Heisann :) (oppdatering)

Godt å høre, man skal jo ha ork og tid til alle 3 også. Er så vanskelig situasjon å være i å vettu. Dette var ikke planen i det hele tatt, men samtidlig føler jeg meg heldig. Gravid igjen <3 Men så kommer det andre tanker timen etterpå. Blir jo nesten deprisiv. Hadde planer om ny jobb først og å kjøpe nytt og strørre hus om noen år og ikke alt dette i år liksom.. Blææ blir helt forvirra her jeg. men akkurat nå er gleden stor over spira i magen <3 Og virker ikke som far i huset er så stressa som jeg trudde han skulle bli. Han tenker mye på det og syens det er veldig vanskelig å bestemme seg over dette valget. Å det gjør dette så vanskelig for meg også.

Godt å høre, man skal jo ha ork og tid til alle 3 også. Er så vanskelig situasjon å være i å vettu. Dette var ikke planen i det hele tatt, men samtidlig føler jeg meg heldig. Gravid igjen <3 Men så kommer det andre tanker timen etterpå. Blir jo nesten deprisiv. Hadde planer om ny jobb først og å kjøpe nytt og strørre hus om noen år og ikke alt dette i år liksom.. Blææ blir helt forvirra her jeg. men akkurat nå er gleden stor over spira i magen <3 Og virker ikke som far i huset er så stressa som jeg trudde han skulle bli. Han tenker mye på det og syens det er veldig vanskelig å bestemme seg over dette valget. Å det gjør dette så vanskelig for meg også.
Skjønner det der med blanda tanker.. det er driiit vanskelig!
Håper dere klarer å ta det riktige valget for dere og familien deres<3

En liten oppdatering fra meg ang lille i magen.
Er gravid enda og har vært på sykehuset for undersøkelse for MA denne uken.
Er kanskje dumt av meg å skrive dette her, men dere får dømme meg dere som vil.

Jeg har fått timer til neste uke for å ta en MA og vi føler det er det rette for oss og våre andre barn. Det er tøft og det har vært mye tårer, men samtidlig må det ligge til rette for å få et barn til nå. Vi har ikke stort nok hus, jeg må ha ny jobb, vi må ha ny bil og økonomien kunne vært bedre. Vi ønsker å få et barn som skal komme til verden uten at mor og far sitter med beskymringer for alt dette.
Kanskje vi er egoistiske nå, men sånn som det er nå så hadde ikke jeg og samboer sitt kjæresteliv funket. Jeg ble gravid bare noen mnd etter vi ble sammen og har ikke fått tid til å være noe kjærester på en stund og det tærer på oss i dag.

Men dette er valget, og det er tungt, veldig tungt. Men det går over. Vi er enda unge 25 og 26 år så vi har tid til dette igjen senere. Pluss vår datter på 11 mnd fortjener at mor er der for henne 110% og det er jeg ikke nå. Spyr, sover, svimer av og er så sykt grinete. Hadde dette barnet vært planlagt hadde det jo ikke vært noe sjokk for oss, men at jeg skulle bli gravid igjen nå var ikke på planen.
Skulle ønske at abort ikke var så tabu å snakke om, det er faktisk et tilbud som mange har gjort og må gjøre.

Håper dere skjønner valget og masse lykke til jenter <3 Håper på masse flotte januar 2015 babyer!

Skjønner at dette er en tøff avgjørelse, men jeg dømmer ingen. Det er viktigst at det er riktig for deg og ditt liv om hva du/dere ønsker. Masse lykke til og håper spiren sitter når dere ønsker og det passer bedre:). ❤️

Termin: 14.januar 2015?❤️

Leste ikke hele innlegget, beklager. men du må gjøre det du føler er best for deg selv og din situasjon :-) det er til syvende og sist din avgjørelse. Jeg skjønner situasjon din veldig godt! Det er ikke et enkelt valg... :-) jeg ønsker deg all lykke til videre i fremtiden og beklager at jeg svarte før jeg fikk lest alle innleggene :-( <3

Last edited:
Ingen som skal dømme dere, dere må gjøre det som føles rett..å kan tenke meg at dette ikke var noen lett avgjørelse..

Sender deg en klem, å kos deg med familien din:)

❤️️Termin 4.januar❤️

Jeg tenker at kun dere kan ta riktig avgjørelse til deres familie, og det har dere helt sikkert gjort!!
Jeg må desverre si at vi måtte ha tatt samme valg hvis minsten var kun 1 år, heldigvis har hun blitt 3 år allerede.
Masse gode klemmer fra meg

Synes det høres ut som dere har tatt en veloverveid avgjørelse:) Lykke til videre, ikke minst om/når dere bestemmer dere for å prøve igjen senere, når det er planlagt:)

Gratulerer:)

Nummer tre kommer 22.januar 2015 ! ;)

Ikke lest heile tråden?

[uote="Jodlesmurf, post: 17513608, member: 87522"]Gratulerer:)

Nummer tre kommer 22.januar 2015 ! ;)[/quote]
I
I

Med fare for å bli nedrent av mange som mener jeg "dømmer", kan jeg ikke la være å si at jeg synes dette er uendelig trist! Jeg kan bare ikke la være å si det, og synes det blir feil hvis de som mener det samme som meg, bare lar være å si noe av frykt for at folk mener at man støter andre.... Jeg tenker at det ikke blir lettere for dere etter å ha tatt aborten, heller motsatt. Vil dere ikke tenke så ufattelig mange ganger på den som skulle være tett på den minste dere har nå? Og det er ærlig talt mye jobb med en på 10 mnd, men om noen mnd går det lettere, og den minste vil faktisk være over 1,5 år når neste ville kommet... Håper dere kanskje kan revurdere! Og jeg dømmer ikke, selv om mange vil tenke det. Men jeg vil gjerne at det kommer frem noen tanker om at dette kanskje ikke er det beste valget! Hvis alle bare skriver "jeg forstår -og hadde gjort det samme", eller noe slikt, blir det kanskje også lettere å tenke at det må bare gjøres... Håper på annet utfall enn abort i alle fall, og er sikker på at angeren ville bli mindre da. (Ps: Jeg er fullt inneforstått at jeg sikkert får mange sure kommentarer på at dette var unødvendig osv, men det får så være hvis noen ønsker si det ;o) Jeg håper likevel det ikke blir så mye, da jeg har troen på at åpne forum er stedet der man kan dele tanker med hverandre! )

Med fare for å bli nedrent av mange som mener jeg "dømmer", kan jeg ikke la være å si at jeg synes dette er uendelig trist! Jeg kan bare ikke la være å si det, og synes det blir feil hvis de som mener det samme som meg, bare lar være å si noe av frykt for at folk mener at man støter andre.... Jeg tenker at det ikke blir lettere for dere etter å ha tatt aborten, heller motsatt. Vil dere ikke tenke så ufattelig mange ganger på den som skulle være tett på den minste dere har nå? Og det er ærlig talt mye jobb med en på 10 mnd, men om noen mnd går det lettere, og den minste vil faktisk være over 1,5 år når neste ville kommet... Håper dere kanskje kan revurdere! Og jeg dømmer ikke, selv om mange vil tenke det. Men jeg vil gjerne at det kommer frem noen tanker om at dette kanskje ikke er det beste valget! Hvis alle bare skriver "jeg forstår -og hadde gjort det samme", eller noe slikt, blir det kanskje også lettere å tenke at det må bare gjøres... Håper på annet utfall enn abort i alle fall, og er sikker på at angeren ville bli mindre da. (Ps: Jeg er fullt inneforstått at jeg sikkert får mange sure kommentarer på at dette var unødvendig osv, men det får så være hvis noen ønsker si det ;o) Jeg håper likevel det ikke blir så mye, da jeg har troen på at åpne forum er stedet der man kan dele tanker med hverandre! )
Kloke ord!
Tenk ikke bare nå, men resten av livet.
Til syvende og sist er det deres valg og det er dere som skal leve med valget resten av livet. Uansett hva det bliesp ønsker jeg dere lykke til og tenk på dere selv.

Bare for å si en ting så kan jeg ikke gjøre så mye om jeg angrer nå, men med tiden vil det gå bedre og man må prøve å tenke litt positivt oppi dette. Jeg har absolut ikke hatt lette dager etter valget jeg har gjort men når jeg tenker på at denne situasjonen kunne ødelagt for meg og min samboer, økonomi, ny jobb for meg og evt utbyggig av hus så var dette det rette valget å ta nå. Jeg har gråte masse og det er jo pga jeg er et manneske jeg også, men må stole 100% på mitt valg å at det var det rette for meg, samboer og de to andre jentene mine. Lett er det ikke, å ikke tru jeg sitter her som en kald jævel som ikke føler meg som en morder. Men det går nok lettere for hver dag og det kan bare gå en vei og det er oppover. Hvis jeg skal sitte å tenke og kjøre med ned i deprisjon hver gang jeg tenker på at jeg kunne hatt et barn til i januar eller at nå skulle sikkert barnet begynt i bhg/skole osv.. Det går ikke, jeg må stole på mitt valg og samboer sitt. OG jeg er så heldig så jeg har en støttende mann og gode venner rundt meg som noen av de har vært igjennom akkurat det samme som meg, så man kommer over det med tiden. Hadde dette vært planlagt så hadde det vært en annen sak om jeg ønsket og ta det bort. Jeg synes folk får synes det dem vil og jeg blir ikke sur eller noe for det. Vi alle er forskjellige og mener det ene eller det andre.

Synes det høres ut som dere har tatt en veloverveid avgjørelse:) Lykke til videre, ikke minst om/når dere bestemmer dere for å prøve igjen senere, når det er planlagt:)

En ny baby kommer når det er rett anledning og planlagt :)

Back
Topp