Helsekortet

Det ligger i veska. Men veska ligger ofte hjemme :eek:

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Det er det jeg ikke skjønner da. At de ikke kan hjelpe meg uten papirene... Jeg vet jo selv hvilken uke jeg er i og de andre opplysningene som står der. Og så er det ikke veldig vanskelig å få samboer (eller andre) til å plukke de med seg på vei til sykehuset.

Sent from my iPhone using BV Forum
Skulle man være så uheldig å være med i en ulykke, ha synkopeanfall osv osv, er helsekortet alfa og omega ifht behandling av gravide. Er jo ikek alle medisiner vi preggerse skal ha i oss, samt noen synes det jo faktisk ikke på at de er gravide før en god stund ute i svangerskapet. Kjipt å miste barnet pga noe som kunne vært unngått v hjelp av et stykke papir :)

Har aldri tenkt over at helsekortet måtte være med overalt jeg gitt, trodde det bare gjaldt til alt av kontroller. Får vel kanskje legge mappa i bilen så er det i alle fall litt nærmere enn kommoden på kjøkkenet :)

Har kun hatt det med på kontroll hos jordmor og lege… Få se om jeg kan være flinkere til å ha det med meg :)

Nei det gjør jeg ikke. Innbilt meg at det kun er siste måned man alltid skal ha det på seg. Men gjorde ikke det forrige gang heller. Bruker aldri veske heller så går lissom i glemmeboka.

Hadde ingen anelse at det skulle være med meg hele tiden. Trodde det bare skulle være med på kontroller. Får vel bare legge det i veska så jeg har det med hele tiden.

Har egen lomme til det i veska Veska er alltid med. Det hender den ligger igjen i bilen hvis vi er på besøk hos noen, men da er jo ikke bilen langt unna.

Som man kanskje fikk emd serg, jeg har det alltid med :p

Det er det jeg ikke skjønner da. At de ikke kan hjelpe meg uten papirene... Jeg vet jo selv hvilken uke jeg er i og de andre opplysningene som står der. Og så er det ikke veldig vanskelig å få samboer (eller andre) til å plukke de med seg på vei til sykehuset.

Er mulig du havnar i ein situasjon der du ikkje har mulighet til å gi informasjon. Etterkvart blir det ein del puls og andre målingar du må ha kontroll over, og du må ha med deg svaret på dei prøvane som vart tatt ved 12 vekers kontrollen.
Eg har dei med meg, ligger alltid i veska mi :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg er et skikkelig rotehue og er overbevist om at jeg kommer til å rote det bort om jeg driver og tar det med meg over alt. ... Har ikke ei fast veske jeg bruker, og varierer med å bruke sekk/bag, og av og til bare lommene i jakka mi :p

Kanskje jeg kan ta et bilde med tlf for hver gang det blir oppdatert? Er bare den jeg alltid har med :p

Sniker litt ;)
Men man kan jo havne i en ulykke feks der man ikke kan redegjøre for seg selv, og da er de papirene veldig nyttige for helsepersonell. For lommer/veske/sekk blir gjennomgått for at de skal finne ut identitet og sånn. ;)

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Sony Xperia z via appen ;-)

Sniker litt ;)
Men man kan jo havne i en ulykke feks der man ikke kan redegjøre for seg selv, og da er de papirene veldig nyttige for helsepersonell. For lommer/veske/sekk blir gjennomgått for at de skal finne ut identitet og sånn. ;)

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Og så jo nå at flere har svart det samme ;)

Lykke til videre i svangerskapene ;)

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Har det bare med meg når jeg skal på kontroll. Går ikke rundt med det hver dag i tilfelle noe skulle skje nei. Sannsynligheten for at noe skjer så tidlig er så liten at jeg ikke gidder å ha med meg helsekort hele tiden.

Har det ikke med når jeg går og leverer i barnehagen.. Men sånn ellers har jeg det med 8/10ganger kanskje.

hadde med kopi til syden i uke 18. ellers har jeg ikke hatt det med andresteder enn på kontroll, men burde vel begynne å ta det med når jeg reiser rundtom da. Men jeg er så flink til å legge det på steder jeg ikke husker...så det beste er jo om det ligger på sin faste plass :D

ligger i bilen, og jeg kjører stort sett overalt :P

Men glemmer alltid å ta det med inn til jordmor da...

Uhm...dette visste jeg faktisk ikke og jeg er andregangsgravid jo :p
Alle graviditetspapirene mine ligger på en fast plass i stua med mindre jeg skal til jm eller lege :p

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014

Eg fekk beskje av jordmora at desse papira skal vera min bibel! - ikkje er eg kristen og trur ikkje dei fleste tar med bibelen sin øver alt, men har klart det i 99,8% av alle tilfellene :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp