Hekta på klementiner.

Svirre82

Glad i forumet
Jeg har aldeles dilla på klementiner om dagen.. Sånn type helt vannvittig!
Men jeg lurer på om det er det som gir meg så vondt i magen og ikke minst forstoppelse og luft :-/
Arg... Må nok kutte ned litt.
Erfaringer på dette? Eller andre med ekstreme lyster?

Hadde en kompis som fikk forstoppelse av klementiner et år, så det kan vel hende :p løste seg med microlax ;)

All sitrus er jo veldig surt for magen ;) og når tarmene jobber lott tregere i utgangspunktet gjør det nok ting verre. Hehe

Haha... Typisk at jeg skulle bli hekta på noe som gir meg magetrøbbel.

De tynne hvite "fibrene" på klementiner og appelsiner kan gi forstoppelse og problemer med magen, det fikk jeg beskjed om fra sykehuset. Jeg har litt sammenvoksninger med arrvev etter operasjoner og fikk da beskjed om å være litt forsiktig med å spise mye appelsiner og klementiner.
Har selv dilla på grønne epler, spiser en del hver dag :p

Klementiner er så godt altså! Spiser noen per dag selv. Som med alt annet kan nok for mye gi magen og tarmene litt utfordringer. Forsøk å kutte litt ned noen dager og se om det bedrer seg :)

De tynne hvite "fibrene" på klementiner og appelsiner kan gi forstoppelse og problemer med magen, det fikk jeg beskjed om fra sykehuset. Jeg har litt sammenvoksninger med arrvev etter operasjoner og fikk da beskjed om å være litt forsiktig med å spise mye appelsiner og klementiner.
Har selv dilla på grønne epler, spiser en del hver dag :p
Samme har jeg fått beskjed om. Har også arrvev pga crohns sykdom og det er da lettere at det tetter seg. Men tror at hvis man spiser med måte og ikke har problemer med tarmene fra før, at det går fint. :)

Jeg har aldeles dilla på klementiner om dagen.. Sånn type helt vannvittig!
Men jeg lurer på om det er det som gir meg så vondt i magen og ikke minst forstoppelse og luft :-/
Arg... Må nok kutte ned litt.
Erfaringer på dette? Eller andre med ekstreme lyster?
Jeg synes også klementiner er det beste som finnes nå for tiden! Kan gjerne spise mange på rad. For ikke å snakke om appelsin og appelsinjuice. Har alltid hatt dette som hjelp ved kvalme, så kanskje derfor det er så godt nå? :)

Da fikk jeg vondt i magen eter inntak av tre klementiner og en halv liter appelsinjuice til frokost. Au!

Ligger rett ut på en sofa på jobben...

Jeg er så snål at jeg "skreller" hver enkelt appelsin eller klementinbåt ;) Fikk se en blindtarm som var tett da jeg gikk medisin og den var full av det hvite rundt appelsiner, druesteiner og hår. Fysj

Jeg tar ikke buzzit som en troverdig kilde :) som alt annet, alt med måte ;) alt er jo farlig å spise for tiden.

Back
Topp