Helsekort?

Hmm, har ikke fått noe enda, har vært 4 ganger hos lege, en tidlig ultralyd hos gyn og OUL hos jordmor, skal tilbake til jordmor neste uke, får høre med henne da :)

Du skal få det av lege/jordmor. Det er et viktig redskap når du skal inn til fødsel :)

Jeg fikk ved første time hos JM =)

Fikk det på første legetime :)

Så rart! Du skal ha helsekortet fra første kontroll, også skal det føres på opplysninger gjort gjennom videre kontroller etter det. Jeg fikk i uke 7 av legen, og jordmor har bedt om det hver gang jeg har vært der. Jordmor på oul ba også om det for å korrigere terminen.

Så rart! Du skal ha helsekortet fra første kontroll, også skal det føres på opplysninger gjort gjennom videre kontroller etter det. Jeg fikk i uke 7 av legen, og jordmor har bedt om det hver gang jeg har vært der. Jordmor på oul ba også om det for å korrigere terminen.

Jordmor på OUL spurte om det, så stusset litt på at legen ikke har ordnet til meg enda.. Men han har tatt alt av prøver og slikt så regner med det bare er å få han til å fylle ut et med den infoen han allerede har :)

Jeg fikk et gult ark i uke 16 som sier hvilken blodtype jeg har. Kan det være dette du tenker på?

Jeg har en vanlig hvit lapp, med blodtype på, samt arket med prøvesvara fra de andre prøvene som ble tatt. Har aldri hatt noen gul lapp :)

Er som hun sier, skal få det på første kontroll og du skal ha det med deg overalt hvor du går. Står viktig info der dersom du kommer ut for en ulykke. Og så blir den fyllt ut for hver kontroll du er på :)

Jeg fikk det på første legetime i uke 10, men legen fylte ikke ut noe særlig, så jordmor gjorde det når jeg var der i uke 15:)

Hmm, har ikke fått noe enda, har vært 4 ganger hos lege, en tidlig ultralyd hos gyn og OUL hos jordmor, skal tilbake til jordmor neste uke, får høre med henne da :)
Så rart at det ikke ble etterspurt på oul. Det skal jo føres opp det de ser, mål, termindato osv. Skrev de det ikke opp noen steder?
Vet det testes ut et elektronisk helsekort noen steder (eller at det snart skal testes ut hvertfall), du har ikke fått det da?

Back
Topp