Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vet du hvilken mailadresse man skal bruke? Helfo er liksom ikke så hjelpsomme med å fortelle sånt, så vi har sendt med brevOg du kan sende inn elektronisk om du vil, bare ta bilder av papirene og kvitteringer.![]()

Vet du hvilken mailadresse man skal bruke? Helfo er liksom ikke så hjelpsomme med å fortelle sånt, så vi har sendt med brev![]()
Oi oi, takk!Ikke på mail, er et elektronisk skjema, og så laster man opp bilder av alt som vedlegg.
Gå hit: https://helsenorge.no/refusjon-og-stotteordninger/ufrivillig-barnloshet-og-infertilitetsbehandling
Og trykk på den overskriften som står som nummer 4:
"Send søknad digitalt til Helfo"
Oi oi, takk!
Ja, får dekket overnatting dersom det er nødvendig.Dere som må reise ett stykke og overnatte , får dere igjen overnatting om dere reiser ned dagen før og reiser hjem igjen ved innsett?
Og får man igjen for meg og samboer?
Ja tenker dagene fra utttak til innsett?Ja, får dekket overnatting dersom det er nødvendig.
Nei samboer får kun dekket uttak/befruktning og dagene han må være med pga det.
Spørs hvor mange dager og hvordan reiseveien hadde sett ut om du dro hjem. Jeg hadde innsett to dager etter uttak, så jeg hadde ikke kommet meg inn døra hjemme før jeg måtte ut igjen.Ja tenker dagene fra utttak til innsett?
Så det vil si at at han egentlig bare for dekket den natt til uttakk,pga vi må reise dagen førSpørs hvor mange dager og hvordan reiseveien hadde sett ut om du dro hjem. Jeg hadde innsett to dager etter uttak, så jeg hadde ikke kommet meg inn døra hjemme før jeg måtte ut igjen.
Mannen får ikke dekket helt til innsett igjen. Han kan såklart velge å være igjen men han får ikke det dekket av Helfo. Vi tok det på egen regning fordi jeg ikke ville være alene.
Neste forsøk skal jeg be om blasto(5-dagers), og jeg får da ikke dekket dagene med opphold fordi jeg kunne dratt hjem uten problem.
Jepp.Så det vil si at at han egentlig bare for dekket den natt til uttakk,pga vi må reise dagen før
Blir jo faktisk billigere for Helfo enn og ta fly fram og tilbake til uttak og til innsett hehe..
Men vet ikke hvordan de gjør det og tenker![]()
Ja med lang fly reise (Bergen/Trondheim ) så ser ikke jeg noe poeng i og reise hjem, flybillettene er jo dyre i seg selvJepp.
Han har desverre ikke "grunn" til å være med på innsett iflg klinikkene og Helfo, fikk vi beskjed om.
Det er jo det da, for min del så var det ikke hensiktsmessig å reise hjem pga reisetid og kostnad, og det høres foreløpig ut som noe du også vil møte på.
Du skal uansett ikke betale billetter selv. Helfo skal ordne dem til degJa med lang fly reise (Bergen/Trondheim ) så ser ikke jeg noe poeng i og reise hjem, flybillettene er jo dyre i seg selv
Men jeg syns det er litt teit da, for det er jo noe begge to holder på meg og ikke bare kvinnene ..
og det er jo sikkert ikke så vannskelig og forstå at vi vil at mannen og skal være med oss de 3 dagene
Men men sånn er sytemet
Blir vell det samme med reisen for Trondheim ligger vell sånn ca i midten av ossDu skal uansett ikke betale billetter selv. Helfo skal ordne dem til degvi kan godt bytte når det kommer til flyreisene, jeg bor i Finnmark.
Neida, de forstår godt at vi ikke vil bli forlatt, men sånn er reglene.

Blir vell det samme med reisen for Trondheim ligger vell sånn ca i midten av oss
Ja stemmer det ja, de betaler de..
men ja Norge har ett firkantet system på enkelte ting![]()
Joda det er jo det daJa de har kanskje et firkantet system, men det er nok for en grunn. Dessuten betaler de for de for flyreise og hotell, syntes det er ganske fantastisk jeg?Ikke alle land du får det
![]()
Ja med lang fly reise (Bergen/Trondheim ) så ser ikke jeg noe poeng i og reise hjem, flybillettene er jo dyre i seg selv
Men jeg syns det er litt teit da, for det er jo noe begge to holder på meg og ikke bare kvinnene ..
og det er jo sikkert ikke så vannskelig og forstå at vi vil at mannen og skal være med oss de 3 dagene![]()
Men men sånn er sytemet