Helsekort?

Så rart at det ikke ble etterspurt på oul. Det skal jo føres opp det de ser, mål, termindato osv. Skrev de det ikke opp noen steder?
Vet det testes ut et elektronisk helsekort noen steder (eller at det snart skal testes ut hvertfall), du har ikke fått det da?
Det med elektronisk helsekort har jeg tenkt mye på. Rart at man fortsatt går rundt med et tynt A4-ark som skal vare i flere måneder. Jeg er ikke veldig god på å ta vare på ting :)

Det med elektronisk helsekort har jeg tenkt mye på. Rart at man fortsatt går rundt med et tynt A4-ark som skal vare i flere måneder. Jeg er ikke veldig god på å ta vare på ting :)
Det har visst skulle bli elektronisk i maaange år, men har måtte vente på elektronisk kjernejournal. Nå er jo elektronisk kjernejournal begynt å komme i gang, så kanskje vi får elektronisk helsekort for gravide ila noen år? Ting tar tid hvertfall!

Det har visst skulle bli elektronisk i maaange år, men har måtte vente på elektronisk kjernejournal. Nå er jo elektronisk kjernejournal begynt å komme i gang, så kanskje vi får elektronisk helsekort for gravide ila noen år? Ting tar tid hvertfall!
Ting tar tid ja.. Blir fint hvertfall
:)

Så rart at det ikke ble etterspurt på oul. Det skal jo føres opp det de ser, mål, termindato osv. Skrev de det ikke opp noen steder?
Vet det testes ut et elektronisk helsekort noen steder (eller at det snart skal testes ut hvertfall), du har ikke fått det da?

Fikk et ark av jordmor etter OUL der alt hun fant ut står :)
Nei, tror ikke det, får bare vente til mandag å høre med de :)

Fikk mitt i uke 13, på fjerde kontroll hos legen.
Da hadde jeg allerede vært på to ultralyder, en time hos gyn og tre ganger hos legen.
Her fyller de nemlig ikke ut skjemaet før i uke 12, siden det første trimesteret er så sårbart.

Ja, det er det sikkert!! Fikk du det i posten eller et annet sted? :-)
Jeg fikk det når jeg var på 2 kontroll hos legen :-)
Synes du bør etterlyse alt av papirer og helsekortet ditt! Er kjempeviktige opplysninger om deg som gravid. Som nevnt i en kommentar over her, så skal man ha det med seg i vesken eller iallfall med seg i tilfelle man blir utsatt for ulykke eller lignende.

Jeg har en vanlig hvit lapp, med blodtype på, samt arket med prøvesvara fra de andre prøvene som ble tatt. Har aldri hatt noen gul lapp :)
Hmm! Kanskje det er forskjellig praksis rundt omkring? Arket med prøvesvara er hvitt her også, men akkurat det arket med blodtypen er gult hos meg :-)

Hmm! Kanskje det er forskjellig praksis rundt omkring? Arket med prøvesvara er hvitt her også, men akkurat det arket med blodtypen er gult hos meg :)

Det er nok det, for i vestfold/telemark har jeg bare hatt hvite ark :)
Gikk gravid to ganger mens jeg bodde i telemark og nå de tre siste her i vestfold.

Ganske smart løsning med gult ark, ettersom det kan bli mange hvite lapper i den mappen tilslutt.

Det er nok det, for i vestfold/telemark har jeg bare hatt hvite ark :)
Gikk gravid to ganger mens jeg bodde i telemark og nå de tre siste her i vestfold.

Ganske smart løsning med gult ark, ettersom det kan bli mange hvite lapper i den mappen tilslutt.
Ja du sier noe der! Synes den mappa er fryktelig full av papirer allerede jeg :p

Oj, jeg fikk det første legetime og blitt bedt om å ta det med hver gang etter det hos lege/jordmor/ul... Skal til OUL på torsdag, og i brevet står det at det skal med samt blodtype skrivet... Spør legen din...

Jeg fikk det når jeg var på 2 kontroll hos legen :-)
Synes du bør etterlyse alt av papirer og helsekortet ditt! Er kjempeviktige opplysninger om deg som gravid. Som nevnt i en kommentar over her, så skal man ha det med seg i vesken eller iallfall med seg i tilfelle man blir utsatt for ulykke eller lignende.
Supert!! Da ringer jeg legen i morra! Skal til jordmor neste kontroll se :-) har helsekortet, men ikke den gule lappen! :-)

Fikk da jeg bare stakk innom jm for å hilse på, da var jeg 5-6 uker. Hun bare begynte å fylle ut :p

Fikk helsekort av legen, men måtte fylle det ut selv hjemme. :p
Og har jammen ikke fått noe skriv om blodtyper og prøvesvar, han ringte bare og ga meg svaret muntlig. :rolleyes:

Fikk helsekort av legen, men måtte fylle det ut selv hjemme. :p
Og har jammen ikke fått noe skriv om blodtyper og prøvesvar, han ringte bare og ga meg svaret muntlig. :rolleyes:
Legen min skreiv ut prøvesvarene sist, og sa det kunne være greit å ha sammen med helsekortet. Kontrollfriken som jeg er, har jeg alt i ei plastmappe, sånn som sist :p kontroll på alt :p

Legen min skreiv ut prøvesvarene sist, og sa det kunne være greit å ha sammen med helsekortet. Kontrollfriken som jeg er, har jeg alt i ei plastmappe, sånn som sist :p kontroll på alt :p
Skal spørre ham om det når jeg skal til han på nyåret. Han mente jo at det ikke var nødvendig at jeg kom før uke 32. :p

Fikk meg helsekort hos jordmor idag, så skulle hun ringe til legen å få sendt over prøvesvarene som jeg skal ha med :)

Back
Topp