helligdager i permisjontiden

FruFrøken1991

Forumet er livet
Februar 2014 - Skjult forum
Januarhula 2014
Februarlykke 2016
Er det slik at man skal legge til helligdager når man skal fylle ut permisjonssøknaden? Altså, det er jo dager man har fri uansett eller 100% tillegg hvis man jobber, så det skal vel ikke regnes som vanlige dager? Det er 6 røde dager på kalenderen i tidsrommet jeg skal ha perm, legger jeg da til en uke ekstra?
 
Jeg jobber i helsevesenet og har en del rød dager i permisjonen min.. Jeg har fått beskjed om at jeg mister disse tilleggene....


Sendt fra iphone via bv forums app
 
Har ingen betydning for nav :( selv starter jeg på permisjonen lille julaften...masse røde dager :/

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg som alltid har ment at det er hyggelig med noen fordeler når man har upassende arbeidstider og dager.. :(
 
Jeg har plottet inn feriedager når det er røddager, sånn får jeg strekt permisjonen max. Vet ikke om det er alle arb.plasser som tillater det da.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sniker fra februar. Jeg har snakket med sjefen min om dette da jeg jobber på sykehus. Jeg får alle helligdagstillegene på de røde dagene jeg skulle jobbet når jeg har permisjon. Ville sjekket dette opp om jeg var dere:)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Sniker fra februar. Jeg har snakket med sjefen min om dette da jeg jobber på sykehus. Jeg får alle helligdagstillegene på de røde dagene jeg skulle jobbet når jeg har permisjon. Ville sjekket dette opp om jeg var dere:)


Sent from my iPad using BV Forum

Det var et hyggelig svar :D :p skal sjekke mer :D
 
Hva med påsken da når man får direkte utbetaling av NAV?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har ingen betydning for NAV, en dag er en dag. Det jeg gjorde for å få permisjonen til å vare lengst mulig var å ta ferie i feks påsken da dette teller som 3 jobbdager, men mange NAVdager. Mye jobb å få det på plass, og du er avhengig av å ha en jobb som synes det er greit å gjøre det sånn, men var veldig verdt det. Jeg fikk permisjonen til å vare nesten 12 måneder med 100 % lønn på denne måten :)
 
Har ingen betydning for NAV, en dag er en dag. Det jeg gjorde for å få permisjonen til å vare lengst mulig var å ta ferie i feks påsken da dette teller som 3 jobbdager, men mange NAVdager. Mye jobb å få det på plass, og du er avhengig av å ha en jobb som synes det er greit å gjøre det sånn, men var veldig verdt det. Jeg fikk permisjonen til å vare nesten 12 måneder med 100 % lønn på denne måten :)

Jeg jobber uansett alle røde dager (i utgangspunktet :p ) så da får jeg vel ikke forlenget ved å legge inn feriedager heller? Unskyld mulig veldg teit spørsmål, men jeg sliter virkelig med bomullshjernen min ;) :p
 
Jeg jobber uansett alle røde dager (i utgangspunktet :p ) så da får jeg vel ikke forlenget ved å legge inn feriedager heller? Unskyld mulig veldg teit spørsmål, men jeg sliter virkelig med bomullshjernen min ;) :p
Nei det kan ikke vi som jobber helligdager gjøre nei. Jeg legger inne ferie etter endt permisjon, da er det mindre kluss med papirer da nav ikke har noe med denne ferien å gjøre da:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her legger jeg ferie inn i slutten av juni, og gjennom juli. Får jo feriepenger i juni, så da er det veldig greit å bare forholde seg til de pengene også utsette permisjonen med 4 uker og 1 dag :) Ryddig for Nav, ryddig for oss og ryddig for arbeidsgiver!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg jobber uansett alle røde dager (i utgangspunktet :p ) så da får jeg vel ikke forlenget ved å legge inn feriedager heller? Unskyld mulig veldg teit spørsmål, men jeg sliter virkelig med bomullshjernen min ;) :p
Jeg er absolutt ingen ekspert på permisjonsregler, det er ordentlig inviklede saker. Jeg ville spurt NAVforeldrepenger om hjelp. Dem treffer du på chat på nav.no/foreldrepenger eller på facebooksiden til NAVforeldrepenger :)
 
Sniker fra februar. Jeg har snakket med sjefen min om dette da jeg jobber på sykehus. Jeg får alle helligdagstillegene på de røde dagene jeg skulle jobbet når jeg har permisjon. Ville sjekket dette opp om jeg var dere:)


Sent from my iPad using BV Forum
Jeg er sykepleier og går i turnus - det hadde jo vært hyggelig med helligdagstillegg. Men det er vel hjelpeturnus på røddagene, og er de smarte, så setter de vel opp noen andre enn meg, og trikser til slik at de sparer mest mulig penger..
 
Jeg tror jeg skal søke ny jobb før evt neste barn, på trass :p For min del blir det 10 uker ekstra uansett før far skal ha permisjon. 5 uker ferie og 5 uker avspasering :D Da er det snart jul igjen :)
 
Helligdagstillegg er jo penger man får for å kompansere for at man må jobbe på en helligdag. Jeg synes ikke det er urettferdig at man ikke får utbetalt dette når man ikke er på jobb.
Det er jo samme hvis man er sykemeldt, ma får bare sykepenger som om det skulle vært en vanlig arbeidsdag, tillegget mister man.
 
Helligdagstillegg er jo penger man får for å kompansere for at man må jobbe på en helligdag. Jeg synes ikke det er urettferdig at man ikke får utbetalt dette når man ikke er på jobb.
Det er jo samme hvis man er sykemeldt, ma får bare sykepenger som om det skulle vært en vanlig arbeidsdag, tillegget mister man.
Men så må vi ikke glemme at helligdagstilleggene, kveldstillegget og helgetilleggene er en del av lønnen! Hvis man bare skulle få grunnlønnen (som feks sykepleier og andre i turnus) SÅ ville det bli smalhans. Disse tilleggene er jo en del av den totale årslønnen.
 
Men så må vi ikke glemme at helligdagstilleggene, kveldstillegget og helgetilleggene er en del av lønnen! Hvis man bare skulle få grunnlønnen (som feks sykepleier og andre i turnus) SÅ ville det bli smalhans. Disse tilleggene er jo en del av den totale årslønnen.

Takk for det er ikke bare jeg som tenker det :) Burde egentlig få sommerbarn når man jobber turnus, mtp at det er flere helligdager på våren og høyere lønn ;)
 
Back
Topp