Helgeprat!

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Da er helgen her og det skal bli godt! Har nå to arbeidsuker med 4 netter i hver av de to ukene foran meg så denne helgen skal brukes til å slappe av! Teodor fikk seg et langt bad i morges, mens jeg stelte meg og ordnet frokost. Sjeleglad for å komme seg til barnehagen en liten tur i dag før påskeferie :) Nå slapper jeg av litt i sofaen med pus på fanget, hun er nesten aldri hjemme lenger så da må jeg stjele litt kos når jeg kan! Straks går jeg til byen i finværet for å ta en kaffe med ei venninne før lysbehandling.

Herlig med an rolig helg. Har ikke store planene selv. Blir jobbing i og rundt huset imorgen, og på søndag skal vi besøke en venninne som har to jenter på samme alder som mine. :)

Det snør, det snør, tiddelibom... emoticon Her har vi hatt alle 4 årstidene i dag. Snø, regn, snø igjen, regn igjen, litt sol, regn enda en gang, og nå snør det så mye at bakken dekkes av et hvitt, vått, teppe. Vi har vært på besøk til en lekevenn som bor litt utenfor byen i dag. De har fantastiske uteområder, og dessverre har ikke barna samme hatforholdet til været som jeg har.  Tror aldri jeg kommer til å bli varm igjen.

Jeg skal jobbe i helgen, og har ikke noe særlig planer ellers. Det skal være noe for barn på biblioteket i morgen, som vi heldigvis rekker før jeg skal på jobb. Etter at jeg er ferdig på jobb på søndag skal vi hente påskebesøket på flyplassen, det blir kos.

Fru H: Hørtes tøft ut med så mange nattevakter, du får lade opp godt i helgen. Håper du får god effekt av lysbehandlingen.

Neom: Kos dere masse i helgen og på besøk =) 

Sukkertopp: Heftig vær! 
Her har vi hatt skikkelig vårvær lenge nå, men det blåser noe helt enormt! Snøen er borte i hagen, og vi hadde lovet Teodor å sette opp trampolina når det hadde skjedd. Men vi er nesten litt bekymret for den vinden altså.. Så vi får se hva det blir til. 

Mormor skulle hente fetteren til T i bhg i dag og ringte og spurte om hun kunne ta med T også. (Hun blir helt knust av å hente bare en av de, for det ender med snørr og tårer hos den som ikke får bli med..). Så vi spiste middag alene og dro dit på kaffe etterpå da vi skulle hente han. OG gjett om han var fornøyd =) Kjempehappy for at mormor kom og hentet!

Endelig helg, ja! Hatt ei travel uke med lite søvn, og har jo hatt 1. uke tilbake på jobb, så det har vært slitsomt. Luna var hjemme fra bhg i går sammen med pappaen, mens Alma spurte så pent "mamma, kan du hente meg litt seinere i dag?" (hun synes jeg har hentet altfor tidlig i den perioden Luna hadde tilvenning)

Luna hadde bare litt feber, hoste og snør. Har ikke feber lenger. Men i går kveld var det helt umulig å legge henne. Hun skrek og vred seg alle veier selv da jeg prøvde meitai som siste utvei. Spiste masse, så appetitten er det ikke noe i veien med. Det endte med at vi la oss tidlig, la henne mellom oss i dobbeltsenga og gjorde det vi kunne for å roe henne. Hun skrek til annethvert sekund, helt til hun endelig kollapset og sovnet. Jeg hadde gitt henne en paracet fordi noe tydeligvis plagde henne, men hun fortsatte å vri seg og reise seg og hyle mens vi (mannen og jeg) selv var så utslitte at vi holdt på å sovne... I dag virker hun i fin form, bare at hun ikke vil sove nå heller.. 

Alma og jeg har tenkt oss på tur etterpå mens Luna og pappaen blir hjemme, siden hun sikkert bør slappe mest mulig av. 

Ha en fin helg alle sammen! Og håper været bedrer seg hos dere og, Sukkertopp:) Hørtes lurt ut av mormora å hente begge, Fru H! Besøk hørtes fint ut, Neom! Vi skal selv i bursdagsselskap til ei som blir åtte år i morgen, det blir sikkert koselig. 

En skikkelig lat dag her i dag, hvertfall for meg. Gutta var ute På en lang tur mens jeg småryddet litt og slappet av! Trampolinen er på plass i hagen, men det begynte og hagle i stad så da måtte vi løpe inn! Teodor sover nå på sofaen og snart bør vi vel ha litt middag :-) håper alle har en fin dag!

Her har helgen gått med til dåp og forberedelser til den :)

Endelig blitt noen timer på sofaen etter at lokalet er ryddet og barna er lagt, sliten nå ja :)

Håper alle har hatt en fin helg :)

Vel overstått dåp! Keg avsluttet den sløve helgen min ved å gå tur i trappene på hoppbakken her sammen med lillesøs og det ble jammen meg en heftig tur! Forberedt på støle legger i morgen ja! Men det gjorde godt! Og skal definitivt gjentas :)

Back
Topp