er det jeg ikke skjønner da. At de ikke kan hjelpe meg uten papirene... Jeg vet jo selv hvilken uke jeg er i og de andre opplysningene som står der. Og så er det ikke veldig vanskelig å få samboer (eller andre) til å plukke de med seg på vei til sykehuset.

Regner med de hadde kunnet hjelpe deg uansett, det er vel sikkert bare enklere om man har papirene med seg :)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg har alltid helsekortet i vesken. Har ikke med veske når jeg henter og leverer i bhg, men ellers har jeg det med. Man skal alltid ha det fordi det kan oppstå situasjoner. Det er lett å se historie, hva blodtrykket ditt har ligget på, symfysemål de forskjellige ukene samt andre opplysninger om oul termin dato etc. Hvis det skulle skje noe akutt er det lettere å forholde seg til helsekortet enn å rote med å få inn info fra jordmor, lege, sykehus osv. På mitt helsekort står det at jeg har hatt akutt ks og MÅ ha tidlig overtidskontroll blant annet. Står også at jeg har slitt med hyperemesis og og har bekkenløsning. Dette finner de ikke i systemet på sykehuset da de har forskjellige tolganger.

Jeg har alltid helsekortet i vesken. Har ikke med veske når jeg henter og leverer i bhg, men ellers har jeg det med. Man skal alltid ha det fordi det kan oppstå situasjoner. Det er lett å se historie, hva blodtrykket ditt har ligget på, symfysemål de forskjellige ukene samt andre opplysninger om oul termin dato etc. Hvis det skulle skje noe akutt er det lettere å forholde seg til helsekortet enn å rote med å få inn info fra jordmor, lege, sykehus osv. På mitt helsekort står det at jeg har hatt akutt ks og MÅ ha tidlig overtidskontroll blant annet. Står også at jeg har slitt med hyperemesis og og har bekkenløsning. Dette finner de ikke i systemet på sykehuset da de har forskjellige tolganger.

Men jeg regner med at jeg kan fortelle det de trenger å vite...

Jeg er veldig dårlig på å ha med helsekortet... Prøver å skjerpe meg da :p

Nei, henger på kjøleskapet.

Har egentlig aldri tenkt over at det er noe jeg burde ha med meg til enhver tid. Det ligger trygt i skuffen hjemme mellom kontrollene. Er mest opptatt av å huske det da.

fra app'en

Men jeg regner med at jeg kan fortelle det de trenger å vite...

Det er jo ikke alltid man er i en slik tilstand at man kan fortelle.
En bekjent av oss svimte av, og var ikke ved bevissthet da hun kom til sykehuset, da var det kjekt med de papirene siden mannen hennes også i ettertid har sagt at han husket ikke alt de spurte om som de kunne finne ut av der. (Som blodverdihistorikk, blodtrykkshistorikk og slikt)
Heldigvis hører det til sjeldenhetene, men jeg har det likevel med meg enten i veska eller bilen bare fordi, da er det i nærheten om det skulle trengs :)

Back
Topp