helligdager i permisjontiden

sniker fra april:

Det som er blir gjort ifht helligdagstillegg i turnus, er at en tar utgangspunkt i grunnturnus. Grunnturnus gjelder for 1 år av gangen. Og er den som er gjeldene når en skal ut i permisjon, og hvilke røde dager en skal ha utbetalt for.

Men setter en opp ferie på de røde dagene, får en ikke de røde dagene utbetalt. En må ha permisjon.
 
sniker fra april:

Det som er blir gjort ifht helligdagstillegg i turnus, er at en tar utgangspunkt i grunnturnus. Grunnturnus gjelder for 1 år av gangen. Og er den som er gjeldene når en skal ut i permisjon, og hvilke røde dager en skal ha utbetalt for.

Men setter en opp ferie på de røde dagene, får en ikke de røde dagene utbetalt. En må ha permisjon.
Ahhhh, så de kan ikke snyte oss som er i permisjon for røddagene? Me like..
For ellers ville vi jo faktisk gå ned i lønn når vi er i permisjon! Og det er jo urettferdig i forhold til de med fastlønn!
 
Mye man skal tenke på som jeg ikke har tenkt over.
Jeg har ingen jobb å komme tilbake til, så sånn sett kan jeg ikke "mikse & trikse"..
 
Ja det stemme at de går ut ifra grunnturnusen du har. Alle tillegg blir utbetalt selv om en er i jobb, sykemeldt eller er i permisjon!:)


Sent from my iPad using BV Forum
 
sniker fra april:

Det som er blir gjort ifht helligdagstillegg i turnus, er at en tar utgangspunkt i grunnturnus. Grunnturnus gjelder for 1 år av gangen. Og er den som er gjeldene når en skal ut i permisjon, og hvilke røde dager en skal ha utbetalt for.

Men setter en opp ferie på de røde dagene, får en ikke de røde dagene utbetalt. En må ha permisjon.

oi, da har jeg jammen en jobb foran meg likevel *finne-kalender-og-regne-ut* :D
 
Back
Topp